17. jun 2006 Følger: 126 Følgere: 118 Heste: 7 Emner: 451 Svar: 1.353
Hvad skal jeg gøre? Hvad skal jeg gøre?
Jeg står her med noget jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. Jeg har nu haft Mister i over 2 år, og vi har haft det så godt sammen. Man han er bagyndt at blive anderledees, altser helt oppe at køre osv... og jeg er ikke tryg ved at ride ham. Jeg har ikke redet ham "ordentligt" i noget der snart ligner et halvt år. Men jeg elsker ham jo, og jeg er ved at lege lidt med noget klikkertræning med ham så han har noget at lave.
Jeg er jo lidt af en "kyllingerytter" der har brug for en rolig og pålidelig hest at ride på. Og jeg savner virkelig bare at kunne gå ud og sadle sin hest op og ride en rigtig dejlig lang tur på den, uden at være bange for at den bukker med dig hele tiden, og bliver bange for den gren der ligger lidt længere fremme.
Min nabo (som er 16) vil gerne hjælpe mig, men da hun selv har en hest og et føl, og er ved at tilride en (som vist nok er et meget stort arbejde), samtidig med at hun skal passe sine studier (gymnasiet tror jeg), så har hun jo ikke tid til at hjælpe mig mere end én gang hver 2.-3. uge, og det er jo ikke helt nok.
Jeg har overvejet at købe en sød og rolig hest, og så sende Mister til beridder eller noget, men da vi allerede har 2 andre shetlænder hopper og et føl, bliver det til alt for mange heste, da vi også kun har 3 bokse.
Men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, da jeg jo aldrig ville overleve at sælge Mister (har været meget tæt på én gang, og gør det aldrig igen), men jo heller ikke har så meget erfaring med heste, og jo er en smule bange for ham da jeg har haft er par dårlige siturationer med ham.
<b>Har i nogle forslag eller noget, ville jeg blive meget glad for at høre dem!</b>
(<i>det blev noget af en roman, men håber i gider hjælpe!</i>)
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.057
den kunne jo eventuelt trænge til at få ordnet tænder..
eller have ondt i ryggen/benene???
jun 2006
Følger: 126 Følgere: 118 Heste: 7 Emner: 451 Svar: 1.353
jun 2006
jan 2007
Følger: 125 Følgere: 111 Heste: 4 Emner: 533 Svar: 2.288
maj 2005
Følger: 66 Følgere: 59 Heste: 12 Emner: 62 Svar: 2.013
Det er én teori, en anden er at han jo er unghest, og sådan en laps vil altid prøve på lidt af hvert!
Det er ganske vigtigst at du ikke bliver bange for ham, og jeg synes da du skal se om ikke du kan få én ridelærer eller anden erfaren rytter ud og hjælper.
Venligst Louise
jun 2006
okt 2007
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 13 Svar: 187
At du en kyllingerytter er helt fint, og du kan sagtens ride på ham stadig hvis du bare bliver tryg ved ham vil du ikke lbive bange hvis han laver noget ..
Både få undervisning af ham, men ogs rid f.eks i skoven med en hvor i kun skridter og så næste gang hvis der ikke skete noget og du slappede af så trav osv. Grunden kan godt være at hvis han en gang har gjordt noget at du blevet "bange" for at det skal ske igen og derfor virker nervøs eller noget, det kan hesten godt mærke og så kan dt være dne laver fis med dig..
Det kan også bare være fordi den er unghest og bare er lidt glad nu ved jeg jo ikke hvordan den reagere når den bukker om den gør det for sjov eller om dne bliver bage for ting ?
jun 2006
Hvad skal jeg gøre?