277 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hvad skal jeg gøre? Hvad skal jeg gøre?

Jeg står her med noget jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. Jeg har nu haft Mister i over 2 år, og vi har haft det så godt sammen. Man han er bagyndt at blive anderledees, altser helt oppe at køre osv... og jeg er ikke tryg ved at ride ham. Jeg har ikke redet ham "ordentligt" i noget der snart ligner et halvt år. Men jeg elsker ham jo, og jeg er ved at lege lidt med noget klikkertræning med ham så han har noget at lave.
Jeg er jo lidt af en "kyllingerytter" der har brug for en rolig og pålidelig hest at ride på. Og jeg savner virkelig bare at kunne gå ud og sadle sin hest op og ride en rigtig dejlig lang tur på den, uden at være bange for at den bukker med dig hele tiden, og bliver bange for den gren der ligger lidt længere fremme.
Min nabo (som er 16) vil gerne hjælpe mig, men da hun selv har en hest og et føl, og er ved at tilride en (som vist nok er et meget stort arbejde), samtidig med at hun skal passe sine studier (gymnasiet tror jeg), så har hun jo ikke tid til at hjælpe mig mere end én gang hver 2.-3. uge, og det er jo ikke helt nok.
Jeg har overvejet at købe en sød og rolig hest, og så sende Mister til beridder eller noget, men da vi allerede har 2 andre shetlænder hopper og et føl, bliver det til alt for mange heste, da vi også kun har 3 bokse.
Men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, da jeg jo aldrig ville overleve at sælge Mister (har været meget tæt på én gang, og gør det aldrig igen), men jo heller ikke har så meget erfaring med heste, og jo er en smule bange for ham da jeg har haft er par dårlige siturationer med ham.
<b>Har i nogle forslag eller noget, ville jeg blive meget glad for at høre dem!</b>

(<i>det blev noget af en roman, men håber i gider hjælpe!</i>)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.