277 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hvad skal jeg gøre? Hvad skal jeg gøre?

Jeg står her med noget jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. Jeg har nu haft Mister i over 2 år, og vi har haft det så godt sammen. Man han er bagyndt at blive anderledees, altser helt oppe at køre osv... og jeg er ikke tryg ved at ride ham. Jeg har ikke redet ham "ordentligt" i noget der snart ligner et halvt år. Men jeg elsker ham jo, og jeg er ved at lege lidt med noget klikkertræning med ham så han har noget at lave.
Jeg er jo lidt af en "kyllingerytter" der har brug for en rolig og pålidelig hest at ride på. Og jeg savner virkelig bare at kunne gå ud og sadle sin hest op og ride en rigtig dejlig lang tur på den, uden at være bange for at den bukker med dig hele tiden, og bliver bange for den gren der ligger lidt længere fremme.
Min nabo (som er 16) vil gerne hjælpe mig, men da hun selv har en hest og et føl, og er ved at tilride en (som vist nok er et meget stort arbejde), samtidig med at hun skal passe sine studier (gymnasiet tror jeg), så har hun jo ikke tid til at hjælpe mig mere end én gang hver 2.-3. uge, og det er jo ikke helt nok.
Jeg har overvejet at købe en sød og rolig hest, og så sende Mister til beridder eller noget, men da vi allerede har 2 andre shetlænder hopper og et føl, bliver det til alt for mange heste, da vi også kun har 3 bokse.
Men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, da jeg jo aldrig ville overleve at sælge Mister (har været meget tæt på én gang, og gør det aldrig igen), men jo heller ikke har så meget erfaring med heste, og jo er en smule bange for ham da jeg har haft er par dårlige siturationer med ham.
<b>Har i nogle forslag eller noget, ville jeg blive meget glad for at høre dem!</b>

(<i>det blev noget af en roman, men håber i gider hjælpe!</i>)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre?
  • #2   6. aug 2008 har du fået undersøgt om der er en grund til at den bliver mere og mere frisk/hidsig??

den kunne jo eventuelt trænge til at få ordnet tænder..

eller have ondt i ryggen/benene???

• #3   6. aug 2008 Men han kan heller ikke være alene, og gider da slet ikke at gå op i traileren mere, og er alt for meget oppe at køre.

• #4   6. aug 2008 Han har fået ordnet tænder. Men han er halvt araber/welsh og han er 6 år, og har aldrig rigtig fået "profesionel" træning/tilridning.

• #5   6. aug 2008 trist men kik evt. lucas

• #7   6. aug 2008 Hvis du er lidt en "kyllinge-rytter" (hvilket er helt fair), så kan problemerne også godt opstå da han måske et par gange er blevet forskrækket, og du så "forventer" at han reagerer sådan igen - og så gør han det.

Det er én teori, en anden er at han jo er unghest, og sådan en laps vil altid prøve på lidt af hvert!

Det er ganske vigtigst at du ikke bliver bange for ham, og jeg synes da du skal se om ikke du kan få én ridelærer eller anden erfaren rytter ud og hjælper.

Venligst Louise

• #9   6. aug 2008 Ville det måske hjælpe at sende ham til en slag tilridning?

• #10   6. aug 2008 Jeg synes du skal begynde forfra, blive tryg ved ham igen..
    At du en kyllingerytter er helt fint, og du kan sagtens ride på ham stadig hvis du bare bliver tryg ved ham vil du ikke lbive bange hvis han laver noget ..

Både få undervisning af ham, men ogs rid f.eks i skoven med en hvor i kun skridter og så næste gang hvis der ikke skete noget og du slappede af så trav osv. Grunden kan godt være at hvis han en gang har gjordt noget at du blevet "bange" for at det skal ske igen og derfor virker nervøs eller noget, det kan hesten godt mærke og så kan dt være dne laver fis med dig..
    Det kan også bare være fordi den er unghest og bare er lidt glad nu ved jeg jo ikke hvordan den reagere når den bukker om den gør det for sjov eller om dne bliver bage for ting ?

• #11   6. aug 2008 Her den anden dag red jeg en tur med min nabo, hvor jeg tog ciki, og hun tog Mister, og han slog bare med hovedet hele tiden, og så blev han bange for sådan en røredims, og så bukkede han med hende 2 gange da hun lod ham løbe, og har gør sådan noget med at han trækker hovedet ned, og så slår han det vildt hurtigt op igen.

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre?

Annonce