{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

regn, regn og regn! hvad gør i...? {{forumTopicSubject}}

igår øsede det bare ned, både nat og dag, og det var virkelig koldt!

mange heste er jo på sommergræs lige nu, men det er sku da surt for dem i det vejr!?

nå men.... da jeg kom derned om morgenen frøs min pony;o(
jeg gav ham et dækken på så han kunne tører... så tog jeg det af igen senere på dagen, men om aftenen frøs han igen;o(
så ja, han har gået med dækken i nat!

er der andre der oplever at deres heste fryser lige for tiden?

og på Torsdag skulle der komme 35 mm... :o(
øv øv øv... hader det vejr!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regn, regn og regn! hvad gør i...?
  • #1   5. aug 2008 ja da har jeg(:
    Men heste er vandt til det fra naturen(: det er kun vorees avls hopper som går ude ,, men de har en skov de kan går i læ i(:

Magic && min tidligere pony sover inde,,, og min mors hest som går med føl

• #2   5. aug 2008 tja vores frøs også, da de kom ind på stald i går eftermiddag, så de fik tæppe på, så de kunne tørre og få varmen. Men de er jo bygget til at gå ude, så hvis de fryser, så må de løbe en tur. Vores blev i hvert fald lukket ud igen, da vi skulle hjem.

• #4   5. aug 2008 min hest er en hest. han er bygget til at gå ude i regnen, jeg er helt sikker op at han er vandtæt. og han krymper ikke af det ;D

• #5   5. aug 2008 jeg stalder også ind for jeg vil ikke resikere nyreslag, hvilket det bare er vejer til pt.... sådan som vejeret skifter har hesten jo ingen chancer for at sætte den "rigtige" pels

• #6   5. aug 2008 mange mener der ingen skade sker pt, men i så fal er de godt nok heldige med deres heste..... ud af min flok på 8 heste er der kun 2 der kan gå ude pt uden at fryse

• #7   5. aug 2008 Nej, vores fryser ikke.
    De går ikke særlig længe ude når vejret er sådan, og så nyder de at komme ind i den varme stald & hygge sig med deres stråfoder. (:

<i> - Jette

• #8   5. aug 2008 Min ene er med mig på ferie, så hun går i boks.. Og dem der hjemme går i løsdrift, men går stort set aldrig ind selvom vejret er sådan her.. Min hingst går på døgnfold og kunne godt forestille mig at han fryser, men han har læ på folden og en lille grubbe træer han kan gå ind i..

• #9   5. aug 2008 wanna-bell havde os dækken på i nat men det var mest fordi jeg lige havde redet og var lidt bange for hun måske stadig var lidt varm og hun så skulle ud i regnen.

• #10   5. aug 2008 jeg gav også stjerne dækken på i går eftermiddag og hun har også haft det på i nat, hun fryser RIGTIG meget, hun blev engang syg fordi det blæste og regnede hun havde et regn dækken på, men det hjælp ikke så jeg måtte købe et regn dækken med et tyke tæppe inde i dækknet, og det var lykken smiley

• #11   5. aug 2008 Vores hypper frøs også og var dyngvåde og "godt oppe at køre", da vi kom hjem fra arbejde i går eftermiddags, så vi tog dem alle 4 på stald og lod dem stå der natten over. smiley Her til morgen er de så kommet ud på fold igen, naturligvis.

Men torsdag, hvor der er lovet næsten lige så meget regn og lige så lave temperaturer, som i går, tror jeg nu nok, vi tager den ind onsdag aften og lader dem stå inde hele torsdagen, så de kan holde sig tørre. Heste tager bestemt ikke skade af vand, men stå og fryse, fordi de er gennemvåde, skal de altså heller ikke. smiley

• #12   5. aug 2008 Tazu-chan UDSTYR TIL SALG. .

Normalvis ville jeg give dig helt ret, for ja, hestene er udedyr fra naturens side, og jeg er normalt heller ikke typen, der tager mine heste ind pga. en smule regn, men når de samtidig står og ryster af kulde, ja så synes jeg altså, den bedste løsning er at tage dem ind. smiley

Måske er det mest for min egen skyld i virkeligheden? Who knows... men hestene så i hvert fald ikke ud til at have noget imod at komme på stald i går, da de fik muligheden. smiley

• #13   5. aug 2008 vi giver normalt vores este på om natten, og så går de ude uden, men vi tog dem ind i nat med alt det regn der kom

• #15   5. aug 2008 Vi har heldigvis staldplads til vores heste, så de kommer ind når vejret er skidt :O)

• #16   5. aug 2008 Tjaeh, når mine heste stiller sig ved leddet og venter, når vejret bliver skidt.
    ja det får da MIG til at tro de gerne vil ind, selvom jeg åbenbart kan læse i debatten at de ikke vil >.<

• #17   5. aug 2008 min har aldrig haft tøj på og håber heller ikke hun får brug for det...

• #18   5. aug 2008 Tazu-chan UDSTYR TIL SALG. Vores plejearaber var hende, der rystede mest, så hvis det skyldes foderet, må det stå for hendes ejers regning, da det er ejeren selv, der sørger for foder (valset havre og byg fra Tjørnhøj Mølle samt Videbæk Strukturfoder). smiley Men alle hestene stod ved leddet, vrinskede efter mig og lignede nu nogen, der gerne ville ind i tørvejr (min fortolkning, naturligvis). smiley

Vores egne heste bliver fodret med kvalitetsfoderet "Skt. Hippolyt" (Struktur Energetikum samt Knoblizen) og masser af lækkert, frisk hø. smiley Og jeg strigler aldrig hypperne med plastikstrigler om sommeren - plastikstriglen er til størknet mudder i vinterpelsen eller til hjælp i fældningssæsonen og intet andet, efter min mening. smiley

Men, men, men... det kan som sagt godt være, jeg er pivet/pylret (det synes jeg nu ikke, jeg er, hvis jeg sammenligner mig selv med mange andre, jeg kender), men på en dag som i går, hvor det regner løs uden ophold, vil jeg altså gerne give mine heste muligheden for at blive tørre og varme igen. smiley Og måske er det ikke nødvendigt for dem... men de tager i hvert fald heller ingen skade af det. smiley

• #19   5. aug 2008 jeg er normalt heller ikke pylret MEN med sådan nogle vejer skift vi har haft den seneste tid ber vi selv om dyrlægeregninger hvis ikke vi reagere på det vi ser hos vores dyr........

• #20   5. aug 2008 Vores går bare ind hvis de vil ind og ude hvis du vil være ude... Så nej, har ik set dem fryse .. smiley

• #21   5. aug 2008 mine kan også gå ind men de fryser

• #22   5. aug 2008 mine går også ude, men der er nu ingen der fryser. De har alle et godt huld og de 4 af dem er miniaturer og har masser af pels.
    Min gamle travbølle, der ikke har noget pels, fryser heller ikke.

• #23   5. aug 2008 min hest er vind og vandtæt. og hvis hun fryser, sætter hun noget mere pels. de har overhovedet ikke godt af at man smider et dækken på dem det ene øjeblik og 2 dage efter er det godt vejr, så ryger dækkenet af igen.

• #24   5. aug 2008 Natacha i de fleste tilfælde vil jeg give dig ret MEN når der pludselig kommer så meget vand efter det har været så varmt har hesten ikke de store chancer for at sætte pels.. man kan jo nøges med at give den noget vand tæt på uden fyld

• #25   5. aug 2008 ja men på den anden side, sådan som vejret skifter lige for tiden, er det lige til en syg hest. hvis jeg gav min regndækken på nu, ville hun dø af hedeslag. det er jo ikke koldt, det er vådt, og så længe hun har noget at spise på folden skal hun nok holde varmen.

• #26   5. aug 2008 Tazu-chan UDSTYR TIL SALG. .

Det skal lige tilføjes, at araberen kun er 2 år gammel, så hun bliver slet ikke brugt til noget som helst... og at hun naturligvis får hø ligesom vores heste. Dette har vi indtil videre givet hende selv, men fra vintersæsonen må ejeren altså selv hoste op med penge til hø/halm! smiley

Kommentér på:
regn, regn og regn! hvad gør i...?

Annonce