15. jan 2006 Følger: 89 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 251 Svar: 1.845
Handelsundersøgelse - hvem betaler? {{forumTopicSubject}}
Jeg har besluttet mig for at sælge min frieser som avlshoppe da hun har noget med benene som gør at hun ikke kan blive ridehest. I forbindelse med salg af sådan en hoppe vil det selvfølgelig blive aktuelt med røgten for at være sikker på at det ikke er noget arveligt. Min dyrlæge siger at han er ret sikker på at det ikke er, men intet kan siges med sikkerhed uden en røgten.
Så er det jeg kommer til at tænke på hvem der egentlig skal betale for sådan en røgten i forbindelse med en handelsundersøgelse, mig eller køber?
Sagen er den at jeg har fået taget røngten af forbenene og ved hvorfor hun er urentgående der, men har ikke billederne til at ligge jo, og har skiftet dyrlæge siden. Det er så bagbenet der vil skulle tages røgten af nu, men jeg kunne jo nemt forestille mig at køber vil have af forbenene, og jeg synes at det er lidt meget at skulle betale for det en gang til når jeg nu ved hvad der er galt.
Jeg har nemlig forestillet mig at køber betaler hvis den går igennem og han/hun køber den, og ellers gør sælger.
feb 2008
Følger: 69 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 99 Svar: 589
jan 2006
Følger: 89 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 251 Svar: 1.845
Det var også det jeg havde regnet med. Kan man så evt vente med at tage af forbenene hvis køber vil se det, til man har fundet ud af hvad det er i bagbenet. For jeg vil da synes at det ville være lidt træls at skulle betale røngten af noget igen som jeg allerede ved hvad er, hvis køber ikke er intr alligevel pga hvad det end skulle være i bagbenet?
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 105 Svar: 807
Hvis hesten går igennem, betaler køber, hvis ikke, så sælger.
Men nu er det jo sådan, at din er uren ved salg og det ved du godt og det ved køber også. Så det er vel noget I skal aftale individuelt.
jan 2006
Det er nemlig også det der er lidt svært, vi ved jo at der er et eller andet, spørgsmålet er bare hvad. Jeg har også tænkt på bare selv at få lavet røngten på det bagben så jeg ved hvad det er. Så kan man vel godt sige at køber selv skal betale hvis han/hun vil have af forbenene igen?
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 105 Svar: 807
Synes du skal sige, at der findes billeder af forben, men dem har du ikke, men billeder har bagben har du lige fået taget.
jun 2007
Følger: 50 Følgere: 57 Heste: 3 Emner: 98 Svar: 2.268
jan 2006
Grunden til at jeg ikke bare får lavet den røngten af bagbenet nu, så jeg kan sige hvad der er. Er at hun er i fol, ca 2½ måned henne, og jeg har tænkt på at sælge hende når hendes nuværende føl fravænnes sådan at enten det sidste eller hele beløbet først falder når hun har folet og der kan laves røngten. Udelukkende med henblik på at så kan hendes køber nemmere selv sætte hende i fol til næste år, som hvis hun først bliver sat til salg 2-3 uger efter foling.
aug 2006
Følger: 192 Følgere: 187 Heste: 7 Emner: 99 Svar: 1.600
Sælger vi om den er ren, betaler køberen, uren betaler vi...
aug 2006
Så kan sælgeren sørme tjene mange penge, for krikken !
Dog, hvis man finder ud af en meget billig pris, evt. 7.000,- , altså extremt billigt, kan man gå med til at betale det uanset hvad... Det gjorde min søster.
aug 2006
jan 2006
Jeg snakker ikke om at køber betaler uanset hvad, ud over det med forbenene som jeg har fået taget røngten af, og køber vil have røngten af det alligevel, for hun er jo ikke ren i røngten, og jeg vil ikke betale nye billeder fordi køber vil se det.
apr 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 7 Emner: 109 Svar: 377
Jeg ved i hvertfald at min dyrlæge gemmer dem elektronisk og han sagde til mig at skulle jeg bruge dem kunne jeg altid henvende mig
jan 2006
Til november er det to år siden. Det er åbenrå dyrhospital der har taget dem, og det er ikke noget jeg ellers har haft tilknytning til, tror du de gemmer billederne så?
jan 2004
Følger: 190 Følgere: 189 Heste: 40 Emner: 120 Svar: 3.713
Det syns jeg er meget fair.
Handelsundersøgelse - hvem betaler?