Uansvarlighed {{forumTopicSubject}}
Godmorgen HG - jeg vil lige fortælle om min morgen
Kl lidt over 6 modtager jeg en sms fra min søn, der står - "Mor jeg tror jeg har set to løse heste på gammel kulhusevej" jeg ved han sidder i bussen på vej ind mod Jægerspris. Så jeg ringer ham op, for at høre hvad han mener med "tror" og hvor de render henne.
Han forklarer mig det, og til trods for at jeg pt render med en bloprop i mit ene ben, starter jeg bilen og finder frem til hestene.
En ældre herre, holder også og han har en masse liner i bilen, hunde spor line og andet - ud af dem får jeg lavet et par nødgrimer - og han siger at han vil trække hestene op til efterskolen - der ligger som nærmeste sted med heste - for jeg kan ikke gå turen, og skal hente min mand.
Da jeg en time senere kommer forbi samme sted - tror jeg seriøst ikke mine egne øjne
Hestene går der gud hjælpe mig igen????? Manden må have sluppet dem efter jeg var kørt - det ryster mig en del - for der var en god ro over dem - og de fulgte med da de havde fået sele grimerne på.....
Jeg har i den time der er gået, forsøgt at ringe til de få andre i området der har heste - men de jeg fik fat i manglede ingen - og det sidste sted, ja der tog de ikke telefonen....
Nu stod min mand og jeg så der med to løse heste - de samme som jeg havde fanget en gang - begge heste var forfærdeligt tynde og havde MEGET lange hove.
Så var det jeg slog hjernen til - og jeg vidste at de der ikke tog telefonen - de to er ikke kendt for at deres dyr er velholdt - så jeg efterlod min mand med de to heste - (han har aldrig haft med heste at gøre, men tog det i stiv arm) og kørte ned mod den gård hvor telefonen ikke blev taget
Møder parret på vejen, og forklarer dem hvor deres heste er
Tror i der var så meget som et tak??? Nej intet
Meen nu erdet så jeg spørger mig selv - Hvad filan tænker den mand på (ham jeg først havde fanget hestene sammen med) Hvordan kan han med god følelse i maven - slippe de to løs igen og bare køre sin vej???
Kulhusevejen er meget befærdet - og der bliver kørt stærkt - og jeg er RYSTET dybt i min sjæl
Vil dog tilføje, at jeg ikke slipper sagen her - de heste var i så dårlig foderstand og havde så lange hove - at der skal gøres mere og andet ved tingene
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
men nej det undskylder ikke at han slap dem... men folk reagere forskelligt på "frygt"...
jeg synes det er godt du køre sagen vidre.... dyr skal sku have det godt.. ellers skal man ikke have dem
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Man behøver ikke stå til ansvar for noget...
Det er simphelthen for groft, men man kan ikke gøre en skid ved det... Folk er ligeglade..
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 19 Svar: 127
Og selvom man er utryg, mener jeg at man tilkalder politiet eller andre til hjælp - da sådan to heste jo kan være skyld i større ulykke osv
Ja dyr skal have det godt - og jeg kan slet ikke klare at de så ud som de gjorde.
Men begyndte ikke at tage diskussionen med dem der på vejen, for jeg ønskede bare at de heste skulle væk fra den vej - og så må jeg tage den senere - når jeg har haft fat i hestens værn -
aug 2007
nov 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 22 Svar: 310
du har min opbakning.
aug 2007
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.252
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 70 Svar: 792
Charlotte H
Hvor er det skønt at vide, at du gør noget ved den sag ... jeg ville gerne være en flue på væggen når de blir konfronteret senere - og de finder ud af, at du ikke bare var en "venlig" person der fangede deres heste.
Men hva kan der egentlig ske - jeg sys man hører de næsten skal være halvdøde før der sker noget .... se bare eks Låsby .... det er mere end grotesk, og alligevel har han masser af heste og de ser forfærdelige ud.
Men jeg håber virkelig du kan gøre en forskel!!
aug 2007
Og jeg vil gå helt ned i små detaljer med deres heste - for der skal kontrol på dem
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 23 Svar: 136
deres pels var fyldt med afføring som sad fast også stod de i spiltorv selvom at der var 10 bokse inde bagved. Der stod 4 store heste og 1 pony med betændelse i øjene. De fik da lov til at beholde deres heste og der skete ingen ting.
aug 2007
jun 2007
aug 2007
Men vi kører hellere 100 gange for meget end 1 gang for lidt for dyrenes skyld :0)
jun 2007
aug 2007
Den sag tog Axel fra alle dyrs ret sig af - og de er fjernet nu
jun 2007
jun 2008
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 1 Svar: 16
jeg synes bare det er så sejt (-:
- kan ikke rigtig se pointen i at manden bare slipper hestene. det er godt nok en ting, men at han så bare køre sin vej og regner med at andre løser problemet, det kan jeg bare blive sur over. han kunne i det mindste have ringet til politiet, eller til charlotte hvis i kendte hinanden ):
- og ejerne skulle overhovedet ikke have lov til at have dyr, så jeg synes det er så godt gjort hvis charlotte lige pludselig kommer med henstens værn bag sig (:
aug 2007
Ham der slap hestene - kender jeg ikke - men jeg skriver et læserbrev til den lokale avis - for han skal have en over næsen. For det mindste han kunne have gjort var at ringe til Politiet - så der var kommet hjælp frem til ham - hvis han var nervøs for at stå med dem - men bare at slippe dem løs og køre sin vej - det finder jeg totalt uansvarligt - da det kunne være gået grueligt galt
Og Ja - det var jo ikke godt for hestenes ejer at min knægt sad i den bus - og at jeg så hestene - men jeg garanterer for at det er godt for hestene
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 68 Svar: 317
aug 2007
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 68 Svar: 317
mar 2009
Følger: 40 Følgere: 831 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 372
Uansvarlighed