{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
406 visninger | Oprettet:

Hjælp angsten tager lysten {{forumTopicSubject}}

De sidste 5 år af mit liv har jeg nærmeste boet på en hest og har ike været bange for at ride eller noget som helst andet i forbindelse med heste. Men efter 3 styrt lige i streg i vinteren 07 og januar 08 er jeg blevet så bange for at ride. MIn egen hest er desværre uridelig pga skade men låner af og til min venindes ellers rolige vallak. Men bare hesten vrikker med øret vender det sig i maven på mig. Jeg bliver desideret angst og det mindste hop eller tegn på at hesten bliver forskrækket kan gøre mig rædeselsslagen. Nogle gange er jeg ved at tude af ren angst og min lyst til at ride er på sit nul. Det bliver bare værre og værre for hverdag.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp angsten tager lysten
  • #1   9. jul 2008 hold en lille pause, det gjorde jeg da jeg blev bange.. 1 månede så var jeg klar igen.

• #2   9. jul 2008 Har holdt pause i den forstand min egen hoppe ikke kan rides. Men pauser virker ikke. Det fjerner jo ikke angsten

• #3   9. jul 2008 tag det stille og rolig, bare skridt en masse... hav en hest at ride på, som du stoler på

• #4   9. jul 2008 Jamen det er jo ligesom det der er problemet. Der findes ingen heste man kan stole 100 procent på. Og min venindes vallak har jeg redet på mange gange og han er ganske rolig men jeg kan ikke engang skridte på ham uden det vender sig i maven

• #5   9. jul 2008 Kender det alt for godt... en overgang arbejdede jeg med problem heste men efter at skulle have ordnet en hvor ejer ikke fortalte hele sandheden om heste og jeg faldt så af og har stadig problemer med ryggen der turde jeg heller ikke sætte mig i sadlen på nogen hest.. så jeg stoppede og red ikke i 2 år.. Men jeg kunne jo ikke blive væk fra heste og begyndte så bare med at arbejde med dem fra jorden... og på den måde arbejdede jeg mig roligt i sadlen igen... Men stadig kan jeg blive bange...

• #6   9. jul 2008 Prøv at blive trukket indtil du har vænnet dig helt til hesten og er helt tryg ved den.
    Og så lad din veninde gå ved siden af så du kan få selvtiliden tilbage lige så langsomt.
    Tag det i dit eget tempo. Sådan overvandt jeg min frygt efter jeg blev bukket af smiley

Kommentér på:
Hjælp angsten tager lysten

Annonce