556 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Blanding af racer?! Blanding af racer?!

Er det bare mig eller er hestegalleri oprettet således at man kan sætte sin hest ind under en kategori som tilhører enten en særlig race elller Blanding af racer?

Hvorfor dælen opretter så mange så deres heste under racerne, istedet for under blanding af racer? Når det viser sig at deres hest er blanding af den race de har sat den ind under?

Skulle disse så ikke stå under Blanding af racer?

Det er ok hvis man ved at hesten er ren race men ikke har stamtavle, men hvis man decideret skriver at hesten er blanding mellem f.eks araber og Oldenborger, så syntes jeg ikke at den har noget at gøre under Race Oldenborger?

Det at hesten står under Blanding af racer bliver den jo ikke ringere af, så hvorfor sætter så mange deres krydsninger ind under race`?

Monica

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blanding af racer?!
  • #1   6. feb 2004 Jaaaaa?????Jeg kan ikke svare på det! *S*

P.S jeg håber ellers du/i har det godt?
    I næste uge har jeg meget fri så kafff måske?

Kh Pernille

• #2   6. feb 2004 Har netop de sidste dage tænkt det samme. Jeg syntes der er rigtig mange der står oprettet under race, og så alligevel er blanding.
    En blamding er lige så meget hest som feks. oldenborg, eller fjorhest.
    Britta

• #4   6. feb 2004 min islænder er f.eks ikke registreret, men når jeg ved at hun er 100% islænder, så har hun jo ikke noget at gøre under blanding af racer.

• #5   6. feb 2004 Istedet for at hidse sig op, skulle man prøve at læse indlæggene ordentligt igennem... så ville man se at der ikke er noget at hidse sig op over.

Der er INGEN der har sagt at det betyder noget om hesten har stamtavle eller ej.... MEN når man går ind for at kigge på siden med Oldenborgere, så forventer man sgu at se en Oldenborger og ikke en fjordhest der har fået Oldenborgerens farve. (har intet imod Fjordheste bare et eks.)

Hvis alle bare skal oprette deres heste hvor det passer dem, så er der jo ingen grund til at dele dem op i kategorier. - så skal der istedet bare laves en liste hvor der står alverdens hesteracer og blandinger.

En islænder uden papire som har både mor og far som er islændere, betragter jeg som en islænder.

en fjordhest som har fjordhest som far og mor betragter jeg som en fjordhest osv osv.

Men en fjordhest blandet med New forest betragter jeg som en blanding af racer hvad enten denne ligner den ene eller anden race.

En blanding er ikke mindre værd end andre heste - så hvorfor dog ikke bruge Blanding af racer?

Monica

• #6   6. feb 2004 nu er det sådan at aske er noget hun bliver kaldt, men kan jo ikke gå rundt og kalde hende alle hendes navne!
    Og nej jeg kender ikke hendes forældr, men hende jeg købte hende af ved at hun er 100 % islænder, men dem der havde hende fra føl ikke havde penge til at få lavet papire på hende.
    Så ja hun er ren islænder...
    og derfor gør det hende ikke til mindre islænder at hun ingen papire har.

• #7   6. feb 2004 Der er jo desværre mange der tror at det kun er raceheste der er noget værd.. Jeg har f.eks været ude for mange der ser ud som de skal på toilettet meget hurtigt, når de får at vide at man rider på en traver.. Det er nok bare et lettere anfald af en slags snobberi...

• #8   7. feb 2004 ja det har du nok ret i... men jeg forstår det bare ikke helt, for en traver er da ligeså meget en hest, som en race hest er. Men hva... Det må folk jo selv om...

monica p: Det har ikke noget med at ihvertfald jeg har misforsået dig, for du har fat i det helt rigtige der. Hvis man ved at man har en blanding, så skal den da stå under blanding af racer og det kan jeg da ikke se noget flovt i... men hvis man ved at ens hest er ren on desværre ingen papire har på den, så skal den da også ha lov til at stå under den race den høre under. Så du har fat i det helt rigitge der smiley

Kommentér på:
Blanding af racer?!

Annonce