Blanding af racer?! Blanding af racer?!
Er det bare mig eller er hestegalleri oprettet således at man kan sætte sin hest ind under en kategori som tilhører enten en særlig race elller Blanding af racer?
Hvorfor dælen opretter så mange så deres heste under racerne, istedet for under blanding af racer? Når det viser sig at deres hest er blanding af den race de har sat den ind under?
Skulle disse så ikke stå under Blanding af racer?
Det er ok hvis man ved at hesten er ren race men ikke har stamtavle, men hvis man decideret skriver at hesten er blanding mellem f.eks araber og Oldenborger, så syntes jeg ikke at den har noget at gøre under Race Oldenborger?
Det at hesten står under Blanding af racer bliver den jo ikke ringere af, så hvorfor sætter så mange deres krydsninger ind under race`?
Monica
nov 2003
Følger: 275 Følgere: 291 Heste: 6 Emner: 74 Svar: 277
P.S jeg håber ellers du/i har det godt?
I næste uge har jeg meget fri så kafff måske?
Kh Pernille
nov 2003
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 94 Svar: 707
En blamding er lige så meget hest som feks. oldenborg, eller fjorhest.
Britta
jan 2004
Følger: 128 Følgere: 135 Heste: 2 Emner: 168 Svar: 482
dec 2003
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 14 Svar: 44
Der er INGEN der har sagt at det betyder noget om hesten har stamtavle eller ej.... MEN når man går ind for at kigge på siden med Oldenborgere, så forventer man sgu at se en Oldenborger og ikke en fjordhest der har fået Oldenborgerens farve. (har intet imod Fjordheste bare et eks.)
Hvis alle bare skal oprette deres heste hvor det passer dem, så er der jo ingen grund til at dele dem op i kategorier. - så skal der istedet bare laves en liste hvor der står alverdens hesteracer og blandinger.
En islænder uden papire som har både mor og far som er islændere, betragter jeg som en islænder.
en fjordhest som har fjordhest som far og mor betragter jeg som en fjordhest osv osv.
Men en fjordhest blandet med New forest betragter jeg som en blanding af racer hvad enten denne ligner den ene eller anden race.
En blanding er ikke mindre værd end andre heste - så hvorfor dog ikke bruge Blanding af racer?
Monica
jan 2004
Og nej jeg kender ikke hendes forældr, men hende jeg købte hende af ved at hun er 100 % islænder, men dem der havde hende fra føl ikke havde penge til at få lavet papire på hende.
Så ja hun er ren islænder...
og derfor gør det hende ikke til mindre islænder at hun ingen papire har.
jan 2004
Følger: 31 Følgere: 35 Heste: 5 Emner: 255 Svar: 2.505
jan 2004
monica p: Det har ikke noget med at ihvertfald jeg har misforsået dig, for du har fat i det helt rigtige der. Hvis man ved at man har en blanding, så skal den da stå under blanding af racer og det kan jeg da ikke se noget flovt i... men hvis man ved at ens hest er ren on desværre ingen papire har på den, så skal den da også ha lov til at stå under den race den høre under. Så du har fat i det helt rigitge der
Blanding af racer?!