Hingstet hoppe! {{forumTopicSubject}}
Harj alle!
Har nogle gange oplevet at Franqueza, min spanske hoppe, øndre personlighed når en helt bestemt hest kommer i nærheden af Franqueza.
Franqueza bliver på et split sekundt til en hingst, tror hun i hvert fald selv.
Hun sparker ud med forbene, rejser sig foran, trækker bagparten ind inder sig, fnyser, vrinsker, puster osv, nøjagtig som når en brunstig hingst ser en hoppe.
Franqueza gør det KUN når en helt bestemt hoppe, en stor hvid ældre hoppe, kommer i nærheden af Franqueza så hun kan se den eller høre den.
Har aldrig oplevet en hoppe blive forvandlet til en SÅ hingstetadfærd.
Er der andre der oplever det med deres hopper? - Eller er Franqueza helt tosset? =)
Kan ikke lade være med at spekulerer på om Franqueza evt. er så "tilrtukket" af den anden hoppe fordi den minder meget om hende selv; den er hvid.
Men kan jo næsten regne ud at der ligger noget andet end hestens farve bag. =)
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2125 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.517
Men kommer til at grine lidt af den kommentar der:
"nøjagtig som når en brunstig hingst ser en hoppe."
er det ikke hopperne der kommer i brunst..?? *lol*
jan 2008
Følger: 53 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 432
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
jeg snakkede med dyrlægen som sagde at det kan være tegn på en svulst på æggestokkene..
så hvis jeg var dig ville jeg nok få hende scannet..
jeg fik isabella scannet for at se om der var noget på æggestokkene, hvilket der ikke var.. så dyrlægen sprøjtede isabella i brunst.. og hun har ikke været "hingst2 siden
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 668
jan 2008
Nu bliver jeg godt nok en smule nervøs: Franqueza har haft nogle, eller har, nogle knopper på undersiden af heleroden. Vi har gået og behandlet dem i en måneds tid, men intet er forandret med dem. Må heller kontakte dyrlægen i morgen. .
jan 2008
jan 2008
Hingstet hoppe!