{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

Fra hingst til vallak ! {{forumTopicSubject}}

Jeg har tidligere haft et indlæg herinde hvor jeg søgte folks viden omkring det at lade en lille shetlandspony hingst på knap 90 cm gå på græs med en stor hoppe på 172cm. Det var der meget delte meninger omkring.
Her kommer så lidt om hvordan det gik ;0)

Fedtmule er i dag den 22.5.08 blevet til en vallak, min ene hoppe kom hjem på græs i går og siden har den vilde jagt på den dejlige dame gået hen over det høje græs. Fetdmule forsøgte i den grad at bedække, hagede sig bare fast på bagparten, men hoppen gjorde absolt ingen modstand. Havde fået at vide af en dyrlæge at han jo ikke kunne nå op til den nette højde af de 172cm, men ak hun blev hestegal da hun så ham og der gik ikke længe førend at hun lagde sig ned så han kunne hoppe på. Så det fik de altså ikke lov til ! De blev skilt ad og folden blev meget hurtigt delt i to, han kæmpede bravt for at komme ind til hende, men det lykkedes dog ikke for ham.
Her i aften kom dyrlægen så og tog hans manddom fra ham. Men der skal jo gå 14 dage før de må komme sammen igen, før kan vi ikke være sikre på at det hele er ude af systemet ;0) Men en meget vellykket kastration er overstået, og nu 1½ time efter fiser han stadig rundt og gør sig til for den lækre dame.
Har hermed lært at små hingste er akkurart lige så vedholdende som en stor hingst på 175cm kan være ;0)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra hingst til vallak !
  • #1   22. maj 2008 det kunne jeg godt have fortalt dig ville ske hehe smiley
    - man er jo opfindsom hvis der er noget man virkelig gerne vil smiley

• #2   22. maj 2008 Og at #hundyr"# kan være utroligt opfindsomme *GGGG*

Tak for den fine beretning. lidt sjov historie

• #3   22. maj 2008 Ha ha ja det kunne jeg også godt ha fortalt dig *GG*

De er sku ikke dumme de kære dyr smiley

• #4   22. maj 2008 Hej

Han kan bedække op til 3 uger efter kastration.

Anita W

• #5   22. maj 2008 noget der ligner

for nogle år siden, havde en stutteri med Lipesanerer, en lille sjætter hingt som tiser, han endte med at bedække flere af de fine hopper, han jagede dem, og bedækkede når de blev trætte, eller villige, så lagde de sig ned, så han kunne komme til.

He he,, han var da smart.
    w
    Anita

• #6   22. maj 2008 ej hehe..

• #7   22. maj 2008 Tak for alle jeres indlæg ;0)
    Da han endelig kom på benene her i aften tænkte han stadig kun på den kære hoppe, hun havde holdt sig pænt på afstand under hele cermonien, men han skulle kun vrinske een gang så stillede hun sig klods op ad hegnet og åbnede for springvandet, syntes måske ikke lige hun var helt fair, men hormonerne styrer jo løbet ;0)
    Anita team ahorn W : Dyrlægen sagde at det kun var to uger, men en uge fra eller til særskilt betyder jo ikke noget, vil ikke løbe nogen risiko ! Han sagde desuden også at hun sagtens kan være hestegal i op til 12 dage. Og når hun er det hver 21 dag så er der jo kun 9 dage hvor hun ikke r det, hmm. glæder mig til hormonerne aftager lidt igen.
    Hun keder sig lidt på folden, og har aldrig været vant til at gå alene, overvejer lidt om jeg skal tage min vallak på 5 år hjem så han kan gøre hende selvskab.

• #8   22. maj 2008 Tina

Man siger 3 uger for at være helt sikker, da det svinger en del fra hingst til hingst, nogle kan kun få dage efter, andre i længere tid,
    He he, de giver ikke bare op, de skøre hingste.

Anita W

• #9   22. maj 2008 Anita :
    Det var lige nøjagtigt sådan han gjorde med hende !
    Inden vi tog hende hjem, var hun så oveni hatten blevet trænet via HMS i at blive læsset, for derefter at køre i trailer herhjem. Det i sig selv var jo en hård omgang, så måtte hun jo alt det andet igennem bagefter, så tror bestemt at det var fordi hun var vildt træt at hun lagde sig ned, Men hun løftede jo pænt det ene ben lidt op så han bedre kunne komme til ;0)
    Hold da op en super trav den lille hingstebasse kunne præstere når han skulle gøre sig til for hende, totalt høje benløft.. hi hi..
    Men kan jo heller ikke lade være med at tænke på at hun jo et eller andet sted jo ikke kunne vide at det ikke lige var sådan det skulle foregå ;0)

• #10   22. maj 2008 Hehe.. Ja.. Det har jeg også set rigtig tit.. Vores hopper står også og blinker op i hovedet på vores lille hingst herhjemme.. Der er NÆSTEN synd for ham..

• #11   22. maj 2008 he he, forhåbentligt er der ikke sket noget, men sjovt er det da, ligesom da min suprime hoppede på Sugar, der kom der jo et dejligt hingste føl, og jeg holder meget af ham.

Anita W

• #12   22. maj 2008 Camilla : ja de ved jo godt hvordan de skal gøre sig til de kære damer ;0)
    Jamen jeg syntes faktisk det var synd for ham, havde helt ondt af ham, det var jo også derfor jeg ville have det gjort så hurtigt som muligt, han har slet ikke haft ro til at spise siden i går. men det skal han jo nok få indhentet igen.

Michael : Kan godt se at det var lidt omvendt, men jo stadig et problem. Godt at du fik dem skilt ad, men ja de er jo nogle stædige små bæster når hormonerne styrer det hele. Min var også helt balstyrisk, stejlede konstant og nåede da også at hænge i leddet, fordi han forsøgte på at stejle over det, der skete heldigvis ikke noget. Men han stejlede konstant og vendte bagdelen mod mig, når jeg gik ind til ham.

Hvad skal man lige stille op med de to små ædlere dele ?
    1.. Min hund vil rigtig gerne have dem, det får den ikke, det er for klamt.
    2. Skal man grave dem ned, for så at hunden alligevel graver dem op ?
    3. Jeg hader min nabo vildt meget da han vil skyde min hund hvis den kommer på hans matrikel, overvejer om jeg skal putte dem i hans postkasse en gang i nat GGGGG ej blive nok ikke så populært !

Nogen gode råd ?

• #13   23. maj 2008 Ha ha ha ... GGGG !
    ja det kunne da være ret morsomt !
    Kunne selvfølgelig også være så venlig at lave en gang boller i karry..GGG det er jo ikke at være uærlig at forære naboen det..

he he..

• #14   23. maj 2008 ;0) Så tror jeg du har været heldig.
    Der er jo nok også forskel på hvor hingstegal hoppen er, og hvor hingstet den bette hingst er.
    Fedtmule var super rolig før hoppen kom hjem og man kunne slet ikke mærke på ham at han var hingst. Men, det skal jeg love for at det fik en ende da han så den dejlige dame ;0)

• #15   23. maj 2008 bedækning tilbydes T
    jeg tror altså stadig at du har været heldig at der ikke er blevet noget ud af det. Jeg syntes jo egentlig ikke det er så fedt for nogen af dem at han hænger konstant på bagparten af hende og bliver mere og mere desperart fordi han ikke kan nå op.
    Selv i dag der går han helt bananas bare det at hun går om på den anden side af bygningen, han stormer afsted og kalder i et væk, kan slet ikke finde ro, men det kommer jo nok.

¨˜°º•¤ CC ¤•º°˜¨
    Ja de kære små hingste gør da hvad de kan for at komme ind til damerne. Men ja jeg kunne da godt tænke mig at den kære fedtmule snart ville opgive håbet, men tror det desværre bare ikke at det sker lige forløbig ;0)

Kommentér på:
Fra hingst til vallak !

Annonce