1 hest gør 4 nervøse 1 hest gør 4 nervøse
Jeg har kendskab til 4 islænder som jeg har passet og redet gennem 4 år. De har alle 4 meget forskellige personligheder og nogen mere følsomme end andre. En af dem har altid være svær at fange på folden men de har alle været ok nervefaste og stabile. Nu er der så blevet købt en 5 islænder. Den islænder har gode gangarter, fine papir MEN den er et nervevrag og nægter at lade sig fange på folden. Den ryster under strinlingen og løber løbsk når som helst under ridningen. Hvis den står og spsier og høre en lyd farere den sammen og rykker sig fri og løber. Den har nu været i flokken i 3 måender og situatioen er nu således at alle heste er svære at fange. Når ham her løber, løber de alle. Hvis man er på tur starter ham med at løbe løbsk og de andre følger efter hvilket har resulteret i mange fald fra hest. Alle går nu ægnstelig rundt og fare sammen ved den mindste lyd. Selv den mest nervefaste af dem følger nu trop. De er faktisk uegenet til ridebrug pt selvom de alle førhen har været brugt til stævner. Har selv redet stævner på¨dem. Jeg tør ikke længer ride på dem.
Hvad gør man i den situation? Skyder ham den nervøse?? Ej okay men hold da op han har bare negativ indvirkning på hele flokken. Kan ikke fordrage ham. Men jeg synes det er uhyggeligt at hans adfærd smitter så meget. At hele 4 ellers rolige heste nu er halv farlige at ride på.
okt 2007
Følger: 23 Følgere: 20 Emner: 29 Svar: 337
okt 2007
okt 2007
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.725
Jeg har været emd til opbygge det her med hestene som startede i 2004 som projek rideterrapi og dertil blev der sponsoretert penge til projektet. Jeg står IKKE for det og efter jeg er flyttet har jeg ikke rigtig så meget at gøre med det længere men kigger da lige forbi en gang i mellem. Har været med til at købe alle 4 islænder undtagen ham den sidste her. Hendes om står for det er 32 år og sygeplerjske. Jeg sagde det var et utroligt dårligt valg at købe ham her men da det hverken er mig som styre det eller sidder på pengepungen kan jeg ikke gøre noget.
Ja jeg synes selv det er noget uansvarligt at ride på de her heste særligt da de også bliver brugt til ikke øvede rytter.
Hesten kommer fra holsterbrug ved dorte stougård hvor de andre også er købte. Derfor undre det mig også meget at ham her er som han er.
okt 2007
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.725
jan 2008
Følger: 207 Følgere: 197 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 72
okt 2007
Jeg tror ikke der er blevet arbejdet med den hest, for havde man vidst at den havde de problemer, så havde man nok ikke valgt at sende den ud et sted hvor den skal gå som rideskolehest...
Jeg synes bare det er ærgeligt at aflive en hest som måske kan reddes og blive en dejlig hest i de rigtige hænder/omgivelser...
1 hest gør 4 nervøse