{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
407 visninger | Oprettet:

Overtaler man forældre til pony/hest`? {{forumTopicSubject}}

HJÆLP!

jeg vilg erne havde en pony! men mine forældre siger altid nej!
de snarker om tid, penge og om at de også får ponyen!
de har ikke noget imod at købe selve hesten! men det er alt det ovnen i der kommer...
jeg kan godt se det med dyrelæge og alt det andet!
jeg siger " stil den på en gård nær en rideskole! så kan jeg jo ride der hen x)" men nej1 for så blæser det!
tiden vil også komme til! hvad emd mine lekcier og læsning...¨

hvordan ovetalte i jers forældre til en pony?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overtaler man forældre til pony/hest`?
  • #2   14. maj 2008 der gik 5 år fra jeg begyndte til jeg fik hest. - det tager lang tid (:
    men ja, bliv ved med at komme med gode arkumenter for at du bare sakl ha' en ;D

• #3   14. maj 2008 ' arj, okay. Slap af, du er 11 år xD

• #4   14. maj 2008 jeg tjente selv pengene

• #5   14. maj 2008 Ja, man må jo tale det hele i betragtning.
    Heste tager TID og det koster mange PENGE.
    Jeg fik Cassie, fordi jeg havde plaget mine forældre til hudløshed og fordi ejeren gerne ville sælge hende hvis det var til mig (Tidl. halvpart). Mine forældre og jeg lavede en 'deal'. Jeg skulle naturligvis selv betale Cassie for mine konfirmations penge og betale et beløb af opstaldningen hver måned, hvilket selvfølgelig gør at jeg arbejder. Man må yde før man kan nyde =)

• #6   14. maj 2008 Jeg fik part - og nu skal vi købe ham smiley Men de kan også se jeg passer ham 200%, og går meget op i det.

• #7   14. maj 2008 RIjeh jeg går også op i det!
    men der er ikke nogen der søger part i det område ejg bor i :(!
    men står til halvpart til en!

• #8   14. maj 2008 Jeg har altid haft tilbuddet, men det var først her i August jeg følte mig okay klar, der var opstaldningen fundet og priser bestemt.. Men du skal overveje det grundigt, om du har tid, lyst i længden og pengen..

• #9   14. maj 2008 Start med en halvpart. Det giver alligevel et godt indblik i, hvordan det er at være 'bundet' til en hest. Man kender de daglige pligter og det skal laves.

• #10   14. maj 2008 plagede.. plagede og plagede noget mere;) det det tog fire lange år inden de varmed på iden:D og så hjalp Rosetta også lidt med.. hande har jeg passet som min egen.. så mine forældre kunne se at jeg gik op i det..

• #11   14. maj 2008 Start med at bevise at du har tid og lyst til en pony ved at passe en eller flere hvor du bruger den tid du evt.vil bruge på din egen hest.. jeg ved ikke hvor gammel du er men ellers kan du få et job der kan betale noget af opstaldningen.. hvis du ikke er gammel nok til det kan du lave en liste over kompromiser du vil lave for at få en hest f.eks tage af bord, støvsuge osv.. tilsidst er det en god idé at tage priser hjem på opstadning, smed, osv.. og finde anoncer på evt. ponyer... Det er altid at vise folk at man har forberedt sig på noget og ikke bare vil have uden at gøre noget for det:)

håber du kan bruge rådet og at du på den ene eller andet måde får en pony og husk du kender dine forældre så det glæder om at slå ned på de punkter du ved de vil syntes om smiley

• #12   15. maj 2008 Måske de bare ikke HAR pengene til det! Det er jo ikke lige som at have en cykel...

• #13   15. maj 2008 Nemlig!

Jeg har først fået hest efter jeg er blevet voksen og selv kunne betale for den... Så måske du bare skal vente til di selv kan betale for den og alle de udgifter der følger med!?

• #14   15. maj 2008 fik part først, og bevidste derigennem at jeg holdt ved interessen smiley + dødsfald i familien så vi ville ikke udskyde det jeg virkelig brændte for. smiley håber du får dem overtalt.....

• #15   15. maj 2008 Kender alt til det (:
    Jeg fik part på Ravel , også blev jeg bare forelsket i ham, og så hørte jeg at ejerne overvejede lidt at sælge ham. Det forklarede jeg min mor, jeg lagde alle udgifterne sammen, og så at jeg havde råd til selv at betale ALT, dog skulle jeg bare lige finde nogle rare mennesker, som vil låne mig alle pengene han kostede, også får de dem tilbage når jeg bliver 21, og får min børneopsparing udbetalt (:
    Så så nemt var det (:

Kommentér på:
Overtaler man forældre til pony/hest`?

Annonce