{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan overtaler man sine forældre ?
  • #1   28. feb 2009 .

• #2   28. feb 2009 Du sætter dig ned og forklarer dem situationen, har på forhånd kig på din egen økonomi - hvor meget kan du selv klare, hvor meget vil du skulle have hjælp til?

En plan over alle udgifter ved at have hest.

• #3   28. feb 2009 Det er jo svært. Finanskrise, udgifter hver eneste måned, tid m.v.

• #4   28. feb 2009 Har kigget på økonomien . Det eneste er købsprisen og det at mine forældre skal være med på det ..

• #5   28. feb 2009 hvis du selv kan betale hesten så er det en god begyndelse.. og skal kan betale det meste til den, og opstaldning og så videre... ellers må du jo tjene nogle flere penge, så du selv kan betale det meste...

• #6   28. feb 2009 Det hedder kommunikation smiley

Du er jo nok nød til at forklare dine forældre hvad dit behov er og hvordan du har det med at din part skal sælges. Forklar dem at du gerne selv vil tage ansvar og også gerne vil tage et job for at bidrage med betalingen, så start med at få et job så du viser dem at du virkelig mener det ;0)
    Jeg tror at nogle forældre har en skræk for at de kommer til at hænge på det store anvar for en hest, og mange har jo ikke den samme indsigt som dem der gerne vil have hesten..
    Da jeg som barn fik min første pony, der valgte mine forældre at sige ja (selvom de intet anede om heste) men den kom så til at stå på en gård ved siden af ridecentret da det var meget billigere.. så det er jo også en mulighed at finde et billigere sted at opstalde den hvis det er pga økonomien.. Senere da jeg fik en større pony havde de bedre råd og den kunne stå på ridecentret..
    Min datter har også pony, men den står jo også herhjemme, så det er ikke så dyrt da jeg jo selv underviser hende..
    Men prøv at skrive ned hvilke udgifter der vil være på hesten.. smed, dyrlæge, undervisning osv.. så er det bare igang med at indvitere dine forældre til en snak ;0)
    Held og lykke med det ..

• #7   28. feb 2009 Lade være med at plage - det er økonimien der handler om.
    Ville heller aldrig plage mine forældre om en hest fordi, slet ikke nu pga. vores økonomi.
    Jeg VED de ikke har råd til det - heller ikke når vores økonimi er 'normal' men jeg ved til gengæld så at jeg gerne måtte købe en hest og ha' den vist jeg kunne betale opstaldning mm. og dens pris.

35 - 40.000kr fx. er mange penge at hive ud af budget eller låne i banken.

Kommentér på:
Hvordan overtaler man sine forældre ?

Annonce