Mega hygge dag i stalden {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen...
ja jeg vil da bare lige dele med jer hvad jeg har lavt idag.... jeg startet med at lave hegn da jeg kom der op fordi en hoppe og hendes føl var hoppet igennem det og over til vallakkerne (tamra gik så selv inde på hoppefolden) og da jeg var færdig med det tog jeg mine to dejlige hypper ind... gav Noa lidt og spise og gik ud til hoppen og føllet (som var kommet tilbage på hoppefolden) og gav dem mad... dernæst tog jeg tamra ud og vasket hendes hale (og hove) så den bare blev pæn (hun var godt nok noget nervøs da en af vallakkerne stod på folden og sagde lidt underlige lyde men det gik da) jeg ringede så til hende der ejer den der lavede de underlige lyde hun kom så for at se om der var noget (det var der heldigvis ikke det er bare en lyd han kommer med når han er noget oppe og køre) jeg var så gået i gang med at klippe Tamras man (da den var blevet lidt meget for lang *SS*) så den blev rigtig flot også jeg striglet hende så og fik smurt hendes hove ind i hovolie så de også blev meget fine... og hende der var kommet og så på sin hest var så igang med at gøre badekarene rene og imens det blev fyldt op smed vi lige noget hø på marken (vi har ikke meget græs)og da vi havde gjort det spurgte hun om vi ikke lige skulle lave den lukning som jeg havde forslået og det gjorde vi så også og da vi var færdig med det sadlet jeg Tamra op og jeg red så en god tur på ridebanen og jeg fik hende til bidet og det gik bare godt og da jeg skulle til og skridte hende af tog vi sadlen af hende og så ville jeg ride på hende uden sadl og jeg trak hende så hend til den stol vi havde til at stå på ridebanen og jeg smed benet over hende og da jeg så lige skulle til at sætte af fra stolen gik tamra et skridt til siden så der hang jeg mellem stol og tamra *SS* tror det så sjovt ud :o) men med hjælp fik jeg vægten over på stolen og så prøvede jeg igen og jeg kom så også og så skridtet vi rigtig hyggeligt rundt (tror også Tamra hygget sig med det) men nøj hvor var det varmt... :o)
og da jeg så havde skridtet hende af kom hun ikke ind i boksen og fik sit foder og så kom hun ud igen men nøj hvor var det da bare hyggeligt idag....
hvad har i fået dagen til at gå med ude i stalden????
maj 2006
Følger: 42 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 169 Svar: 799
jul 2007
Følger: 57 Følgere: 121 Heste: 1 Emner: 302 Svar: 4.512
jeg tog over og fik strøet og givet hø og lavet hendes foder, så tog jeg hende ind og gav hende hendes eftermiddags mad, og så pillede jeg hendes hale som blv vaske i går(donna syntes det var enormt kedeligt at skulle stå stille så længe), så gik jeg en lille tur hvor hun fik græsset. og så lukkede maja(hende der bor på gården) og jeg de andre på græs på nær donna og frederik, - da donna ikke går på sommergræs fold - da hun foræder sig og frederik går sammen med hende som selskab . - men synes det er synd hvis hun slet ikke kom ud på græs folden her til sommer, - så vi lukkede donna og frederik ud til de andre, - frederik havde bare et reb om halsen og da jeg så skulle trække ham ind på folden og slippe ham løs løb han selvfølgelig fra mig så vi måtte om og fange ham og få tovet af ham x'D og nøj hvor var donna glad for at være sammen med hele flokken igen. super skønt syn af min dejlige ponze på den kæmpe græs fold
men var der kun i halv anden time :s men hun havde virkelig brug for en fridag da jeg red hende i går var hun fuldkommen hysterisk og umulig så hun fik lige en fri dag i dag
maj 2006
Følger: 42 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 169 Svar: 799
ja jeg var oppe ved mine hypper i næsten 5 timer... og det var bare REN hygge... :o) må sige jeg elsker og nusse om mine heste... :o)
Mega hygge dag i stalden