8. apr 2007 Følger: 77 Følgere: 69 Heste: 18 Emner: 46 Svar: 529
Ansvar og syn på hesten. {{forumTopicSubject}}
Jeg sad lige og tænkte på hvor meget ansvar man enlig har når man har hest. Vi styre hestens liv, vi bestemer om de skal dø eller ej, og hvad de skal.
Vi skal søger for at de fungere
Vi skal holde dem i pæn stand
Vi skal søgerfor at de ingen skrammer har
Vi skal søger for dyrlæge, smed osv
Vi skal give dem kærlighed og et godt liv.
osv osv.
Det hele afhænger af os, hvad vi gør er hestens skæbne.
Jeg synes det er vild at tænke på det kæmpe ansvar der ligger på vores skulder, og det der gør mig rigtig sur at tænke på er dem der ikke opfylde det ansvar, fek.s e hestehandler (nogle hestehandler er altså gode, men de har for det meste samme syn hvad dette ang.)
Når en hest dør/ eller aflives går verden under for os, vi græder og føler vi har svigtet, vi/jeg vil blive til hesten er død, nusse og være der for den<lige til det sidste.
Men hvis feks. en hestehandleres hest dør eller skal aflives, hvis de gider at ringe til dyrlægen, så sparker de bare hesten ( når den er død) og tænker, der ligger lige en spildt sæk penge pose, møj hest.
Helt ærlig, det er sku en stor forskel, både på ansvar og syn. Hvad synes i ?
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 78 Heste: 3 Emner: 170 Svar: 1.060
Sidder og tænker på de dyr jeg savner, specielt min elskede smukke vovse, som blev aflivet for 14 dage siden.
R.I.P. min elskede Mala.
Sidder lige og tuder over regnbuebroen.
Se den og tud med mig:-)
Husk lyd:-)
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
dec 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Heste: 9 Emner: 140 Svar: 1.087
Er enig ... tænk også at heste ik kan vælge hvilken ejere de får ... de må bare håbe på det beste Og hvis de har en ejer som ik behandler dem pænt, så må de bare finde sig i det, de kan ik bare rejse hjemmefra eller skifte ejeren ud ... men hvis vi har en hest som vi ikke er tilfres med så kan vi bare sælge dem og købe en anden ...
maj 2007
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 622
Og min søster er hestehandler, jeg har været dernede en del gange nu, og jeg VED at de går MEGET op i deres heste, og nogle gange passer de dem endda bedere end vi gør ved vores privatheste ? Selv blev jeg meget imponeret over hvor meget de går op i hver enkelt hest/pony
nov 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 209 Svar: 3.604
F*ck en god film! Jeg sidder med tåre i øjnene..
apr 2007
Følger: 77 Følgere: 69 Heste: 18 Emner: 46 Svar: 529
Jeg arbejder ved en hestehandler og han er også vildt søde ved hestene, Men det SKAL de også får ellers ender det hurtigt galt for dem, men det er dejligt de har det godt der, men desværre er det måske kun 30 ud af 100 hestehandler der er så søde
apr 2007
Følger: 77 Følgere: 69 Heste: 18 Emner: 46 Svar: 529
Nemlig, det er vildt uhyggeligt at vi har så stor magt og vi eller nogen udnytter hesten og så sælger de dem bare hvis det ikke lige er dem.
Heldigvis er der ike så mange HESTE der bliver solgt vider så mange gange, men prøv at tænk på en PONY, de skifter ca ejer hver 2 år. ? Altså jeg sælger selv mine ponyer så jeg er ikke beder, men synes det er synd for dem. Min Araber på 13 år har haft 9 forskellige ejer, og jeg kan desværre ikke beholde ham, så snart 10. ? vildt.
Ansvar og syn på hesten.