{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Gravide hopper {{forumTopicSubject}}

her er et lille emne for jer der går op i føl og avkom

Hvornår er Hoppe for gamle til at få føl
hvor mange føl syndes i at en hest må få
kan de føde til den selv siger stop
og holde dens brunst op når den så bliver gammel

og hvor går din grance for om din hest skal have føl

er det inde den er 3 år for det første føl eller er det
løben vær år

eller mener du at at nå din hest er 15 år så er det for sent at få føl på den ...

kom med nogen bud på vad i mener ..

jeg har en som er 26 nu ..og skal have sit 9 føl ..
og har tænkt mig at hun igen skal til hings hvis hun er fysisk okay efter hendes folning ...

venligst nat

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravide hopper
  • #1   6. maj 2008 har aldrig set en gravid hoppe..:)

kun drægtig hoppe..:)

• #2   6. maj 2008 Tror godt nok ikke jeg ville ifole en 26 årig hoppe :-S Der er aldersgrænsen i hvert fald nået for mig..

• #3   6. maj 2008 Vil ikk ifole en 26 årig hoppe, det er da for sent..!

• #4   6. maj 2008 26 år og føl. din hoppe kan blive syg og dit føl man blive født mongolsk..

min grænse er min 3 år og maks 15 og det har jeg også læst et sted..

• #5   6. maj 2008 jeg synes det afhænger af hoppen... og dyrlægens bedømmelse.. af det..

• #7   6. maj 2008

• #8   6. maj 2008 Min Lexi... er ved hingst nu.. og hun bliver 16 nu her.. og hun har været i god form hele livet.. og derfor virker hun heller ikke så gammel.. og så kan de sagtens holde til det..

• #9   6. maj 2008 der er rigtig mange islænder hopper som får føl langt op i alderen. og det har vi også planer om med vores. så længe hun er sund og rask...

• #10   6. maj 2008 jeg syntes det er meget forskellgt, hvor ung og hvor gammel man kan bedække en hoppe, dem jeg har haft med at gøre har haft fysik til det da de var 3, men har da også set nogle der først var klar som 4års.
    højste grænse er lige så svær, nogle får tidligt problemer, har hørt om ponyer der har fået 15-20føl, kommer helt an på hoppen og pasningen, dog bliver de svære og svære at få i brunst

• #11   6. maj 2008 hoppen der er mor til min Lotte er 15 i år og venter føl nr 11.. Og jeg tror da at hun sættes i fol igen i år..

• #12   6. maj 2008

Så længe din dyrlæge skønner at din hoppe kan klare endnu en foling, så go for it.

Heste, som har været i god form, og fået adskillige føl uden komplikationer - og som stadig har let ved at komme ifol, jamen, de kan nok klare noget mere end mange andre!

Held og lykke - men tag nu lige en snak med dyrlægen.

• #13   8. maj 2008
    Nu skal det lige sige at jeg ej er ny i dette hersens fag
    men at jeg har haft hesten i alle 26 år og kende den s fysiske tilstand meget meget godt

vær gang den har fået føl bliver den tjekket op på også når den skal bedækkes og unde dens periode får en lig et tjek
    det er gener hend i dens 9 md ..

og vær gang har den født et flot føl

jeg har ingen ide om at have skrupler så længe mine heste fiser sundhed og naturen kan avgører dens udfald ..
    og skulle de ske en dag at de går dårlig for sig ja så få jeg tage den der fra .. jeg ved at min Miss Sofié har i alle hendes år være en flot ponny og ej mangler noget som helst
    men det var spænde at lige læse hvad i ander mener om det

en Unghest kan ligges i fol fra den er ca 2½ år og op efter tils den ej vil mere .. siger de kloge folk .. så der der de der tro at en hest der aldrig har haft føl kan få det i en alder af 15 år .. det kan indebære risk .. skal man vide og ja en lille ponny kan i en alder af 28 år godt få et føl om dens sundhed er i orden og den er vand ved at fole vær og vært andet år

men at turer at sette en hest i fol fra ung og så vendte 10 år for at få 2 føl er nok lidt usikker om den kan det ...

Naturen har mange luner så man skal nok lige tænke over det ... inde man bare gør det ..
    smil

Kommentér på:
Gravide hopper

Annonce