{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

Hesten taber sig. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har en dv/araberblandning der har tabt sig ekstrem meget på det sidste. Nu kan man se hans ribben, og det er rigtig ubehageligt og føler mig som en dårlig ejer.
Han får slobber som forbygger kolik, og så får han byg og havre, en masse gulerødder og en masse brød.
Hvordan kan det være at han taber sig sådan? /:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten taber sig.
  • #1   28. apr 2008 evt en ormekur?

• #2   28. apr 2008 Taz......forslag til foder så hvis man hverken kan bruge havre eller byg?

Derudover har jeg hørt at majsflager, sammen med andet foder..... skulle have en fedende effekt :o)

• #3   28. apr 2008 den mangler nok mineraler og vitaminer.

Stop med at bruge havre, giv den grov foder og godt med hø - aæt hvad den kan få ned...

• #4   28. apr 2008 ikke brød! havre fiser lige igennem hesten, og er ligesom slik uden fedt for hesten! får hurtig energi, men når ik at optage al energi fedt osv, og er MEGET dårligt til hesten.... min har haft det, og han har sart mavse, og er hold op med at give ham det, og det har hjulpet (:

• #5   28. apr 2008 Der findes en masse for at din hest kan tage på, evt. green power med olie, og alm. olie oveni. og müsli og en masse hø. Grov foderet holder på vægten og er samtidig rigtig sundt for hesten. smiley

• #6   28. apr 2008 Prøv noget flækket majs og olie smiley Og væk med havren .. Det brugte jeg da jeg skulle fede Maggie op da jeg fik hende smiley

• #7   28. apr 2008 Jeg er ikke enig at en hest ikk kan tåle byg og havre .. tværtimod har de godt af, bar ikke for meget selvfølgelig ..

nu er der så mange der har skrevet ormekur, så jeg vil komme med nogle alternativer .. smiley heh .. Den hest jeg har nu bæev også voldsom tynd og jeg kæmpede og kæmpede for at få ham i hul igen .. vi fodrede ham til det nærmest stod ud af begge ører med både godt foder, og hø hø hø .. smiley men desværre intet resultat .. Hans problem lå i humøret .. han trivedes simpelthen ikk der hvor han var .. jeg ved ikk om du lige har flyttet din hest ? eller ? ..

• #8   28. apr 2008 hvidt brød er noget skrammel. det kan hesten ikke rigtig fordøje.

og ja, nogen vitaminer og mineraler, evt noget godt tilskudsforder af en art, ville ikke være dårligt. havre er ikke dårlig foder, men ikke ret godt kun at fodre med, og byg, har de vidst også svært ved at udnytte ordentligt.
    desuden sørg for den får godt med hø, specielt hvis den har tendens til kollik

Fæller han meget? heste taber sig nogen gange hurtigt i fælde perioden.

• #9   28. apr 2008 Lidt havre sker der nu ikke noget ved. Bare ikke ren havre!
    Vores får naturmysli blandet op med græspiller (for mæthedens skyld) og så lidt havre, så de har lidt energi til at blive redet af. Derudover får de wrap, hø og halm.. Det kan være, at det hjælper, når han kommer på sommergræs

Selvfølglig bør du, som de andre siger, få tjekket tænderne og få taget en gødningsprøve af den

• #11   28. apr 2008 Spørg en der hvor du køber foder smiley De kan fortælle dig præcist hvad din hest skal have, det kan vi på HG ikke smiley

• #12   28. apr 2008 man skal prøve sig lidt frem... fordi en hest kan tåle det er det ikke ensbetydende med at andre kan. min er meget sart og får tynd mave ved den mindste ændring.
    hun får fiber mix. det er super godt og er ok i pris.

Og ja, ormekure skal ikke bare smides med til højre og venstre. frem for alt en gødningsprøve, og den skal være frisk, i en pose, klem luften ud og bind en knude, en hel pære er ikke nødvendig, bare en enklet pølse.

Min genbos heste var probbet med orm, den ene på 19 havde over 1000 æg, pr et eller andet. trods han havde fået ormekure, de var bare givet på forkerte tidspunkter og den forkerte type. så ja, pas på med det skrammel.

• #13   28. apr 2008 Jeg mener 100% ren havre smiley Fx 30% havre og 70% mysli smiley

• #14   28. apr 2008 majsflager, olie, flydende melasse - det feder godt.

Kommentér på:
Hesten taber sig.

Annonce