{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken gangart taber hesten sig mest i?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   8. aug 2013 vil sige skridt i ujævnt/bakket terræn. med et godt grundtempo.

• #2   8. aug 2013 Ville tænke at den bare skal holde sig i arbejds tempo! smiley Altså arbejds trav og arbejds galop! smiley Jeg ville også tage ture i skov med mange bakker! smiley En masse 8 taller, og så nogen trav cavalletis, da den bliver smidig og for muskler af det! smiley Og så gerne 2 gange ridning om dagen, en tur f.eks om morgenen og en seriøs træning senere, træningerne skal ikke være timer, men turen skal måske være 30 min og den seriøse træning 1 time! smiley

• #3   8. aug 2013 altså der er jo ikke som sådan nogen gangart men et godt program hvor du rider en god skridt til at starte med trav og bøj den godt arbejd lav en MASSE øvelser RIGTIG MANGE!!!! og så en god gallop hvor du får lavet volter o.s.v og ov at lave skråt i gennem (eller slangegang) hvor den selv skifter gallop og hvor du ikke sætter i trav igen.
    håber det hjalp

• #4   8. aug 2013 intervaller og bakket tærren smiley

• #5   8. aug 2013 du får bedst kondi på din hest i skridt (med tempo på) og så belaster du den ikke.. smiley
    så ud og ride nogle gode skridt ture på nogle gode bløde marker (husk at spørge bonden først!!!)

• #7   8. aug 2013 Jeg tænker en masse skridt. Jeg har næsten kun skridtet på Jasmin i 3 uger(self. med lidt galop og trav i men det er virkelig begrænset) og jeg kan mærke hun kan skridte op til over en time nu, hvor hun før ikke engang kunne skridte 30 min før hun var svedig og varm smiley

En masse skridt op af "bakker" og ned igen.

Pr. i dag kan Jasmin og jeg trave lidt op af bakken og så galoppere i en 3-4 min (hurtigt tempo næsten) og så skridte, uden at blive for svedig på turen på 30 min. Og hun har hellere ikke taget på, selvom jeg bare skridter og skridter og skridte smiley

• #9   8. aug 2013 Til heste med insulinresistens hedder 'kuren' ½ times trav dagligt. Det er super godt for at gøre dem mere modtagelige over for insulin hvilket vil føre til vægttab og bedre velbefindende.

• #10   8. aug 2013 Hesten taber sig mest når den bruger sine muskler ordenligt, uanset om det så er skridt trav eller galop. .

Kommentér på:
Hvilken gangart taber hesten sig mest i?

Annonce