{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Stort dilemma med hest (langt) {{forumTopicSubject}}

Øv er ked af det og forvirret, jeg har jo lige "Fået" min dele hest Nevada og har glædet mig til at komme igang med hende.
Aftalen var at jeg betalte halv opstaldning og så var hesten halvt min, kunne bruge den frit til stævner osv ejeren skulle bare have den 2 gange om ugen til en stille tur. Jeg har så kun tid 3 gange om ugen, så vi blev enige om at min ridelære tog den de sidste 2 gange.
Hesten har en dårlig tand og vi blev enige om at hun ikke skulle rides før den var i orden, igår på min dag tager
jeg derop for at muge og ordne hende og gå en tur.
På vej derop ringer ejeren at hendes veninde har fået lov at trække sin datter en tur på den i grime, fint nok, selv om det var min dag og jeg gerne ville have vidst det på forhånd.
Men da jeg kommer derop er hesten fuldt opsadlet med bid i munden og hun trækker rundt med den i en time smiley
Jeg kontakter ejeren da jeg kommer hjem, men får at vide at veninden er ridelære så hun ved hvad hun gør og jeg svare at jeg bare ikke forstår at hun må trække den rundt med bid så længe (og hun kom bagefter og sagde til mig at den da godt nok havde ondt) når jeg ikke må skridte den med hackamore.
Jeg fik besked om at jeg ikke skulle blande mig i hendes hest og ellers kunne jeg ikke have part, hmm hvad blev der af at vi skulle dele og jeg havde medbestemmelse i alt ???
Hun havde kun råd til at købe den fordi jeg gik med på aftalen.
Ud over det lover hun den ud til alle, altså mig og min underviser kan sagtens samarbejde og dele stævner osv, men så har hun lovet at hende der har part på hendes anden hest må springe med hende og stald ejerens datter må låne den til undervisning og veninden må også låne den, ja hallo jeg betaler jo også bare for at have den min 3 gange om ugen hvorfor skal alle andre så have den gratis ?
Overvejer at stoppe her og spare pengene, men jeg er jo allerede glad for hesten og kan virkeligt lære en masse af at ride hende.
Hjælp mig please, er det mig der er galt på den ?
Hvad ville i gøre ?
Hilsen Signe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stort dilemma med hest (langt)
  • #1   6. feb 2005 Æv..

Sikke en redelighd du er kommet i.

Må da godt nok indrømme at det da lyder mærkeligt, at du skal betale for hesten, når alle de andre bare kan låne den gratis..

Synes da også at det lyder mærkeligt at DU ikke må ride hesten med hackamore, men at ejerens veninde må proppe bid i munden på hesten, når den nu har problemer med tænderne..

Hvis det var mig, havde jeg nok allerede sagt fra her, men jeg kan jo ikke tage beslutninger på dine vejne.

Men håber da du finder en løsning på denne redelighed.

• #2   6. feb 2005 ja jeg ville ringe til ejeren og sige: PAS DIT DYR SELV!!!! desuden burde hun jo slet ikke købe en hest hvis hun skal være afhængig af at andre skal betale til den!!!!

• #3   6. feb 2005 Jeg tror at ejeren af hesten, er ligeglad med dig.
    Det kan godt være det lyder lidt hårdt,men det tror jeg altså. Hun har sikkert spurgt andre,om de ville have en part på hendes hest og de har sagt nej.Du har været hendes sidste udvej til at få hesten og det har hun benyttet sig af. Hvis jeg var dig, ville jeg sige farvel og tobak!

• #4   6. feb 2005 Nej , du er ikke galt på den, hvis du har en halvpart og betaler til det, betyder det, at du skal passe den de dage der er aftalt, men det skal du så også gøre de dage hvor vejret er dårligt, eller ponyen er syg, en aftale er en aftale, dine dage er dine, ellers har du jo ikke en klar aftale, få det på skrift, eller find en anden, det skal være sjovt, men med rammer, så man ved hvor man står, i sær med en halvpart.
    Hvis du har en klar aftale skal du komme de dage, medmindre andet er aftalt, altså en bytter, ellers kan man ikke bare give andre lov, hvis det endelig skulle være, må de andre vente til du er færdig.
    Har selv parter på nogen af mine, og forstår dig, da nogen af mine parter har haft svært ved at man ikke kan ride på en bane der er frossen. Det går begge veje.
    Knus Anita

• #5   6. feb 2005 Hejsa alle sammen
    Er glad for at hører at jeg ikke er helt galt på den smiley

Anita: Jeg har skam muget og striglet hesten og gået ture med den her hvor den ikke har kunnet rides. Jeg har selv en hest også, manglede bare lidt ekstra udfordring, derfor sagde jeg ja til at være med i denne hest.

Mia: Desværre er der ikke nået at blive lavet en kontrakt, da hesten kun har været hjemme en uges tid.
    Da hun havde set på hesten sad hun og ærgrede sig over hun ikke havde råd, og jeg sagde halvt for sjov at jeg da gerne ville have mulighed for at ride sådan en hest, men at jeg desværre ikke kunne betale halvdelen og så sagde hun at ville jeg betale halvdelen af staldlejen så skulle hun nok købe den, så kunne vi dele den og jeg ville have lige så meget at skulle sige.
    Troede bare man kunne stole på folk, men det kan man åbenbart ikke.
    Signe

Kommentér på:
Stort dilemma med hest (langt)

Annonce