{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilridning- hvornår?
  • #1   12. mar 2008 Det kommer jo an ppå, hvad du tror på som hestemenneske smiley
    Min egen fik først hovedtøj på som 3 års, sadel og tilridning plus longe som 4 års smiley
    Min snart 3 årige får kun trense på smiley

• #3   12. mar 2008 Vi tilrider min viva som 3 år og 3 måneder gammel smiley

• #4   12. mar 2008 kommer an på udvikling.

• #5   12. mar 2008 okay så.
    Den somjeg har kig på, der siger nuværende ejer at jeg godt kan begynde at vænne den til sadel og hovedtøj om et halvt års tid, dvs den vil være to år der

• #6   12. mar 2008 mellem 3-4 år. smiley

• #7   12. mar 2008 Jeg regner med at Chikila skal tilrides til maj - 3 år gammel. Det kommer selvfølgelig an på om han er meget høj bagtil osv. men det er i hvert fald udgangspunktet. Han fik hovedtøj på som 2½ års og sadel et par mdr. efter (:

• #8   12. mar 2008 men altså når den er 2 år, kan man vel godt lege med den og lave diverse tillidsøvelser ik? og så bare senere hen med sadel og det.

• #9   12. mar 2008 Som 2 år vil jeg mene man kan begynde at arbejde en lille smugle med den lige så stille og roligt. De gange jeg har haft unghest har jeg gjordt den rytter vandt, og lidt styrbar, sådan at man kan skridte, trave og gallopere lidt rundt på den, når den er 3-31/2 og så har jeg ladet den stå noge tid til at blive lidt mere moden, og så bare arbejdet med den fra jorden af, og gået en masse ture med den i naturen, og på den måde have opbygget tillid til jeg rigtig skulle til at ride den, og sådan en gang imellem taget en lille bitte tur ind imellem indtil den er 4. Når den er 4 sys jeg personligt de fleste heste er mere klar. De er lidt mere modne, og også med bygning. Men det er self. også ret individuelt. =)

• #10   12. mar 2008 Min Sofie (bliver 3 til juni) Har været præsenteret for sadel, vant til trense, longegjord, longe skridt/trav og så går jeg ture ved vejen.. Egentlig er hun klar til, både fysisk og psykisk, til at jeg tilrider hende til sommer og har da også siddet på hende mens jeg striglede, men min stedmor vil ikke have at jeg tilrider før hun er 4 for hun mener at alle heste der bliver tilredet før bliver svejrygget.. Derimod er hun slet, slet ikke klar til at blive tilkørt..

• #11   12. mar 2008 stephanie- det var egentligt også bare det jeg ville, gå nogen ture med den, træne lidt tillidsøvelser osv et par gange om ugen, ikke sådan at den skal ud og lave noget hver dag, men et par gange om ugen. og så når jeg synes den føles klar til at kunne begynde at blive sadelvant og trensevant begynde på det.

Har bare ikke lyst til at købe en plag på 2 år og så først kunne lave noget andet end at strigle den når den ca er 3 år

• #12   12. mar 2008 Jasmin bliver højst sansynligt tilredet når hun fylder 3.. Der bliver hun sendt i tilridning.. Og når hun kommer hjem får hun sommerferie, og jeg vil først selv begynde at ride hende når hun er færdig med at vokse..

• #13   12. mar 2008 De to jeg har tilredet var næsten 4 men det var også pga tidsmangel:) Tror Sento blev vænnet til sadel og trense da han var 2-3 år og min eventuelle kommende pony har fået hovetøj på for første gang som 4 års og det samme med sadel:) Foretrækker dog at de er blevet vandt til det noget tid inden tilridningen..

• #14   12. mar 2008 jamen så kan jeg godt se at jeg kan købe en på 2 og så bare gå og vænne den til longen, sadel, trense og vænne den til mig osv indtil den er moden nok fysisk og psykisk til at blive redet

• #15   12. mar 2008 ja men jeg skal ikke ha hoppe smiley

Kommentér på:
tilridning- hvornår?

Annonce