{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.085 visninger | Oprettet:

Spjætter med bagbenet ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
min hest har nu i 2 uger været irriteret på det ene bagben.
det hele startede med at han gik og sparkede sig selv i maven med bagbenet, og bed sig selv i skulderen. og vifter konstant med halen.
jeg tilkaldte dyrelægen som gav ham in sprøjte imod kolik ? ved ikke hvorfor ?
Nu går han og spjætter med bagbenet engang i mellem og stamper i jorden med forben og bagben ? og vifter stadig meget med halen.
Nogen der har oplevet det samme, min ridelære mener det bare er en dårlig vane han har fået, da han sagtens både vil ride dressur og spring.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spjætter med bagbenet ?
  • #1   10. mar 2008 har han haft eller har han sår på benet for når de heler kan det give en vlsom kløen og nogle heste reager på den måde


  • #2   10. mar 2008 nej det har han ikke ! har mærket om der skulle være noget på benene og på maven men der er ikke noget ?

  • #3   10. mar 2008 Nogle heste gør når de får mælkesyrer i benene... FX. hvis man ikke er ude at røre hesten dagen efter man har været ude og ride, så kan de få mælkesyrer i benene. Nogen gange kan det også komme af at de ikke bliver skridtet nok af. Det er ligesom hvis du har siddet helt stille en hel dag, så er der gså uro i dine ben...

  • #5   10. mar 2008 Nanna :
    Det kan der måske være noget om, for en tirsdag var jeg ude og springe på ham, men så kom han ikke ud og gå i en hel uge da jeg blev meget syg.
    Hvordan går sådan noget mælkesyre væk, hvis det er det ? skal det rides væk eller er det noget dyrelægen skal give ham noget for ?


  • #6   10. mar 2008 Jeg tror ikke at det er noget dyrelægen kan gøre noget for, men du skal bare sørge for at han lige for rørt sig lidt hver dag, evt. ved at trække en lille tur med ham eller lukke kam på lidt på fold så han lige kan få uroen ud af benene... Og når du rider ham skal du huske at sørge for at skridte rigtig godt af...Hellere for lang tid end for kort tid...

  • #7   10. mar 2008 okay det prøver jeg smiley men han er jo blevet rørt stort set hver dag nu i en uge, men der går måske længere tid ?

    Tusind tak for hjælpen smiley


Kommentér på:
Spjætter med bagbenet ?

Annonce