11. jun 2004 Følger: 57 Følgere: 55 Heste: 8 Emner: 329 Svar: 4.214
Overtale forældre {{forumTopicSubject}}
Jeg har et "omvendt" problem. Jeg kan simpelthen ikke overtale min far til at sælge 2 af vores heste.
De bliver passet som de skal, og de har det godt begge to, men de bliver ikke brugt til noget, og jeg vil meget gerne have en ny hest, men vi har ikke plads.
Den ene er meget speciel, men kan sagtens komme til at stole på en anden rytter, hvis denne tager sig tid til at forstå hesten. Hesten er rigtig dygtig, og den kan bare komme rigtig langt. Min far har redet den i sommers på vores nye bane, men fordi det har været så mudderet, har han ikke kunnet. Og ærlig talt, er min far for gammel til at starte stævner. Han er 61 år. Hesten er stadig ung
Den anden er en rigtig kærlig, men frisk hest. Den har nemt til stress, men en behagelig hest. Den har jeg så ansvaret for at ride, men jeg bryder mig ikke om at ride på den.
Så jeg synes, at de ville være meget bedre tjent med at blive solgt, så de ville få den fulde opmærksomhed, de fortjener. Og så jeg kunne få en hest, jeg virkelig er syg med.
Det lyder måske egoistisk, men far har dem kun for hyggens skyld, så om det er den ene eller anden, han hygger om, er i bund og grund ligemeget
Men han vil ikke af med dem, for han mener ikke, at vi kan finde nogle hjem til dem, hvor de får lige den behandlig, de har behov for. Altså en kærlig og nænsom hånd. Ingen pisk eller tvangsmidler.
Hvordan overtaler jeg ham??? Jeg synes ikke, at det er helt optimalt for hestene...
PS. Vi har stadig min første pony, men han er kronisk forfangen, så ham kan jeg ikke komme af med. Og så min plag og unghest. De er begge helt mine egne.
sep 2006
Følger: 125 Følgere: 119 Heste: 3 Emner: 275 Svar: 1.276
Sig til ham at det ikke er fair for hestene at beholde dem...? At hvis de bliver solgt kan de få den fulde opmærksomhed som de behøver.
Jeg ved ikke...
dec 2006
Følger: 173 Følgere: 166 Heste: 17 Emner: 158 Svar: 827
synes også det ville være det mest optimale
kiggede lige forbi og jeg er helt vild med casel ;D
jun 2004
Følger: 57 Følgere: 55 Heste: 8 Emner: 329 Svar: 4.214
jul 2005
Følger: 68 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.557
jun 2004
Jeg tror også, at han elsker dem højt. Ville bare ønske at han ville sige det, så ville jeg ikke rode mere i det
dec 2006
Følger: 173 Følgere: 166 Heste: 17 Emner: 158 Svar: 827
dine 2 ser også rigtig fine ud
hvis det altså var de 2 øverste du har
alt i alt er de alle fine
jun 2004
jan 2006
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 264 Svar: 5.688
De dør ik af det
jun 2004
Min hest, der er forfangen, burdes ikke aflives. HVordan kan du komme med sådan en kommentar uden at vide, hvordan hans livskvalitet er? At du overhovedet kan finde på at udtale dig om det!
Og hvad så, hvis jeg er snotforkælet? Så lad mig da være det. Det er ikke din opgave at opdrage på mig eller belære mig.
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.578
jul 2005
men mener absolut ikke at der er nogen grund til at sige at din gamle pony skal aflives!
jun 2004
jun 2004
Det har jo ikke noget at gøre med, at jeg ikke kan nænne min far dem. Men disse heste kræver noget ekstra, og jeg synes ikke, at de får det ekstra. Jeg synes bare personligt, at de ville få det bedre, hvis de kom hen til en, der gav dem 100% fuld opmærksomhed.
jun 2004
Enhver anden hest havde jeg med glæde ladet ham beholde. Men lige præcis disse to kræver noget ekstra, som jeg ikke synes, at de får. Den ene hest elsker at arbejde, virkelig elsker det.
Han giver selv udtryk for, at han synes, at de skal have et nyt hjem, og han har også haft de to til salg flere gange. Nu nærmer vi os sommer, og jeg vil derfor gerne have nogle gode argumenter til et evt. salg.
De bliver passet som de skal, men jeg synes ikke, at de trives optimalt, og det er svært at forklare for en udestående (som du og andre er).
Det er egoistisk, det med hesten. Men det er ikke den primære grund (jeg er så voksen, at jeg selv kan få opstaldning for mine heste). Min far har bare selv givet udtryk for, at han godt kunne tænke sig at sælge dem. Han har bare svært ved at få gjort noget ved det.
Jeg elsker min far højt, og jeg under ham alt, hvad han vil have, men jeg synes til enhver tid, at dyrenes velfærd kommer før vores.
okt 2007
Følger: 95 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 146 Svar: 780
Tror du ikke lige du skulle hoppe ned fra Caps Lock, og skrive noget andet end om din fars bil? :]
jul 2005
Frydenhoej Horses*Australien 2009:D* C :
med de oplysninger du nu er kommet med (som ikke stod først i indlægget) lyder det lidt mere til at du vil hestenes bedste. Men det kunne godt lyde som om at du bare ville have en ny hest, i første omgang :bb hehe
jun 2004
Jeg vil virkelig kun hestenes bedste. "Normale" heste kan helt sikkert sagtens hygge sig på denne måde, men lige præcis disse 2 som kræver noget ekstra, som min far ikke har overskud til i hans høje alder + 50 arbejdstimer om ugen. Men han vil bare ikke af med dem
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 98 Heste: 17 Emner: 42 Svar: 786
Bare lige min mening
LOUISE H. en anden tone ville bestemt være passende
feb 2007
Følger: 70 Følgere: 64 Heste: 7 Emner: 126 Svar: 449
Min pony red jeg heller ikke på i et stykke tid og hun savnede at blive brugt.
Hun blev sur i boksen og var glad når jeg red på hende..
Men det er nogle måneder siden nu.
Så jeg kan godt forstå hende.
Overtale forældre