19. apr 2005 Følger: 38 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 202 Svar: 681
Sparke problem ! Hjælp ! {{forumTopicSubject}}
Hej ..
Jeg har en hoppe på 9 år, der er ekstremt hidsig i boksen når hun får foder. Hun sparker ind til de andre heste, som altså overhovedet ikke kan se .. Hun er netop kommet i den boks for at kunne falde til ro. Men hun bliver bare ved, og her på det sidste er det blevet værre. Hun fik nye bagsko på for under en uge siden, hun har nu allerede sparket den ene skæv så jeg blev nød til at pille den af.
Jeg har fået et fif om at hænge gulvtæp op så de absobere stødet. Men er kommet til at tænke på om der var noget beroligende man kunne give, eller om der var en underlig grundt til hun sparker som hun gør ?
Hun er også sur når andre heste kommer for tæt på, så lægger hun øre og viser ind i mellem tænder. Hvis hun er rigtig sur, kan hun finde på at hoppe ud efter dem. Det er møg irreterende, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det ? Hjælp, er ved at blive vanvitig. Hun smadre hendes bagben en dag, er så bange for det skal gå op i benene og skade hende.
Hilsen en trist ejer
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.037
Fodrer i selv, eller gør personaltet det???
Anita W
apr 2005
Følger: 38 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 202 Svar: 681
kl. 8 om morgen kl. 12 til middag og kl 18 til aften.
Giver selv foder efter at have redet med nogle vitaminer osv. Giver et alm. beroligende foder ..
apr 2005
Følger: 38 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 202 Svar: 681
- Men kunne forsøge når jeg giver hende.
dec 2004
og ja hun kan skade sig selv.
Anita W
dec 2004
Vi købte en meget tyk gummi måtte, til en af vores, der hele tiden skrabede med hoven, mener den kostede omkring 500,oo kr. men kan finde ud af det, hvis det er.
Anita W
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 2.359
Snak med dem der foder, de vil sikkert gerne gøre et forsøg.
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
Har også prøvet alt det med at hesten sparker skoene skæve osv. Min har også sparket igennem tremmerne i vinduet, så hun sad fast og hun har fodbud mod at stå i rækken med de ældre bokse i fare for at hun sparker murstenene løse. Vi har prøvet alt det med at skærme hende af og alt det der. En overgang stod hun sågar med sparkekæde, fordi det var så slemt (det vil jeg dog helst ikke byde min hest) Nu er hun så kommet i "hullet" og stå og står kun to heste og hun kan ikke se de andre. Det har hjulpet.
Det er også helt galt når der fodres og gives wrap.
Så mens vi gør klar og mens vi fodre, plejer jeg sommetider at stå ved hendes boks. Hver gang hun sparker siger jeg bare "Arh!" og så længe hun sparker, så længe får hun ikke sit foder/wrap .
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
Sparke problem ! Hjælp !