Bruger du hønet? Bruger du hønet?
Måske kan dette få dig til at lade være!
Jeg mistede for nogle år siden min dejlige hoppe pga. af et hønet.
Snædís som hun hed, var desværre blevet forfangen, og skulle derfor stå i boks de næste par dage. Jeg havde fyldt hønettet med halm, så hun havde noget at gumle i. Der hyggede hun sig rigtig, og jeg kunne allerede se fremskridt efter en dag. Så tog jeg hjem for alting var jo som det skulle være. Senere på dagen bliver jeg så ringet op af hende det ejer gården(Kirsten). Jeg skal komme ud til Snædís med det samme, der er sket noget meget skrækkeligt! Jeg skynder mig så ud til hende, og finder hende i en anden hests boks... Hun ligger ned og blodet strømmer ud af lårbenet, og man kan se knoglen stritte ud. Kirsten lå nærmest på hende for at holde hende nede. Snædís kæmpede for at komme ud til de andre heste. Der blev ringet til dyrelægen, hun kom heldigvis med det samme og gav hende sprøjten...
Jeg fik derefter fortalt, at de efter de andre heste var blevet lukket ud, var Snædís sprunget let og elegant over sin boks to gange, og var løbet ud til de andre. Tredje gang sad hun fast i sit hønet, og selv om hun havde brækket benet var hun fast besluttet på at komme ud til de andre, men Kirsten fik hende stoppet og med meget besvær lagt hende ind i en boks.
Jeg håber at dette kan få jer der bruger hønet til at smide det ud, også selv om hesten så tisser og skider i sit stråfoder!
Dette tilfælde er sikkert langt fra det eneste uheld med hønet!
Mvh. Juliet
dec 2004
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 183 Svar: 533
(link fjernet)
nov 2004
Følger: 68 Følgere: 67 Heste: 1 Emner: 225 Svar: 1.204
nov 2004
Følger: 70 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 374 Svar: 2.788
nov 2004
nov 2004
sep 2004
Følger: 40 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 115 Svar: 1.380
Jeg bruger ikke hønet, selvom de tisser i høet. Men det bliver alligevel spist helt op!
jan 2004
Følger: 159 Følgere: 133 Heste: 4 Emner: 46 Svar: 2.325
Suk..dum som man nu er ...sætter man det op og prøver at finde det rette sted at hænge det...og vupti... 2 min efter sidder min unge dv fast med koden i nettet...uden at kunne komme fri.... prøvede at få ham i ro i boksen så jeg kunne få nettet ned ...og heldigvis stod han stille efter at have ivrigt forsøgt at komme fri.. og heldigvis var han umiddelbart uskadt.... jeg ville ikke have tilgivet mig selv hvis der var sket ham noget....bare fordi man ikke tænkte det igennem...
så nu får min det også på gulvet i et hjørne
feb 2004
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 60 Svar: 212
Jeg syntes bare du skal droppe hønettet i traileren. Jeg vil ikke mene hesten har behov for at spise under transporten.
Ulykken kan lige så godt ske i traileren som alle andre steder!
nov 2004
Følger: 70 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 374 Svar: 2.788
feb 2004
Følger: 140 Følgere: 127 Heste: 2 Emner: 167 Svar: 710
Bruger du hønet?