{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Kan man elske sin hest for meget? {{forumTopicSubject}}


Inspireret fra <i>EQuipage</i> xD
- Hvad mener du? Kan man elske sin hest for meget?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

På en måde - Ja, så tror jeg .. Man kan vel nå til et punkt, hvor man er så ''sygelig besat" af sin hest, at man går helt i sort når der sker noget med hesten. At man er bange for at miste den, og at man får et kæmpe chok når det en dag sker .. Dem man elsker 'pylre' man jo også lidt om smiley Mener ikk' man skal pylre for meget om hesten smiley Hehe .. Selvom jeg selv gør det i en vis grad xD (Det gør vi alle vel ) Det er min mening smiley Men det er lidt svært at forklare? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man elske sin hest for meget?
  • #1   14. feb 2008 Ja.

  • #3   14. feb 2008 Eller nej.

    Altså, man kan give den menneskelig følelser, og dér bliver det for meget. Men hvis man hele tiden ved, at det er et DYR, man har med at gøre, så kan man ikke elske sin hest for meget, mener jeg.


  • #5   14. feb 2008
    Men på den anden side .. Det er da GODT at elske sin hest himmelhøjt smiley


  • #6   14. feb 2008 jeg kan slet ikk beskrive hvor meget jeg elsker min hest!
    Hun er virkeligt mit et og alt...


  • #7   14. feb 2008 jeg er absolut ikk pyldret med min hest...
    hun kommer på fold i alt slags vejr


  • #8   14. feb 2008 så elsker jeg godt nok min hest alt alt for meget Ö jeg er besat af ham..

  • #9   14. feb 2008 De sir om mig på skovly, at de kender ingen der elsker sin pony mere end jeg gør! er total besat! ELSKER HAM VIRKELIG!<3333XD

  • #10   14. feb 2008 Elsker dem alle utroligt meget smiley de er bare nr. 1 i mit hjerte ;P 'pylre' heste ejer er jeg ikke xD

  • #11   14. feb 2008 Jeg elsker min hest for meget så!

  • #12   14. feb 2008 Nej .
    synes bestemt ikke man elsker dem FOR MEGET fordi man får et chok og bliver ked af det den dag de forlader denne jord eller hvis de kommer til skade.

    Synes tilgengæld man kan blive ALT for pylret.. :o)


  • #13   14. feb 2008 Ja og nej

    Når man bliver for pylret "min-hest-er-alevt-af-glas" så elsker man dem for meget men på den anden side så er "meget" jo forskelligt forstået fra person til person, nogle knytter sig aotumatisk MEGET til folk/dyr andre kan næsten ikke knytte sig


  • #14   14. feb 2008 ska man ik bar ha lov at elske sin pony?XD Min pony elsker min kærlighed, så det er vel ik "for meget" ??

  • #15   14. feb 2008 Jeg elsker toffi for meget så, ej.. han er virkelig min bedste ven, og mit et og alt smiley ' altså jeg "pylre om toffi" og gør da et eller andet sted alt for han ikk kommer til skade men sådan fold skader osv kan jeeg ikke forekomme, men ja altså, jeg bliver da os lidt ked af det hvis der er sket noget med ham smiley altså (: - jeg elsker toffi og han er min bedste ven' smiley

  • #16   14. feb 2008 er enig med Røsle smiley så længe de forbliver heste i vores øjne og ikke giver dem menneskelige følelser , så er det slet ikke for meget smiley men jeg elsker min pony for højt xD kan ikke lade værre xD han er bare såå dejlig smiley men vil ikke sige at jeg pylre om ham :b

  • #17   14. feb 2008 Nej.. man kan ikke elske en for meget!
    Heller ikke når det gældre dyr! Det er bare en anden form for kærlighed.. Man skal ikke have meneskelige føelser for en hest.. Men derfor kan man godt elske den over alt på jorden.
    Med menneskelige føelser mener jeg, at man jo aldrig vil kunne aflive et menneske som man kan med dyr.. Og hvis ens hest bliver syg, skal man være klar til at gøre det bedste for hesten, som så måske desværre er at aflive den.. Det vil man jo ALDRIG kunne gøre med et menneske! Fx.


  • #18   14. feb 2008 NEJ!!!! JEG SYS IKKE MAN KAN ELSKE SIN HEST FOR MEGET!!

  • #19   14. feb 2008 JEG synes tilgengæld IKKE at man kan sige at det at elske og det at være pylret er det samme eller har noget med hinanden og gøre i samme forstand. Det to vidt forskellige ting.

    Jeg er kommet til at elsker Wariant utrolig meget, på samme niveau som jeg elskede min gamle hun, som jeg havde hos mig i 15 gode lange år. Men synes bestemt ikke jeg er pylret om Wariant- tværtimod!
    Men bliver da mega ked af det, hvis noget er galt. Kan da huske en dag hun havde en dårlig dag. Hendes adfærd var ændret, hun gad ik rigtig spise og var mega sløv i boksen (dengang hun var opstaldet) jeg blevet vildt ulykkelig og tuede som en gal, for var da bange for noget var galt med min lille hest.

    Jeg regner jo med at hun skal være her til hende dages-ende. Så det jo bare alt for tidligt for hende at skulle afsted.

    Det var så ingenting - bare en dårlig dag, hvilket alle kan have smiley


  • #20   14. feb 2008 Jeg elsker nok Rony lidt for meget ..
    Jeg bliver faktisk rigtig bange når der sker Rony noget, hvad nu hvis det har skadet et eller anden i f.eks. benet så <b>jeg mister ham? </b>Jeg kan tude når han er halt, fordi min gamle hest pludeslig fik konstateret slidgit og indenfor kort tid blev han aflivet.
    For et stykke tid siden blev jeg ringet op af en ovre hvor Rony står opstaldet, hun sagde at jeg nok skulle skynde mig der over, for den var galt med Rony, han rørte ikke sin mad, og stod meget uroligt i boksen. Jeg begyndte bare at tude. Uden at tænke over at det nok skal gå, for det første jeg tænkte på, hvad hvis <b>jeg mister ham?</b>
    Jeg giver ham nok lidt for mange menneskelige følelser, altså følelser jeg 'burde' give til en dreng ..
    Min mor sagde forleden dag til mig (kan ikke huske sammenhængningen) at jeg skulle huske at Rony bare var et dyr. Og der kom jeg til at tænke at jeg faktisk slet ikke betragter ham som et dyr, mere som en bror, kæreste, bedste ven what ever ...

    Ret uhyggeligt når man tænker over det, at man kan give så meget kærlighed til et dyr så det bliver følelser man også giver mennesker (:


  • #21   14. feb 2008 Pelle - er okay enig med dig i at måden man udtrykker det på kan blive for meget eller voldsom eller noget i den stil :o)

    Camilla - tror du har det med Roni, som jeg havde det med min gamle hund. Hende har jeg jo så også haft kendt hele mit liv, hvor Wariant kun har været i mit liv i lidt over 2 år :o)


  • #22   14. feb 2008 Line
    Ja okay ikke lige kæreste det var bare et eksempel x)


  • #23   14. feb 2008 Så hende som en slags ven.. :o)

    og selvfølgelig gengælder dyr ikke følelserne på samme måde. Det er i hvert fald krystal klart smiley


  • #24   14. feb 2008 Mener bestemt man kan elske sin hest for meget.

  • #25   14. feb 2008 Taz - ja , Wariant er også min lille baby - og det vil hun altid være.. Men ikk på det plan som hvis jeg havde et rigtigt lille barn ..

    Ååårh det er et forvirrende emne xD hihi


  • #26   14. feb 2008 Line - det kan det heller ikk i samme forstand.

    Tror bare jeg snakker forhold til dyr generalt.. x)


  • #27   14. feb 2008 Men ja jeg mener at man godt kan elske sin hest FOR højt, alt taget i betragtning (:
    - Og ja jeg mener også selv at jeg hører under den kategori hvor det bliver FOR meget.. Men kan jo ikke skære ned på kærligheden (:


  • #28   14. feb 2008 Taz
    Lige præcis, det er lidt ris til egen røv x)
    Jeg brgyndte også at tude hos Rony idag fordi jeg forestillede mig hvordan mit liv ville være hvis ikke kan var indblandet .. -__-'


  • #29   14. feb 2008 Allimac - det samme har jeg gjort engang faktisk x)
    Men synesn nu heller ikke det har noget med at elske sin hest FOR HØJT at gøre..

    Det bare hvis man går og tænker for meget over nogle ting - så komer der nogle gange nogle følelser frem som man ikke kan skjule. Meget normalt. :o)


  • #30   14. feb 2008 Når min pony engang blir solgt, er jeg meget bekymret for om han vil savne mig, skovly og vennerne..Elsker han mig? jeg elsker jo ham, men gengælder han det på en anden måde? hvordan? tror i han vil savne mig? / : er SÅ bekymret!

  • #31   14. feb 2008 ej, det var dog sygt - jeg har aldrig haft den følelse af at ELSKE min hest... jeg har haft følelsen af "ihhh, hvor jeg glæder mig til jeg skal ride", og jeg holder af min hest. Men sguda ikke at jeg elsker den ö

    Er jeg ikke normal?


  • #32   14. feb 2008 Man skal ikke menneskelig gøre hesten. Det er et dyr og derfor skal man ikke give den menneskelige træk. Så synes jeg det er for meget kærlighed.

  • #33   14. feb 2008 Pelle: okay da =)... det var da rart at vide xD

    jeg har ikke sådan... menneskelige følelser for min bøllehest.


  • #34   14. feb 2008 Hjæælp mig? / :

  • #35   14. feb 2008 vil han savne mig?

  • #36   14. feb 2008 Anne Mette - nej den bedækker hopperne pga. dens instikt.. I naturen bliver den nødt til det for at fører "slægten" videre .. :o) den gør det ikke af kærlighed.. Det netop ting som det jeg mener er anderledes fra os mennesker.

  • #37   14. feb 2008 Mitzy & Gille - # Team SRKS# smiley TIL SALG! F: Sandsynligvis ikke.. bare den har mad og hestevenner så er den nok tilfreds.. det må vi leve med.. vi kan måske ikke leve uden vores hest.. men de klarer sig fint uden os bare deres behov er dækket


  • #38   14. feb 2008 Jeg er på alle måde besat af min hest ..
    Jeg har engang fået det så underligt ved tanken om at han kom til skade, at jeg brækkede mig ..
    Hvis jeg forestiller mig den dag hvor jeg skal står med ham imens han får dødssprøjten, så tudbrøler jeg ..

    Jeg vil faktisk hellere tilbringe en nat ude i stalden, end at tage i byen med mine venner .. Hvor underligt er Dét ikke???

    Mén, jeg menneskeliggøre ham aldrig .. Jeg holder mig som førerhest altid ...


  • #39   15. feb 2008 - jeg kender nogle, der efter min mening er alt for besatte af deres hest !
    ejeren køre ud til ham mange gange om dagen, også selvom datteren iijk skal ride eller er med, bare for at nusse med ham.
    hun er begyndt at snakke om at hun er ved at få stres og at hendes arbejde er for meget, men alligevel afspassere hun rigtig tit fra arbejde, for at komme ud til den hest. det er så irreterrende at se og høre på, fordi hesten gider egentlig iijk og de har heller iijk særlig meget forstand på det at havde hest til at de burde havde en eller nok tid. såå... jo de kan !


  • #40   15. feb 2008 didde P

    Kender en i PRÆCIS samme situation !Hun hedder ikke simone hende du snakker om, vel? Og datter - natasja ..


  • #41   15. feb 2008 jeg kan slet iik beskrive hvor meget jeg elsker mine ponyer..
    de er mit et og alt.
    men tænker stadig på at de er dyr. og de kommer ud hver dag og opfører sig som dyr, i stedet for at st hver for sig i en boks hverdag!


Kommentér på:
Kan man elske sin hest for meget?

Annonce