{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Frieseren hjælp {{forumTopicSubject}}

hey alle frieser folk smiley

Jeg står her i denne halv dejlige sitoation (staves??)
at jeg må få en ny hest smiley jubiiii / skal selv betale -.-'
men <--- det magiske men, skal af med min pony smiley Tuuuud men men han er jo en pony, og jeg er 16 -.-'

så vil i hjælpe mig her:

1/ hvordan er frieseren i hovdet??
2/ Hvordan er deres trav at sidde på??
3/ Hvordan er deres galop??
4/ Er det ellers en god hest??
5/ bør jeg vide mere??

har ført gået omkring frieser men kan ikk huske det -.-'
ps. har redet i 11år så er erfaren...

-Nadja

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frieseren hjælp
  • #1   7. feb 2008 der er mange ting du skal overveje inden du køber dig en frieser...

de er rigtig skønne og flotte heste, med en kanon gang..

MEN hvis du er konkurrence rytter skal du nok overveje det igen...

man ser meget få friesere rundt på stævne pladserne (i hvertfald på D plan)...

det er ikke fordi de ikke "kan"... men friesere er bare mere beregnet til shows osv...

men hvis du ikke er konkurrence rytter synes jeg du skal "go for it"... (men friesere er hammer dyre)...

hvis du er konkurrence rytter kan du da også købe den.. og se om du kan slå "rygtet" om at friesere ikke er ride konkurrence heste smiley

• #2   7. feb 2008 Sandie L:

haha ja rigtigt er ikke konkurence rytter men kunne da være sjovt at prøve en gang eller to smiley for har jo aldrig startet da jeg er for gammel til at starte pony smiley

-Nadja

• #3   7. feb 2008 jeg har startet rigtig rigtig mange klub stævner på isabella efterhånden.. og har kun set en frieser en enkelt gang eller to...

de er rigtig lækre heste det er de bestemt

• #5   7. feb 2008 ~~Nete&Rose~~

tak for svaret

hesten skal bruges til hygge smiley lidt horsemanship, kliktræning, dressur og en masse ture i skoven smiley

en rigtig hyggehest smiley

-Nadja

• #6   7. feb 2008 Stump:

tak for svaret, jeg er selv også sikker på at med den rette træning kan (næsten) enhver hest ende på dressur banerne smiley

-Nadja

• #7   7. feb 2008 jeg har kun positive oplevelser med friesere. jeg hjælper min veninde med den frieser hun har lånt og da den skulle tilrides, sat vi os bare op og red derudaf smiley de er simpelthent så gode i deres hoveder og har en mega lækker trav.

• #9   7. feb 2008 ~~Nete&Rose~~

ja okay smiley hmm men det vilde dressur bliver det nu ikke smiley jeg skal jo også kunne smiley

.*-*Bumble-Bee*-* .
    tusind tak for svaret smiley

• #11   7. feb 2008 Stump ja okay...

ved du hvordan man sidder i deres trav??

• #12   7. feb 2008 hej min opfattelse af friseren er at de generelt er super gode i hoved og vil gøre alt for sin rytter. men de er ikke de stor dressur stjerne da de ikke har bygningen til at komme ind og bære sig ordenligt. desuden er det en parade hest og har / er meget svære at få en god kondition på. deres gang er super dejlig, meget blød, traven kan dog være svær at side på i starten.

• #14   7. feb 2008 Annika N: okay tak, super glad for hjælpen smiley

Stump: hihi sådan er det jo smiley

~~Nete&Rose~~
    undskyld, men vil i ikke lige stoppe jeres indbyrdest diskution!

• #15   7. feb 2008 ~~Nete&Rose~~

elsker Lusitano men skal jeg ha sådan en skal jeg vinde i lotto x)

og så skal hesten bruges til meget mere end bare dressur smiley

• #16   7. feb 2008 grunden til at man ikke ser dem på spring banerne er nok fordi deres ben og knogler er ret kraftigt bygget... og mange kraftige heste kan ikke "tåle" i deres ben at springe ret højt

• #17   7. feb 2008 nej okay....
    helt i orden smiley

mere frieser hjælp søges smiley

• #18   7. feb 2008 1/ hvordan er frieseren i hovdet??
    De fleste er utrolige rolige og dejlig omgængelige.

Min Helgas, er super dejlig. Har engang fået en kommentar til et stævne om den var nem at sidde i, fordi jeg sad så stille og det så så behagligt ud. smiley
    Så når man først har lært rytmen er det som en drøm. (:

Meget stor, og dejlig smiley

Jeg syntes den er en super dejlig og utrolig smuk race.
    de er altid til at regne med ovs.

5/ bør jeg vide mere??
    Friesere er jo ikke den store springhest, hvis du ønsker det. De er forbeholdt dressur, min er ved at lære at springe, men kommer jo aldrig op på la niveau i spring.
    Og du skal også tænke på, skal du have en ren frieser med papire, er de rigtig dyre. I forholdt til andre racer. (:

Men en super skøn hest.

• #19   7. feb 2008 Simone K

tusind mange tak smiley
    det hjalp meget..

men hensyn til springning så ærligtalt stinker jeg til det -.-'
    er virklig dårlig til det smiley sååå no problemo smiley

-Nadja

• #20   7. feb 2008 Ja du kommer nemt af med mange penge for friesere den skal også overvejes.
    Købte helga for 2-3 år siden og hun har redet helt forkert og spændte sig stadig op. Hun var 11 år dengang, og der måtte jeg af med 65.000 kr, den eneste grund til jeg købte hende, var pga. hendes dejlige sind.
    Jeg har stadig problemer med at hun spænder sig op og er ikke sikker på om hun kan vænnes af med det, da hun jo ikke er i den unge alder mere...

• #23   7. feb 2008 simone K:
    det er ikk problemet smiley

• #24   7. feb 2008 1/ hvordan er frieseren i hovdet??
    Super gode! Det har jeg i hvert fald kun oplevet.
    Hvis du behandler dem ordentligt vil de gøre alt for rytteren.

Forskelligt fra frieser til frieser, nogle har meget frieserpræg andre ikke. F.eks Ian, hvis han bliver mega opstemt eller bange får han MEGET frieser trav som er utrolig svær at sidde på, og høje knæløft, men i dressur er han lidt nemmere, han har dog meget stort rygsving.

Igen kommer an på frieseren.

JA ! :D.

5/ bør jeg vide mere??

De er skønne smiley - MEN en dyr hest.

• #25   7. feb 2008 Katt !

tusind mange tak smiley

ihh kan slet ikk vente til min mor ringer og siger han har en dreng til mig smiley er sååå glad men samtig trist smiley tuuuuuud

• #26   7. feb 2008 Tjaaaa
    jeg har jo p.t. 5 stk med en 6 på vej og kunne aldrig tænke mig en anden race.

1) en super nervefast hest, med et temperament som en drøm. Har i først fået tillid så svigt den aldrig , for så bliver den meget skuffet. Aldrig råb af en frieser, det er deres temperament ikke til.
    Men har du deres tillid og ikke svigter, så har du den bedste ven for livet, som vil gøre alt for dig.

2)Hver frieser er meget forskellig i traven, nogle er svære at sidde på, andre nemme, jo højere benløft, jo mere rygsving og jo svære at sidde på indtil man lære rytmen at kende.

3) Den bedste galop ever.

4) Ja du får ikke nogen bedre =0)

5) Ja det gør du, friesere har tendens til mug.
    og nej så dyre er de heller ikke, kommer an på hvor god stamtavlen skal være. Du kan godt få en god gennemsnits frieser til 40-45000
    Hvis du køber en frieser med stamtavle, så skal stamtavlen være gul/grøn stribet, ikke blå.
    held og lykke med købet hvis du beslutter dig for en frieser

• #27   7. feb 2008 vil lige komentere:
    frieser har ikke svanehals , tværtimod.
    da svanehals betyder at den underste halsmuskel, næsten ikke er der.
    Friesere har netop meget markeret muskel, men har istedet en meget højt sat hals.
    Det er noget helt andet.
    Nogle har dog tendens til underhals og det er ikke vel set.

• #28   7. feb 2008 Linda T: tusind mange tak smiley

det med mug er jeg vant til -.-' min mor havde en tinker .... hmm så smiley

Kommentér på:
Frieseren hjælp

Annonce