synes i det er uacceptabelt? {{forumTopicSubject}}
Nu skal i lige høre noget, der er så surt!
Jeg skulle passe en hest (fjordhest), for en pige i 10 dage. Hun har fortalt mig, at jeg godt måtte springe en cavaletti osv. og fortalt mig nogle "regler". Fint nok, jeg overholdte dem. Da hun tog atsted startede jeg jo med at passe hesten.
Næste dag, da jeg kommer ud til den, ser jeg den ikke står på noget halm, OVERHOVEDET! den havde spist det (også sin lorte), fordi den var så sulten. Hun havde skåret ned i foder, fordi der ikke var nok til 10 dage. -OG DET GØR MAN BARE IKKE!! - man skal dælme ikke tage en halv liter fra foderet, ligepludseligt, bare dordi hun ikke har nok. - så må hun købe det! så jeg ikke går og skal betale for hendes hest. Nå, men vi er flere som giver den noget mad, betaler noget osv.
Hun kom hjem i fredags, og hun havde fået afvide den haltede og hostede. (hosten skyldes fordi den står foran en dør, som tit står åben). og halten på benet, skyldtes fra en hest som havde sparket den på marken. - men gør det ikke længere.. men så bliver hun t sur på mig, fordi den hoster (det er jo ikke min skyld, at hun har valgt den skal stå foran en dør) Så her idag, skriver hun at hun har noget MEGET vigitgt hun vil fortælle mig. og hun ringer så, og det første jeg hører er : "Hvorfor FANDEN, har du redet med 3ringsbid, og hvorfor har du ikke skridtet den varm og af, eller ladet en pige ride på MIN hest (det var i 15 min), og sprunget i en time på den, bare rundt og rundt i ring" !
jeg forklarer og siger så, at jeg red med 3-ringsbid fordi den løb med mig, og pigen red den fordi jeg skulle skynde mig hjem (hun skridtede af). og jeg har skridtet varm og af i HVERTFALD 10 minutter, og så begynde at "tulle trave" inden jeg varmede helt op. og jeg har særdeles IKKE sprunget på den i over en time, jeg red godt nok i en time, men sprang sku ikke hele timen, og det var bare ganske enkelt en lille cavaletti.
og nu er hun flippet fuldstændig skrot på mig, desværre.
Det meste af det hun sagde i telfonen, passede ikke. Jeg er bare træt af, at det er takken for at passe hendes hest i 10-14dage, når hun kunne have endt med at stå med en dyrlægeregning og en syg hest (fordi den ikke fik nok mad, men jeg gav den noget mere).
Jeg synes simpelthen ikke det var kan være takken for det!
hvad mener i? og synes i folk kan være bekendt at sige sådan noget sludder, om mig? Jeg har stortset redet alene det meste af tiden, så hvorfor "ved" de at jeg gjort alt det?
men jeg har hørt, fra flere som har passet hesten, at efter de har passet den, så er hun bare sur. hun skal altid finde skylden på nogen, osv.
(undksyld langt indlæg)
mar 2005
Følger: 31 Følgere: 32 Emner: 166 Svar: 536
Og hun har jo selv bestemt, hvem der skal passe hendes pony, så sys ku ikke hun har nogen grund til at være, utaknemlig!
okt 2007
Følger: 95 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 146 Svar: 780
glemte lige at få det med.
apr 2005
Følger: 113 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 341 Svar: 2.271
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.046
okt 2007
Følger: 76 Følgere: 74 Heste: 2 Emner: 17 Svar: 108
men ka eqentliq qodt se hva hun mener med at duq har ladet en anden skridte den af . jeq ville os bli sur hvis der var en der passede odin , oq så bar havde ladet en anden skridte den af . jeq havde jo iik overladt ham til den naden piqe .
oq forstår heller iik , at hvis den var halt , hvorfor red duq den så ? har jeq misforstået noqet eller ?
nov 2005
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 194 Svar: 727
aug 2006
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 186 Svar: 2.204
mar 2005
Følger: 31 Følgere: 32 Emner: 166 Svar: 536
jun 2007
Følger: 95 Følgere: 87 Heste: 2 Emner: 44 Svar: 1.890
sep 2007
Følger: 55 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 335
og det med 3 rings bid? hvis rytteren har en rolig hånd' og ikke hiver hesten i munden? så kan jeg ikke se problemet. springer selv med 3 rings bid.
okt 2007
men hende som red den, hun har tit redet den, og de er næsten bedsteveninder. altså, jeg kan godt forstå hende, men så alligevel ikke.
- odin * miin lille putte ! elsker ham !
jeg fandt ud af at den haltede, da jeg skridtede den varm.
og den haltede ikke tirsdag da jeg red den. og var ude onsdag i lang tid, og så red jeg den torsdag og der havde den ikke været ude.
okt 2007
nemlig, jeg tog jo ikke "fat" i den, fordi jeg vidste den havde et skarpere bid i, og det var sat op i 2. hul.
okt 2007
maj 2005
Følger: 188 Følgere: 178 Heste: 1 Emner: 138 Svar: 2.466
okt 2007
Følger: 76 Følgere: 74 Heste: 2 Emner: 17 Svar: 108
dec 2005
Følger: 135 Følgere: 138 Heste: 7 Emner: 50 Svar: 648
Du gør hende en tjeneste og så kan hun sgu ikke regne med at du prioitere den som nr. 1. Jeg synes du har gjort alt hvad der var nødvendigt og det kan da heller ikke passe at du skal have rykket skulderen af led fordi hendes hest løber. Så længe du ikke skal rykke den i munden når du rider med det andet så er det jo bedst for både hest og rytter.
okt 2007
Og hvad synes i om at folk saldrer om sådan noget, for noget af det er jo en STOR løgn, de har fundet på xD.
de nok bare misundelige over et eller andet s: eller også harr de meget´mod mig?/:
ikke lige pga. det ^ men det gælder generalt. :s
dec 2005
Det er utroligt hvordan mange hestetøser er nu om dage :S
okt 2007
men heldigvis skal hun på efterskole imorgen
men jeg kan bare ikke snuppe alt det lyveri.
Og jeg har jo ikke villet noget ondt, eller prøvet på det.
så synes egentligt ikke hun kan være det bekendt, når vi havde en aftale, osv. og så ændrer hun dem når hun hun kommer hjem, og flipper ud z;
dec 2005
Den pony har jo sikkert aldrig haft det bedre end i de 10 dage
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.059
meen når det er en fjordhest som den du passede, og hvis du havde fået lov til at bruge biddet hvis den blev stærk, kan jeg ikke se hva hendes problem er. en fjordhest er en af de mest sikre heste man kan få, og de gør ingen ting.
det med foderet er uacceptabel, der SKAL være foder nok uanset hvad. og der er ingen undskyldning for ikke at have købt nyt foder.
så jeg synes du skal bede hende om en undskyldning og om at få de penge tilbage
okt 2007
så det 3 ringsbid - som var sat op i 2 hul, i den lille halve time, kan jeg ikke se hvad problemet var.
(:
nov 2007
Følger: 300 Følgere: 253 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 1.441
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 19 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 272
jeg kan egentlig se det lidt fra begge sider. selvfølgelig har du jo gjort hvad du fandt bedst for hesten. og den er jo som du siger ikke død af det.
men jeg var nok også blevet sur hvis jeg havde fået en til at passe hesten og denne havde fodret den ud over den plan jeg lavede (har hun selv sagt at det var fordi der var for lidt?) og satte en anden op på den. uanset at det 'bare' er i skidt for lange tøjler kan der stadig gå rigtigt meget galt. tænk hvis hesten bliver bange og den sætter i trav eller galop. forventer man så stadig at rytteren på nakken har lange tøjler? og så er det jo et spørgsmål om ansvar. hvem står med det hvis rytter skulle komme tilskade?
Det lyder ikke til at i er så gamle, eller det lyder i hvert tilfælde ikke til at hun er. så eventuelt kunne du måske snakke med din mor om hvad der er bedst i situationen, om hun måske gider hjælpe dig med at tage kontakt til hendes mor, eller selv tage kontakt til hendes mor. det kan jo sagtens bunde i en misforståelse.
synes i det er uacceptabelt?