{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Western {{forumTopicSubject}}

Jeg vil godt starte med at sige, at jeg ikke opretter dette for at nedgøre denne form for ridning, jeg synes generelt at man bare skal acceptere de andres måde at nyde hesten på!

Jeg ved ikke helt, hvorfor jeg laver dette indlæg, men synes bare jeg har oplevet at westernryttere ofte mener at deres måde at ride på er den bedste. Selvfølgelig ikke alle (vil ikke generalisere!)

Når man skal til DM i dressur (muligvis også spring, men det kender jeg intet til) så skal man kvalificere sig, i western kan man betale sig til DM, bare i den by hvor jeg bor er der 4-5 DM-mestre i western, hmmmm

En westernrytter der har redet en gang imellem i ridehuset ved os, har faktisk ikke lavet andet på sin hest end at galopere den rundt i en lille cirkel, den går enormt kort galop og hænger med hovedet ned af, og den er ikke mere end 3 år. Hun blev så spurgt om ikke det var hårdt for den, og specielt når den kun er 3, hvorefter hun svarer "der er heller ikke ret mange af dem der holder så længe" tjahh, efter dette vil jeg da ikke mene western er den mest skånsomme form for ridning, for hesten...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Western
  • #1   8. dec 2007 Så synes jeg du skal tage ud og se nogle andre ride. For jeg mener det er noget af det mest skånsomme, og overvejer at konvertere med Wiz.

• #2   8. dec 2007 Enig med Kine, men det ved du vist godt Tinna ;o)

• #3   8. dec 2007 Og det med DM. Grunden er meget simpel. Der er ganske enkelt ikke NOK western ryttere til at lave noget med at man skal kvalifivcerer sig. I modsætning til dressur ryttere.

• #4   8. dec 2007 nej, for den går jo totalt på forparten når den går dernede, og så i det små cirkler konstant

• #5   8. dec 2007 Tinna : Det er ikke korrekt redet. Derfor må du tage ud og kigge på nogle som rider western korrekt, og det er det mest skånsomme, efter min mening.

• #6   8. dec 2007 <b>Kine .</b>

De kan da kvalificere sig alligevel, det er jo bare de bedste der bliver udtaget??? Kan jeg ikke se problemet i, synes da det er synd at det kun er dem der har penge der kommer på højt niveau, og det undrer mig bare at der kan være så mange i samme by, med mindst 2 DM-titler hver

• #7   8. dec 2007 <b>Lykke</b>

Dressurhestene skal rides bagfra, man går efter at den bruger musklerne i bagparten og de store muskler i ryggen, er det det samme i western?

• #8   8. dec 2007 Uha du skal da vist os have en del penge for at komme til dm i dressur.... - Du skal have en hest, som har gang og som kan klare øvelser mv., du skal transporteres fra sted til sted for at kvalificere dig, osv. Så mon ikke det løber lige op??

Og uanset om du betaler for at deltage, hvilket du også gør i dressur, - så skal du da ride godt osv for at vinde....

• #9   8. dec 2007 <b>**Maddie* *</b>

Ja absolut, det er en pengesport så det basker, men synes bare det er ærgeligt man udelukkende kan betale sig for at komme til DM

• #10   8. dec 2007 <b>Theis </b>

Kan være mig der tolker det forkert, men virker som om du også sætter western i bedre lys end dressur, idet du skriver: "Bedre end der normalt kræves af dressurheste." Hvorfor skal det hele altid sættes op mod hinanden?

• #11   8. dec 2007 Tinna : Som sagt der er ikke nok ryttere.
    Hvis folk skal kvalificerer sig, bliver det max. 5 ryttere. Og der er altså rimelig mange forskellige programmer.
    Og nej, man skal ikke have mange penge for at komme til DM.
    Det koster nemlig ikke mere end hvad det koster at deltage ved DM i dressur.

• #12   8. dec 2007 <b>Kine</b>

Det koster da pænt mange penge til DM i dressur? Ved ikke hvor mange, men tror da ikke det bare er 100,-

Jamen det kan da bare være de 5 bedste og så den 6. bedste så sden 7. bedste osv. Kan ikke se hvorfor man ikke skal kunne kvalificere sig.. Som det er nu kan det jo være de "dårligste" der kommer til DM fordi de har pengene

• #13   8. dec 2007 jeg skal også til at konvetere til western vi skal bare finde en underviser endnu og så er det med at komme igang....jeg starter western lige fordi det er mere skånsomt og fordi at mig og lucas ikke rigtig kommer videre i dressur...

• #15   8. dec 2007 <b>Sisse ;D Søger trailer kig i min annonce ;D </b>

Ja nogle af dem, men der er da vel også nogle gode imellem som ikke har pengene til at komme med, som ellers mere "fortjener" at komme med, fordi de har talent og ikke penge

• #17   8. dec 2007 <b>Sisse ;D Søger trailer kig i min annonce ;D </b>

Ja det ER jo desværre en pengesport, jeg snakker også generelt inde for alle former for ridning, ikke kun western når jeg snakker pengemæssigt, der er bare stadig sværre at komme til DM i dressur da man skal kvalificere sig, der er det ikke nok, med bare at have pengene

• #18   8. dec 2007 nej, de betaler sig jo heller ikke til en 1. plads, men de behøver som sådan ikke have talent for at komme til DM bare penge er det jeg synes er lidt ærgeligt

• #19   9. dec 2007 Western i DK har ikk mange ryttere så skulle de kvalificere sig ville der ikk være noget DM da udgifterne osse skal betales. Mht. hesten er 3 år gammel så er paint og quartere hustigere færdig udviklede både af sind og fysik, og de tilrides oftest som 2 1/2 års- de holder ligeså længe som andre heste vil jeg gerne påpege.

Hesten går med hovedet "nedad" fordi det er det den skal! Hovedet å¨hesten er beregnet til og skal ligge vandret mere eller mindre når man rider. Små cirkler og kort galop kan alle gøre. Hvis ikk hun laver andet ved jeg ikk hvor meget western man kan sige hun rider. Jo reining går bl.a. ud på cirkler- men det er store som små, slide stops, roll backs osv osv osse.

• #20   9. dec 2007 <b>Tina S</b>

Ingen har set hende lave andet, og hun har også mindst 2 DM-titler

• #21   9. dec 2007 Hmm det er et spørgsmål hva hun deltager i- jeg kunne forestille mig team og cattlepenning, selvom det er den nemmeste kvægdiciplin for mennesket skal hesten stadig være ordentlig trænet for at kunne gøre det jo.

Men der er mange med dm titler i det at det jo er forskellige der vinder hvert år ofte- og dk er et lille land med ikk så mange deltagende så det er kalrt det kan virke voldsomt i forhold til meget andet

• #22   9. dec 2007 ja, når der er 4-5 piger i samme lille by med DM-titler virker det lidt voldsomt

• #23   9. dec 2007 der har lige været alle mulige westernrytter og heste på den rideskole jeg har min hest... de har været der i weekenden... der var 2 italiener(staves) den ene var træner og den anden er med til DM eller OL kan ikke huske det... og de red ikke i rundkræs... jeg synes western heste er så dejlige fordi at man skal bae rykke hånden så drejer hesten... jeg var nemlig lige oppe og skridte en af hestene af....

• #24   11. dec 2007 Igen der er forskellige der vinder hvert år og tit er western folk samlede på enkelte steder i landet- hvilket betyder man vil opleve at der er forskellige fra samme byer der har vundet jo.

Mie L: det er de ja- men det kræver TRÆNING for at få en hest til at gå sådan- den skal neck reines, og kære at gå på sæde/ben mere end mange tror. Det ser jo nemt ud ikk;-)

Kommentér på:
Western

Annonce