1.098 visninger
|
Oprettet:
Western {{forumTopicSubject}}
Lige et spørgsmål. Ved godt der ikke mange på min facebook side der rider western. Med det kunne være nogle kunne hjælpe, hvad der best??
Western sadel med pad ( underlag )
Western sadel uden pad ( uden underlag )
Hvad er best.
Og er der nok støtte i kun at bruge sadlen uden at skade hesten
jun 2009
Følger: 54 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 551
Derfor er det heller ikke helt lige meget hvilket underlag man bruger under en westernsadel.
Ville anbefale dig at få en sadelmager med forstand på westernsadler ud, så du er sikker på at både sadel og underlag passer hesten
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Hvad skulle være fordelen i at ride uden pad?
Paden beskytter sadlen imod hestehår, sved, slid og så videre. Dvs at sadlens levetid forlænges.
Så vidt jeg kan se, så tillader opbygning af ru læder på overside og lam på undersiden et højt comfort niveau - men det kan nærmest ikke gøres rent igen.
Og en western sadel bliver ikke uden videre slidt skæv (fordi der ikke er polstrede puder, som der er i engelske sadler), så du kan tage sadlen med fra hest til hest uden at den gamle ekvipages skævheder via skæv sadel medbringes til den nye hest.
Så nok koster western sadler mere, men beskytter du dem, tror jeg også at de holder.
Jeg aner ikke om hesten tåler at man lægger sadel på uden pad.
Måske?
Men der er intet der kan give sig, og sadlen kan ikke tilpasse sig hesten, da den er opbygget af en træramme, beklædt med læder/lammeskind.
Så, hvorfor tage chancen?
Jeg gætter på, at paden er nødvendig for at fordele trykket fra en sadel, som ikke er bygget til at give sig.
Eneste fordel er, at meget (det meste) western udstyr ligner noget som er designet af en regnbue på lsd! Uden pad slipper man for at lede efter en ting i neutrale farver - hvilket kan være svært!
jun 2009
Følger: 21 Følgere: 17 Heste: 4 Emner: 1 Svar: 8
aug 2016
Det forstår jeg ikke, men jeg er også bare blondine...
jun 2009
jun 2009
aug 2016
Det giver ikke nogen oplagt mening at ride uden pad fordi der er ny gjord...
sep 2007
Følger: 39 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 125 Svar: 455
ALTID, jeg kan ikke sige det nok, ALTID et western pad under stalden. ikke bare de tynde show tæpper, men et ordentlig western pad HVER gang.
jun 2009
sep 2007
Følger: 39 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 125 Svar: 455
Dejligt du beholder pad under sadlen. rigtig god lyst til dig og hesten
jun 2009
Western