{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
367 visninger | Oprettet:

Hest spiser haler {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står med et problem med en vallak på 6 år som spiser andres hestes haler.
Der er tjekket for orm (800) og fået behandling herefter, får fiber nok, fri adgang til wrap.
Der er prøvet og give mundkurv på dette hjælp ikke da han stadig forsætter, der er snakket med dyrelæge men de var på bar bund.
Hjortetaksolie er prøvet og han spiser stadig hale selv med det i.
Dyrelæge gættet på det var en dårlig vane fra da han var føl.

Andre der har haft held med noget? Jeg er klar til at prøve det meste.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest spiser haler
  • #2   13. aug jeg har læst nette tyndt og snakket med dyrelæge som siger det er en dårlig vane han har derfor er det noget få at stoppe det

  • #3   14. aug har i prøvet at putte den stærkeste chili sovs i halerne som i kan finde ? Jeg har været i en stald hvor hestene åd træværket, men ved at smøre dette på så stoppede de alle sammen, måske 1 ud af 40 heste fik dog smag for lortet smiley det skader dem ikke men giver en meget træls smag og følelse på tungen som de ret hurtigt forstod kom deraf, vi brugte det en måneds tid og så lod de træværket helt være smiley

  • #4   19. aug hende jeg står opstaldning ved siger at det vil hun ikke have, da de så ikke kan grome hinanden.
    Han er pt taget fra hvor jeg kan smide det i min egen, dog har han ikke rørt hendes hale og jeg tro det fordi hun er begyndt og sige fra (1 år islænder hoppe).

    hun har skrevet på Facebook og alle sige smid den ind til den der har løse bagben, dette er jeg ikke maget for da hun har bagsko på!!!!


  • #5   20. aug Syntes bestemt heller ikke det er en løsning at smide den ind til en med løse bagben samt sko på dem, det kan ende galt.

    Men det med at smører noget i halerne er jo kun en kort periode, til hesten lære at lade være med det. derefter så vasker man jo blot halerne ud og så er alt godt, så jeg syntes det er en lille ofring for en kort stund for at den ikke spiser halerne fremadrettet.


Kommentér på:
Hest spiser haler

Annonce