945 visninger
|
Oprettet:
At ride i grime med en hest der rider med bid {{forumTopicSubject}}
Hejsa, jeg har redet med bid på min part, men jeg syntes ikke rigtig han som sårdan reagerer på det. Udover det åbner han ofte munden og tygger på det (ogås selvom jeg rider med næserem). Jeg syntes personligt kun at det irreterne ham mere end det gør godt, derfor kunne jeg rigtig godt tænke mig at prøve at ride i grime! Men jeg er lidt usikker på om det en god beslutning. Hesten er 18 år gammel, ude af form og en smule tyk han er også rimelig sløv så man skal drive en del for at få ham fremad. Hvis i har nogle tips må i mere end gerne skrive til mig! Måske overtænker jeg det bare, men jeg vil genre være på det sikre side??
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.695
https://www.klassisk-dressur.dk/produkt/rebgrime-sort-med-ringe-til-ridning/
så vil der være lidt mere styr på hesten når du rider
alderen gør ikke noget. Har redet med rebgrime på en ældre hoppe. Hun blev faktisk meget nemmere at ride.
apr 2012
Følger: 15 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 646
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 51 Svar: 168
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
jun 2024
Følger: 30 Svar: 1
Jeg har selv skiftet min 21 årige hoppe fra bid til bidløs, det fungerer godt og hun er meget mere afslappet. Så alderen burde ikke spille den store rolle
Hvis du bruger en alm. grime kan du med fordel sætte tøjlerne fast på siden, så fungerer det ligesom en sidepull. Dog skal man lige kontrollere om grimen sidder korrekt, de kan godt have tendens til at glide lidt rundt under ridning.
Der er ikke andet for end at prøve jer frem og se hvad i begge kan lide at ride med.
God fornøjelse
At ride i grime med en hest der rider med bid