{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

At ride i grime med en hest der rider med bid {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har redet med bid på min part, men jeg syntes ikke rigtig han som sårdan reagerer på det. Udover det åbner han ofte munden og tygger på det (ogås selvom jeg rider med næserem). Jeg syntes personligt kun at det irreterne ham mere end det gør godt, derfor kunne jeg rigtig godt tænke mig at prøve at ride i grime! Men jeg er lidt usikker på om det en god beslutning. Hesten er 18 år gammel, ude af form og en smule tyk han er også rimelig sløv så man skal drive en del for at få ham fremad. Hvis i har nogle tips må i mere end gerne skrive til mig! Måske overtænker jeg det bare, men jeg vil genre være på det sikre side??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At ride i grime med en hest der rider med bid
  • #1   2. jul jeg ville nok bruge sådan en

    https://www.klassisk-dressur.dk/produkt/rebgrime-sort-med-ringe-til-ridning/

    så vil der være lidt mere styr på hesten når du rider
    alderen gør ikke noget. Har redet med rebgrime på en ældre hoppe. Hun blev faktisk meget nemmere at ride.


  • #2   3. jul Start med at snakke med ejeren. Måske trænger hesten til et nyt bid, eller måske du kan få noget undervisning i dressur, så du og hesten kan blive bedre til at kommunikere med hinanden. Det er også godt at kunne ride i grime, men sørg for at gøre det på en lukket bane de første par gange smiley

  • #3   5. jul Jeg har for nyligt skiftet en 16-årig hest overtil bidløs, sammen med ejer. Hun fungerer super godt på det. Jeg ville også lige snakke med ejer inden jeg prøvede det på din, men alderen kan jeg ikke se skulle være et problem. Især fordi at heste jo i forvejen er vant til signaler i en grime fra jorden af.

  • #4   14. jul En ting er i hvert fald helt sikkert. Det hjælper ikke at fjerne hestens mulighed for at kommunikere ved at putte næserem på. Hvad du skal gøre herfra, skal du snakke med ejeren af hesten om.

  • Anna S
    Anna S Tilmeldt:
    jun 2024

    Følger: 30 Svar: 1
    #5   15. jul Hej, det lyder som en god ide at prøve at ride i grime.
    Jeg har selv skiftet min 21 årige hoppe fra bid til bidløs, det fungerer godt og hun er meget mere afslappet. Så alderen burde ikke spille den store rolle smiley
    Hvis du bruger en alm. grime kan du med fordel sætte tøjlerne fast på siden, så fungerer det ligesom en sidepull. Dog skal man lige kontrollere om grimen sidder korrekt, de kan godt have tendens til at glide lidt rundt under ridning.

    Der er ikke andet for end at prøve jer frem og se hvad i begge kan lide at ride med.
    God fornøjelse smiley


Kommentér på:
At ride i grime med en hest der rider med bid

Annonce