min svigermor ødelægge min pony {{forumTopicSubject}}
nej hvor er jeg bare tosset på min svigermor, hun havde fået lov til at få dolf over til hendes at gå her i vinter fordi hendes ikke sku gå alene og jeg ikke sku makke med 2 heste, ja fint nok, hva sker der, hun overfodre ham med godbidder, gulerødder, æbler, rugbræd og fransbrød. de er får en masse hø og halm.. altså hallo det en shetlænder, den dør sku af det.. han er bare blevet dobbelt så tyk og kan snart ikke gå, altså hvis det ikke er blevet bedre i løbet af en uge så henter jeg ham hjem, det kan simpelthen ikke passe at det skal være sån, når man siger noget, så skal man sku overholde det og hesten kan sku dø af det..
sorry, lige lidt meget kritk over min svigermor..
håber i andre som låner hesten ud, ved hva de får og spise, man skal ihvertfald holde dem i ørene.. puha..
feb 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 7 Emner: 97 Svar: 844
jun 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Emner: 92 Svar: 1.355
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 45 Heste: 1 Emner: 106 Svar: 2.038
Jeg synes ikke engang det her lyder som om der kun er problemer med hesten men også personligt. Måske du skulle få afklaret det først. Men det kan jeg selvfølgelig ikke vide.
Jeg tror altså din stedmor mener det godt, man 'overfodre' jo ikke sin pony med godbidder fordi man ikke kan lide den. Men hvorfor så ikke snakke stille og roligt med hende? Hvis du har gjort det, så sig pænt at du bliver nød til at flytte ham fordi han ikke har godt at får mange godbidder.
dec 2006
feb 2005
og ja en shetlænder er ikke skabt til og få godbidder.. det er begrænset det de skal have..
men hva, henter ham hjem sidst i næste uge hvis det ikke blir bedre..
feb 2005
jamen har prøvet og forklare hende det så mange gange og hun har min svigerinde der os, og hun har selv haft med hest at gøre i mange år, og de siger selv de har styr på det.. men det kan man tydeligt se at det har de ikke.. men bare rolig, siger det skam os pænt, men skal bare rase lidt ud når hun ikke vil forstå problemet..
dec 2006
dec 2006
Ja, men hvis hun ikke kan forstå alvoret, så er der jo egentlig ikke så meget andet for end at flytte ham.
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 1.325
Jeg var i sommers på besøg hos et par ponyer min mor har solgt til en familie. Begge ponyer (shetlændere) var overvægtigt. De gik på en "jordfold" som er så stor at der vokser græs over det hele, dog ikke så højt. Men hele folden var grøn. De fik så hø efter ædelyst og kom på knæhøjt græs en gang om dagen. Derud over fik de gulerødder og andre godbider flere gange om dagen. Deres smed og en anden "heste-person" i nærheden har flere gange foreslået at sænke deres foder mængde, men uden resultat.
-Skal lige tilføje at de tidligere har "lavet" en forfangen pony.
Jeg kunne ikke holde ud at se to gode ponyer blive ødelagt, så jeg måtte skære ud i pap at hestene ikke selv ved hvad der er bedst for dem og at de, hvis de får mulighed for det, kan finde på at æde sig selv ihjel. Nogle gange må man bare sige tingene som de er og lade være med at pakke det ind.. Og det her er jo ikke engang mine heste..
feb 2005
det var en midlertidig løsning, så hendes ikke sku stå alene.. og for at jeg ikke havde alt for meget at se til her i vinter, har os 2 små børn, 1½ måned og 17 måneder. så det var os ment på en pæn måde.. men kan bare ikke takle det at hun ikke vil acceptere når jeg fortæller hvor alvorligt problemet er..
der hvor hendes kommer fra, stod de os på en kæmpe kløvermark, kun 2 ponyer og så hendes lille hingsteføl.. de var så tygge at de var ved at sprænge.. altså det jo heller ikke sundt, og hun sagde at de gik på jordens beste mark.. når ja for en stor hest der kan tåle det, ikke shetlænder..
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.203
feb 2005
men har sagt til hende i går at han skal hjem sidst i januar alligevel, da begge mine skal vaccineres, vil nemlig ikke have dyrlæge ud til 2 steder, det vil blive alt for dyrt, når nu jeg ejer 2.. så håber hun har forstået det med maden, så jeg ikke behøver at flytte ham inde, så vi blir uvenner over det..
jul 2005
Følger: 43 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 641
feb 2005
feb 2005
nov 2007
Følger: 298 Følgere: 252 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 1.440
Sig til hende på en pæn måde at hun overfodre den altså lige lidt for meget (:
feb 2005
apr 2005