{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Vennerne siger: Hvorfor fan' rider du? {{forumTopicSubject}}

Ja, mine venner bla. tidligere ryttere og hestepiger men egen pony og det hele, spørger mig ofte hvorfor i alverden jeg rider. De kan ikke se det sjove i et ride, og mener jeg skal begynde til håndbold i stedet. Deres arugument er, at heste er dumme dyr uden hjerne.

Mit svar er altid at det er så fedt at lære at få så meget kontrol over et så stort dyr, at man kan gøre næsten hvad som helst på det. Tænk på, at hvis den virkelig, så kunne den nentm slynge os ad helvede til - men det gør det ikke !
Og bare dét at være sammen med et dyr der respektere en, og har tillid til én og omvendt. Og så sladre de jo aldrig når man fortæller dem noget, og det er et plus.
Men der er ingen der forstår hvorfor jeg rider.

- Speciel en af mine gode veninder, der selv har en fjordhest, som hun dog ikke rider længere, spørger en del til det. Hun er stoppet helt til ridning, og er blevet sådan et modedyr ;b Ikke ment sådan, at 'modedyr' ikke kan være ryttere, for det er der jo mange der er, men tit hvis vi skal være sammen kan jeg ikke så længe, fordi jeg altså også skal ride, og så siger hun: "Kan du ikke bare lade være med at ride så ?" - Nej, det kan jeg ikke, for hun blev heller ikke redet i går, og i forgårs skridtede vi kun. Så hun er NØD til at blive redet i dag. - "Ej, hvorfor ? Den dør jo ikke af det," siger hun så bare. Eh, nej, men den får ømme muskler hvis den ikke bliver redet ofte - og især hvis den står stille et par dage og så bare starter hårdt op.

^^ Sorry, det blev langt, og ved også godt at ikke alle er enige i det med fridage og sådan, men det er min holdning og det er hvad jeg altid har fået afvide.
<b>Men hvad synes I ? Siger jeres venner også sådan, og hvad er grunden til at I rider ? - Ikke bare 'Jeg er dum med en bold, derfor' eller 'Det ved jeg ikke..' Vil gerne have en begrundelse (;</b>

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vennerne siger: Hvorfor fan' rider du?
  • #1   17. nov 2007 Hov, det gik vidst lidt stærkt xb'

*med pony
    *virkelig ville
    *nemt
    *gør den ikke

• #2   17. nov 2007 ja mine venner siger det samme men bar eikke helst på samme måde. er blevet mobbet ud af en skole med heste mobning og jeg vra ikke dne eneste der red i vores klasse. så nøøj hvor var jeg ked. de mobbede med alle mulige forskellige ting. og ved ikke rigtigt hvorfor.

• #3   17. nov 2007 det gjorde folk fra min klasse da vi var yngre men ikke mere de syntes bare det er sejt at gå til hest som de kalder det, når vi kommer hjem fra stævne spørger de også hvordan det er gået selvom de ikke ved noget om ridning, og så syntes de det er sejt alle de dage man får fri fra skole pga. hestene

• #4   17. nov 2007 Jeg hader folk der dømmer en bare fordi man rider !

• #5   17. nov 2007 Sådan var min venner også nogle gange, især drengene fra min klasse. Men så tog jeg dem bare med ud til hesten, og de fik lov til at prøve at ride ham. xD
    Der gik det ligesom op for dem, men skal være ret godt for at styre sådan et stort dyr. og de har ikke sagt noget siden, alle i min klasse og den anden klasse siger aldrig noget mere. Men vi har så også et kanont sammenhold på vores årgang.

• #6   17. nov 2007 træls.. dne eneste der siger noget til at jeg rider og syns jeg skulle stoppe, er kæresten xD han har tilbudt at skyde min hest.. tsk, hva tror han lige selv.. og hvad er grunden, til at han synes jeg skal stoppe? jo self. så vi kan være mere sammen.. og nu har jeg skåret ned for ridningen for at være mere sammen med ham.. hehe, så han skal ikk klage..

• #7   17. nov 2007 Jeg har det på samme måde næsten .. min forhenværende venner droppede mig fordi de synes det er barnligt at <i>jeg</i> rider .. men de går med 3 andre der også rider /:
    men nu går jeg så med en helt syvende xD

• #8   17. nov 2007 Mange i min klasse synes at heste er dumme og er føelses løse go alle sådan nogle ting.. Men det er de jo overhovedt ikk de har føelser lige som os.. De eneste der forstår at det ikk er dumt er ride er min bedste veninde og 2 andre piger som selv rider..

I går kom jeg os og skændes med en dreng fordi at han sagde at min hest var pi*se grim..

Det er især drengene der ikk forstår det.. Det er så okay men behøves de lige frem at sige til en at man har en grim hest????

Upss.. Blev vidst lidt lang..

• #9   17. nov 2007 engang var det ikke så smart at ride (er den enste i min klasse og en af de eneste ældre på min skole som rider. nu har de accepteret det og kan godt spørge til det osv. men du skal bare fortsætte og være lige glad med hvad vennerne siger, de mener det sikker ikke så alvorligt, men mere bare som et hint til om du ikke bare kan gå til håndbold. men det kan du jo godt når du rider...
    jeg gav ikke op som mange andre gør på et tidspunkt, jeg fortsatte og nøøøj hvor er jeg glad for det nu..

• #10   17. nov 2007 Nej, det var værre dengang jeg gik i skole..
    Men eftersom jeg ingen venner har som ikke har med heste at gøre, så er der ikke nogen som disser mig pga at jeg "går til hest" smiley

• #11   17. nov 2007 ja, jeg har samme problem!

Mine venner/veninder, bliver også ved med at sige, Hvorfor rider du osv. Bla Bla.'

Jeg rider altså fordi det er det jeg holder af!
    Fordi jeg glæder mig hver dag til at hoppe op på Meru, og bare ride, vis jeg er på ferie længtes jeg efter at komme hjem og ride ham, bare nusse ham, og pudse hans trense smiley Det er i ridningen mit hjerte høre til! Jeg er så lige glad med hvad andre siger, på det Emne! Jeg vil være proffessionel rytter! JEG VIL. smiley
    Min mor har altid haft heste, og hun red rundt med mig, da jeg var Babyh, det betyder meget for mig, også det moment, hvor jeg bliver smidt op på andres heste for at ride dem, bare fortælle dem, hvad de skal gøre bedre osv. Jeg bliver så stolt! Det med at ride rundt og mærke, harmonien er der ! Heesten bare gør hvad man siger, og til sidst kan ride rundt i en drømme passage, jeg bliver lykkelig. Det der med at springe en stor banket, hvor hesten ikke kan se hvad der kommer på den anden side, men afligevel springer den, fordi der er så meget gensidig tillid, og i ridebanespringning, at hesten bare vil over på den anden side, men kan virkelig mærke hvor meget hesten hjælper en! Det fylder mit hjerte med glæde.

Kort sagt ville der mangle en brik i mit hjerte uden ridning-
    uden meru, og alle ens dejlige minder, at man efter mange års arbejde, rider rundt på det perfekte, hestens potentiale er opfyldt, hesten kan ikke nå videre, den gør lige hvad man siger, når man giver et signal! ufff jeg bliver så lykkelig, og afligevel ked, for så ved jeg, at vi er nået enden smiley

• #12   17. nov 2007 Sarah - Har faktisk ikke tid til at gå til håndbold XD

• #13   17. nov 2007 er blevet mobbet med det rigtig mange gang alle gange af drenge;(
    men det beviser bare at heste har større hjerne en drenge har;)

• #14   17. nov 2007 Alle mine venner og veninder acceptere fuldt ud at hesten fylder så meget i mit liv, så har aldrig haft problemer med det ;o)
    Nok også fordi jeg har været god til at sige noget til dem, hvis de har kommenteret det på en negativ måde.

• #15   17. nov 2007
    Nej det "problem" har jeg ikke. Mine venenr af dem der ikke har med ehste at gøre, acceptere fuldt ud mit liv med alt det heste halløj. Og vi kan også sagtens sidde og snakke om min hobby selvom de ikk har den. hehe

• #16   17. nov 2007 mine veninder, katja og karloline støtter mig og vil gerne høre om mine stævner og hvordan det går .. men drengene fra min klasse er serøst nogle idoiter feks. en dreng fra min klasse har engang kastet sten efter dem og så spurgte han mig hvorfor jeg red for det var synd af heste skulle bære rundt på mennesker,, så sagde jeg af hesten sagtens kunne klare det og at det var fandme mere synd at kaste sten efter dem !! han har ikke sagt noget om heste lige siden ;]

• #17   17. nov 2007 Mine venner/veninder er ligeglade, men jeg snakker stort set heller aldrig om heste i skolen, da jeg har valgt at dele mit liv op i 'punkter', altså sådan så i den og den tid er det vennerne, og den og den tid er det hesten osv. smiley

• #18   17. nov 2007 alle vi heste tøzer og drenge har det på den måde.
    min begrundelse når de siger heste er dumme og sådan så siger jeg bare
    jeg er fucking ligeglad med hvad i syntes jeg elsker dem og jeg gider fanme ikke starte til håndboldt eller gå med modetøj sminke og være sammen med jer hver dag!!!

HAHA ALDRIG JEG KAN IKKE ENGANG HOLDE DEM UD I SKOLEN AJJJGR
    jeg elsker mine skatte basser og vil altid gøre lige gyldigt hvad mine venner siger og jeg bliver gerne mobbet osv. for deres skyld de skal ikke vinde :´| grrr

• #19   17. nov 2007 JEG RIDER FORDI JEG ER ANVERSFULD OG STOLT AF DET

det er jo os der sørger for dyret når de siger jeg bare skal sige jeg ikke kan tage ascot idag så siger jeg det kan jeg jo nok ikke jeg har et ansvar et job et levende væsen i mine hænder vilket i andre ikke har.

har i lagt mærke til at mange ridepiger er mere modne end dem der ikke rider det er fordi vi har et ansvar for et levende væsen hver dag det har de ikke medmindre de tæller deres sminke for ansvar men det er ikke levende

Kommentér på:
Vennerne siger: Hvorfor fan' rider du?

Annonce