Vennerne siger: Hvorfor fan' rider du? {{forumTopicSubject}}
Ja, mine venner bla. tidligere ryttere og hestepiger men egen pony og det hele, spørger mig ofte hvorfor i alverden jeg rider. De kan ikke se det sjove i et ride, og mener jeg skal begynde til håndbold i stedet. Deres arugument er, at heste er dumme dyr uden hjerne.
Mit svar er altid at det er så fedt at lære at få så meget kontrol over et så stort dyr, at man kan gøre næsten hvad som helst på det. Tænk på, at hvis den virkelig, så kunne den nentm slynge os ad helvede til - men det gør det ikke !
Og bare dét at være sammen med et dyr der respektere en, og har tillid til én og omvendt. Og så sladre de jo aldrig når man fortæller dem noget, og det er et plus.
Men der er ingen der forstår hvorfor jeg rider.
- Speciel en af mine gode veninder, der selv har en fjordhest, som hun dog ikke rider længere, spørger en del til det. Hun er stoppet helt til ridning, og er blevet sådan et modedyr ;b Ikke ment sådan, at 'modedyr' ikke kan være ryttere, for det er der jo mange der er, men tit hvis vi skal være sammen kan jeg ikke så længe, fordi jeg altså også skal ride, og så siger hun: "Kan du ikke bare lade være med at ride så ?" - Nej, det kan jeg ikke, for hun blev heller ikke redet i går, og i forgårs skridtede vi kun. Så hun er NØD til at blive redet i dag. - "Ej, hvorfor ? Den dør jo ikke af det," siger hun så bare. Eh, nej, men den får ømme muskler hvis den ikke bliver redet ofte - og især hvis den står stille et par dage og så bare starter hårdt op.
^^ Sorry, det blev langt, og ved også godt at ikke alle er enige i det med fridage og sådan, men det er min holdning og det er hvad jeg altid har fået afvide.
<b>Men hvad synes I ? Siger jeres venner også sådan, og hvad er grunden til at I rider ? - Ikke bare 'Jeg er dum med en bold, derfor' eller 'Det ved jeg ikke..' Vil gerne have en begrundelse (;</b>
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
*med pony
*virkelig ville
*nemt
*gør den ikke
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.619
apr 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 223 Svar: 4.507
maj 2006
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 637
jun 2006
Følger: 119 Følgere: 141 Heste: 4 Emner: 555 Svar: 3.489
Der gik det ligesom op for dem, men skal være ret godt for at styre sådan et stort dyr. og de har ikke sagt noget siden, alle i min klasse og den anden klasse siger aldrig noget mere. Men vi har så også et kanont sammenhold på vores årgang.
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
feb 2006
Følger: 137 Følgere: 140 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 3.688
men nu går jeg så med en helt syvende xD
jul 2007
Følger: 69 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 392 Svar: 1.255
I går kom jeg os og skændes med en dreng fordi at han sagde at min hest var pi*se grim..
Det er især drengene der ikk forstår det.. Det er så okay men behøves de lige frem at sige til en at man har en grim hest????
Upss.. Blev vidst lidt lang..
dec 2006
Følger: 106 Følgere: 100 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 1.278
jeg gav ikke op som mange andre gør på et tidspunkt, jeg fortsatte og nøøøj hvor er jeg glad for det nu..
Blogger
Følger: 221 Følgere: 267 Heste: 8 Emner: 1 Svar: 3.032
Men eftersom jeg ingen venner har som ikke har med heste at gøre, så er der ikke nogen som disser mig pga at jeg "går til hest"
apr 2007
Følger: 115 Følgere: 311 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 3.835
Mine venner/veninder, bliver også ved med at sige, Hvorfor rider du osv. Bla Bla.'
Jeg rider altså fordi det er det jeg holder af!
Fordi jeg glæder mig hver dag til at hoppe op på Meru, og bare ride, vis jeg er på ferie længtes jeg efter at komme hjem og ride ham, bare nusse ham, og pudse hans trense Det er i ridningen mit hjerte høre til! Jeg er så lige glad med hvad andre siger, på det Emne! Jeg vil være proffessionel rytter! JEG VIL.
Min mor har altid haft heste, og hun red rundt med mig, da jeg var Babyh, det betyder meget for mig, også det moment, hvor jeg bliver smidt op på andres heste for at ride dem, bare fortælle dem, hvad de skal gøre bedre osv. Jeg bliver så stolt! Det med at ride rundt og mærke, harmonien er der ! Heesten bare gør hvad man siger, og til sidst kan ride rundt i en drømme passage, jeg bliver lykkelig. Det der med at springe en stor banket, hvor hesten ikke kan se hvad der kommer på den anden side, men afligevel springer den, fordi der er så meget gensidig tillid, og i ridebanespringning, at hesten bare vil over på den anden side, men kan virkelig mærke hvor meget hesten hjælper en! Det fylder mit hjerte med glæde.
Kort sagt ville der mangle en brik i mit hjerte uden ridning-
uden meru, og alle ens dejlige minder, at man efter mange års arbejde, rider rundt på det perfekte, hestens potentiale er opfyldt, hesten kan ikke nå videre, den gør lige hvad man siger, når man giver et signal! ufff jeg bliver så lykkelig, og afligevel ked, for så ved jeg, at vi er nået enden
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
aug 2007
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 4 Emner: 68 Svar: 406
men det beviser bare at heste har større hjerne en drenge har;)
mar 2005
Følger: 51 Følgere: 57 Heste: 1 Emner: 361 Svar: 4.242
Nok også fordi jeg har været god til at sige noget til dem, hvis de har kommenteret det på en negativ måde.
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 3.976
Nej det "problem" har jeg ikke. Mine venenr af dem der ikke har med ehste at gøre, acceptere fuldt ud mit liv med alt det heste halløj. Og vi kan også sagtens sidde og snakke om min hobby selvom de ikk har den. hehe
jan 2007
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 1 Emner: 109 Svar: 1.099
feb 2007
Følger: 75 Følgere: 72 Heste: 2 Emner: 64 Svar: 225
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 114 Svar: 1.075
min begrundelse når de siger heste er dumme og sådan så siger jeg bare
jeg er fucking ligeglad med hvad i syntes jeg elsker dem og jeg gider fanme ikke starte til håndboldt eller gå med modetøj sminke og være sammen med jer hver dag!!!
HAHA ALDRIG JEG KAN IKKE ENGANG HOLDE DEM UD I SKOLEN AJJJGR
jeg elsker mine skatte basser og vil altid gøre lige gyldigt hvad mine venner siger og jeg bliver gerne mobbet osv. for deres skyld de skal ikke vinde :´| grrr
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 114 Svar: 1.075
det er jo os der sørger for dyret når de siger jeg bare skal sige jeg ikke kan tage ascot idag så siger jeg det kan jeg jo nok ikke jeg har et ansvar et job et levende væsen i mine hænder vilket i andre ikke har.
har i lagt mærke til at mange ridepiger er mere modne end dem der ikke rider det er fordi vi har et ansvar for et levende væsen hver dag det har de ikke medmindre de tæller deres sminke for ansvar men det er ikke levende
Vennerne siger: Hvorfor fan' rider du?