{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

SÅ faldt "dommen" halv hingst X) {{forumTopicSubject}}

I dag havde vi dyrlægen på besøg.
Har i længere tid været i tvivl om vores lille Camino er klaphingst, så det skulle tjekkes i dag da jeg har overvejet at kasterere ham (pga. 0 opstaldningsmuligheder for en hingstebasse)....

Det var ikke det positive svar jeg helt havde håbet på, for den ene kugle var ikke faldet ned ØV!
MEN, men, men dyrlægen sagde at han var 99,9% sikker på at han godt kan kastereres normalt (udenom dyrehospital), da han kunne mærke den kugle der ikke er faldet ned....PYYH! så krydser BARE finger lige nu, da han skal kastereres i næste uge, pga. flytning til en anden stald.

Han fik også lige tjekket tænder og de trængte til en raspning så det får han sammen med kasterationen, sølle min lille hest! :-S
Fik også at vide at han er 3½ år (har været lidt i tvivl om hvor gammel han er)...nå men nu ved jeg da det også X)

er der nogen af jer der har prøvet at få en klaphingst kastereret??
Gode/ dårlige erfaringer??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SÅ faldt "dommen" halv hingst X)
  • #1   15. nov 2007 Godt du vælge at få den kastreret. Tror desværre der er mange der tror de bare kan lade være, uden at være opmærksomme på at kryptokidedyr ofte bliver meget agressive.

• #2   15. nov 2007 jeg havde også en klaphingst. det var UMULIGT at mærke den ene sten selv da han var 2½. så en dag da han tilfældigvis skulle have raspet tænder, bliver han bedøvet og VUPTI falder den anden sten ned. så kan det nok være at dr dyr fik travlt med at finde grejet frem.

• #3   15. nov 2007 det er faktisk det der er lidt underligt med Camino, Han er SÅ rolig at man faktisk skulle tro at han er vallak. Også derfor jeg har været i tvivl om han virkelig VAR klaphingst..... forstår d virkelig ikke smiley

men selvfølgelig, det kan vel komme med tiden...

• #4   15. nov 2007 *Team Baggården *: hæhæ, DET var da pudsigt??! X)

• #5   15. nov 2007 ja men fedt nok.

• #6   15. nov 2007 Jeg har selv en klaphingst, men hans "kugle" sidder oppe i bugen så der er ingen fare for at han kan lave noget ..
    Dyrlægen mener også at så længe der ikke genere ham og vi kan styre ham, fraråder han os at operer den væk.

Og man skulle slet ikke tror han var klaphingst smiley
    Blir han lidt vild i stalden så bare på med en sadel så holder han op igen smiley

• #7   15. nov 2007 Problemet skulle være at de, efterhånden som de bliver ældre, kan få hormonforstyrrelser, som kan give ændret adfærd. Det er ihvertfald hvad jeg har fået forklaret.

• #8   16. nov 2007 Min hest var klaphingst. Han blev kastreret da han var 2 år og 2mdr på dét tidspukkt var han meget hingstet. Bla løb han gennem hegnet for at bedække en vallak!!! Han skulle have været kastreret på landbohøjskolen, men da de havde lang venteliste og ikke kunne garantere, at han kunne blive kastreret inden sommerferien, måtte vi få ham kastreret på Helsinge Hestehospital til dobbelt pris smiley Vi måtte give 4.200 kr for det dengang i 1992, så det er ikke helt billigt at få kastreret en klaphingst! Du er heldig, hvis det kan lade sig gøre hjemme smiley

Marianne P * : Jeg har ellers altid hørt, at det ikke er en god idé at lade stenen sidde i bughulen. Fordi den jo stadig producerer hormoner og man kunne jo komme ud for at nogle af sædcellerne alligevel overlevede.

Jeg ved også fra mennesker, at den kan være meget følsom, så det kunne sikkert godt give adfærdsproblemer hos heaten, hvis stenen komme i "klemme"...

(",)

Kommentér på:
SÅ faldt "dommen" halv hingst X)

Annonce