867 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Dyremishandling :-( Dyremishandling :-(

Ja så er det min tur til at blive sur over mishandling af dyr. Historien kommer her:

Vi har i langtid måtte hører fra min mands tre børn at de næsten aldrig var hjemme ved deres marsvin Da de hovedesageligt bor hos deres mors nye kæreste, Hvor marsvinene står hjemme ved dem selv. Moren har imidlertigdig tit spurgt om vi ville have dem. vi har dog sagt nej af den simple grund at hun ikke skal tro hun kan prakke os alt på, men i Fredags havde min mand fået nok af at hører om at de ikke var hjemme og passe dem og sagde ja til at få dem.
I går fik vi dem så og sikke et syn, de havde ingen mad ingen vand næsten intet andet end lort at gå i. vi havde heldigvis et venne par på besøg som opdagede at de også både havde lus og lopper.
Der var intet med til dyrene udover buret, madskål og vandflaske, så mens mændene kørte efter mad o.s.v. vaskede vi anre de stakkel dyr, men det blev værer endnu.
Mens vi vaskede dem kiggede vi dem lidt igennem, den ene havde sår efter at have kløet sig, dens klør var lange og nogle af dem buet og meget ømme, fødderne var præet af at de havde gået i fugt og var betændte og ømme. Den anden så heldigvis meget pænere ud, den havde lange kløer men ikke buet eller ømme, men den havde dog lidt ømme fødder.

Nu har de så fået vand mad en ren og tyg bund og masse af hø at gemme sig i og i dag tager vi dem til dyrlæge .

Vi snakker om om vi skal sende regningen til x-konen men miin mand er ret sikker på at hun ikke vil betale den, så går lidt og overvejer at melde hende for dyremishandliln. men holder det eller skal vi bare lade det ligge ????

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyremishandling :-(
  • #1   29. okt 2007 Jeg ville nok forelægge x-en sagen og sige at enten betaler hun regningen eller også får hun en anmeldelse på dyremishandling - Jeg håber I har taget billeder af de stakkels dyr - både før og efter ??

• #2   29. okt 2007 Sikke nogle dumme svin! De burde selv prøve at blive udsat for mishandling sådan nogle mennesker, så ku det være de ku lære det.

Jeg synes I skal sende regningen til hende, og nægter hun at betale den, skal I true med at melde hende. Husk at tage billeder af dyrene i deres tilstand, så I kan bruge det som bevis.

• #3   29. okt 2007 Ejj, hvordan kan man være sådan ?
    Jeg synes i skal sende hende regningen...

• #4   29. okt 2007 Vi tænkte selvføgelig ikke på billeder i går, der var det bare om at de fik det så godt de kunne.

Men kan nå at tage af deres klør.

• #5   29. okt 2007 Der er da ikke så meget at tale om. X-en skal da betale ellers anmeld hende for dyremishandling. Sådan nogle stakkler. Marsvin er bare noget af det sødeste. X-en burde skamme sig. Sådan en m.. k......Undskyld mit ordsprog, men bliver rasende når dyr lider under mennesker :o(

• #6   29. okt 2007 Du kan lige så godt droppe at melde hende. Der er ikke ressourcer nok til at tage alle sager o kring gorv mishandling af større dyr som fx heste, svin og køer, så hvis jeg var dig, så ville jeg erkende at det både af spild af tid, penge og bekymringer.

Tag en snak med hende i en pæn tone, og siger hun nej, jamen så er der altså ikke meget at gøre.

Glæd dig istedet over hvad I nu har gjort smiley

• #7   29. okt 2007 Jeg glæder mig også over at vi har redet dem også for børnenes skyld, men min mand er rasende.

Vores bekymring er også at de har en hund men vi aner ikke hvordan den ser ud eller noget.... bare tanken om hvordan den kan have set får mig til at gyse

• #8   29. okt 2007 hold da op!!! også har hun oven i købet hnud?? det havde ikk taget mig 2 sekunder og politi anbmelde hende det er helt sikkert.... det er hamrende synd for børnene, og jeg håber ikk det kommer til og gå ud over dem, men meld hende.. godt i har taget dem :0)

• #9   29. okt 2007 godt at i fik de dyr.... føj føj

• #10   29. okt 2007 Ja, som $$ Cowgirls have more fun $$ $ siger... Kontakt hende og konfronter hende med regningen, hvis ikke den bliver betalt, så melder i hende..

• #11   29. okt 2007 Hippie Hest

Det skal lige siges at det er moren der ikke vil passe dem i omed at de aldrig er hjemme så børnene for ikke lov at se eller passe dem. Det gør de så her og det ved de godt. Det er deres dyr, så aftalem med dem er at vi passer dem når e ikke er her og når e så er her er det deres ansvar.

Sådan er det også med de andre dyr vi har

• #12   29. okt 2007 Er enig med Louise K
    Spørg PÆNT....
    og går den ikke, så drop det..

Det er børnene der kommer til at lide under det hvis i bliver uvenner......
    det vigtigste er børnene, og at dyrene får det godt nu:)

• #13   29. okt 2007 Hippie Hest

Du misforstå det hele.... vi vil gerne have dem, Men nu er konen sådan indrettet at hun ligger alt over på os hvis hun kan komme til det hvis du forstår. ........?

• #14   29. okt 2007 Hippie Hest : Slap da lige af - de kan da sagtens have de marsvin og selvom de ikke går videre op i netop marsvin kan man sagtens passe dyrene udemærket.

Det er jo ligesom, når man er på ferie. Så har mine forældre da igså passet mine kæledyr da jeg var yngre. Man kan rent faktisk godt gøre noget for at glæde børn, hvis du ved det.

• #15   29. okt 2007 Katja og Yankee, 2 dejlige tøzer D : Det er en kedelig situation, men der er ikke så meget at gøre - desværre.

Jeg ved selv hvor hidsig og harm jeg kan blive over sådanne folk, men når der er børn involveret så ville jeg bestemt glide af på den. Som sagt så spørg pænt, men lad vær at blive uvenner - du ender med at blive bussemanden og det kører helt af sporet.

Vær den voksne og vær glad for at du er den fornuftige.

• #16   29. okt 2007 Louise K

Vi har kun Børnene hver anden Weekendså det er lidt svært for dem at passe dem hverdag.

Desuden er det da bedre at de er hos os og vi passer dem hver dag i stedet for at de står i et tomt hus hvor der kun kommer en og ser til dem 1 gang i ugen..... Det er bare min mening

• #17   29. okt 2007 Katja og Yankee, 2 dejlige tøzer D : Lige præcis - synes I gør det helt rigtige og at man selvfølgelig skal lade sine børn få den oplevelse at have de dyr.

• #18   29. okt 2007 Louise K

Det syntes jeg også, Vi har en del forskællige dyr efter hånden og de tre store børn hjælper med dem alle når de er her. Den minste er for lille endnu men han elsker bare at kunne klappe og ae dem og det giver jo også god indlæring

• #19   29. okt 2007 Sasling ! : HØHØ - blev lige nødt til at trække på smilebåndet smiley

Men thumbs up for dig !

• #20   29. okt 2007 40 stk..... Det var ikke så lidt smiley

• #21   30. okt 2007 katja og yankee, 2 dejlige tøzer D : hva med den hund de har er den os bare i lejligheden og blir kigget til en gang om ugen??

• #22   30. okt 2007 maja M

Jeg ved det ikke..... Men tror at de har den med det andede sted. det håber jeg i hvert fald at de har....

Kommentér på:
Dyremishandling :-(

Annonce