{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
487 visninger | Oprettet:

hesten er halt.. {{forumTopicSubject}}

-marquist er blevet halt, det er godt nok ikke meget og man skal virkelig se efter for at se det, men når man sidder på ham kan man mærke at han hakker en smule.. den har ståe siden mandag, hvor den bare har været på mark og skridtet lidt på den.. hvad kunne jeg ellers gøre, hva ville i have gjordt..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hesten er halt..
  • #1   26. okt 2007 det obligatoriske svar i sådan et tilfælde..
    DYRLÆGE

• #2   26. okt 2007 Enig med Sandie smiley

• #3   26. okt 2007 Tjaa jeg kan ikke forstå at du rider den mens den er halt? Jeg plejer at få af vide af min dyrlæge at jeg lige skal lade hesten stå i 1-2 uger og se om det er det samme, og ellers må jeg til undersøgelse med den.

• #4   26. okt 2007 min ridelære sagde jeg sku skridte den..

• #5   26. okt 2007 ja så er din ridelære da godt nok ikke for klog...

men det kan du jo ikke gøre for.. du gør jo bare som du får besked på..

men det dummeske man kan gøre er at motionere en halt hest...

hvis jeg var dig ville jeg kontakte dyrlægen på mandag.. så du kan finde ud af om det er en hovbyld?? mild sene skade?? spat?? mus??

eller bare en lille forvridning

• #6   26. okt 2007 Halthed kan jo komme af mange ting... er den varm nogen steder?? er den hævet.. eller er der andet du har lagt mærke til der er underligt??

jeg syntes heller ikke det er smart at skridte rundt på en halt hest.. det er jo tegn på at den har ondt et sted.. og det vil bare belaste det sygeben.. at ride rundt på den.. så det bedste er at trække med den istedet for.. i nogen tilfælde er det sundt nok for hesten at bevæge sig, selvom der er en halthed.. det er ikke altid de skal have fuldkommen boks ro.. smiley

men altså.. hvis ikke det snart er væk.. så må du få dyrlægen ud og tjekke den..

• #7   26. okt 2007 Altså .. hvis hesten er halt, så er det tydeligt at se. Er den urentgående, så kan man blive nødt til at se nøjere efter.

Som en anden sagde så er der altså mange haltheds-former. Alt efter hvor slemt det er så ville jeg lade den gå som den plejer, men uden ridning. I starten af 07 var min ridehest urentgående og nærmere halt på små volter. Han kom i Finadyne-behandling og efter et par uger skulle jeg begynde at skridte - også selvom han stadig var urentgående, men IKKE hvis han var halt..

Det kommer jo så an på hvad der er skyld i urenhederne, og går ud fra din ridelærer gjorde hvad hun har vurderet som det bedste..

Kommentér på:
hesten er halt..

Annonce