416 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Ïdag er jeg ikke så populær ved Noa :) Ïdag er jeg ikke så populær ved Noa :)

Hej allesammen

Ja idag har jeg fri fra arbejde så jeg havde set dagen til Noa og Jeg skulle hygge os....

Da han er min første hest og jeg fik ham Lørdag (efter arbejde) havde jeg ingen strigler eller noget så dagen startede med at jeg tog ud og købte træktov, 2 børster, alm blast. strigle, hovrenser, man kam,gnubber og en sliksten.... for så skulle han prøve lidt af det hele :o) han har aldrig prøvt det før så det hele var jo nyt for ham....

da jeg så kom hjem gik jeg ud til ham og jeg startet med at hænge slikstenen op til ham det var lidt problomatisk for han ville meget gerne klø sig på den imens jeg prøvede at sætte den op :os men det gik da og så var det hans tur vi begyndte stile og roligt i hans tempo og det gik også godt og han fik et styk æble hver gang vi var færdig med en af striglerne og gnubberen var han HELT vild med han blev helt salig.... men men men så kom vi til hovrenseren det var han godt nok ikke særlig tryk ved (jeg har gået og løftet benene på ham inden og "aget" ham under hoven men vi blev da færdig dernæst kom han ud og han kig stille og roligt rundt og græsset jeg var hende og give ham et par gullerodsstumper en gang imellem ligesom for at be om go jord :o) og så syntes jeg han skulle have lidt motion så jeg satte træktovet i ham og så begyndte vi at gå ligt efter lidt tid løb vi et par omgange og så gik vi lidt igen (han var lidt tung i røven da vi løbte men det skal nok komme) og da jeg så gik lidt senere hend for at nusse ham tænkte jeg hvordan han ville have at der var noget der svingte op over ham så jeg tog fat i grimen og så svingte jeg benet op over ham og lagde KUN benet på ham og han var bare dygtig og nu går han så og græsser og jeg kan godt se jeg skal be lidt mere om go jord idag inden han kommer ind han kigger lidt skævt til mig men inden jeg gik ind gav jeg ham lige en go nussetur og det elsker han jo... så det skal nok gå men jeg kan godt se på ham at der skal ikke ske mere nyt for ham idag :o) og det kommer der heller ikke til.... (han er jo heller ikke så gammel så han skal nok nå og lære det hele... )

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ïdag er jeg ikke så populær ved Noa :)
  • #1   23. okt 2007 de 2 sidste billeder på hans profil er fra idag så i kan se hvor fin han blev efter han fik den store tur med striglerne og det....

• #2   23. okt 2007 Hvorfor svinge benet op på en hest der ik en gang er et år ??

Det er da også utrolig meget at udsætte et føl for, på en gang ?

• #3   23. okt 2007 Jeg ville se hvad han sagde til det.... og jeg ser sådan på det at skader ikke at gøre det engang imellem så det ikke er vildt nyt for ham.....
    Ja det er meget... og det er jo også det jeg selv siger...

• #4   23. okt 2007 Den er kun 1 år gammel, er du klar over hvor stor skade du ka gøre på den lille fyrs ryg? Den er slet ik klar til at få vægt på endnu, den er slet slet ik færdigudviklet....!!!!!

• #5   23. okt 2007 molle slap da af jeg satte jo mig ikke på ham og han stod jo stille... så jeg kan ikke se hvad det skulle skade....??

• #6   23. okt 2007 charlotte jeg lagde kun mit ben på (og ikke engang hele vægten) det ville have været det samme som hvis jeg aget ham....... (hårde var det ikke)

• #7   23. okt 2007 Slap da lige af.

Sikke en sød lille pony du har dig, held og lykke med ham (:

• #8   23. okt 2007 Ja men alligevel..dit ben vejer jo oss noget...
    Ka godt forstå at du gerne vil lære ham en masse så han er nem når han blir gammel nok til at bli redet....af en meeeget lille pige. Men små skridt, gå tur med ham og sån noget, men vent med at lægge noget på ryggen af ham, ligemeget hvor lidt/meget det vejer.

• #9   23. okt 2007 Kæft hvor skal folk dog blande sig..

Til Monica: Pas på med at skriv sådan noget der i andre folks øjne er "dyreplageri", man bliver bare svinet til.. Tro mig, jeg HAR prøvet det.

- Det er en rigtig NUSER pony du har smiley

• #10   23. okt 2007 Hej Jano
    Ja det kan jeg se.... men som jeg siger jeg kunne forstå hvis det var hele min vægt jeg lagde på ham eller satte et barn op på ham... men når man kun lige aner benet på ham (og det kan godt være jeg udtrykte det forkert før i starten) så kan jeg ikke se hvad det skader at han venner sig til at der er noget der svinger over hans bagperti...
    og tak skal du have jeg er også vildt glad for ham og ja han elsker også at blive nussset....

• #11   23. okt 2007 Pas endelig på med at skrive såen noget herinde, det ender jo bare med at folk melder dig for dyremishandling, folk har meget travlt med alle ting herinde, og de gør ihvertfald IKKE noget forkert selv.
    Jeg sys det er helt fint du prøver din lille pony af, selvfølgelig skal man ikke særre sig på den men de tager ikke skade ad en meget let ben ,det er jo ligesom de leger med de andre føl.
    Held og lykke med ham, han er en skøn lille trold.

• #12   23. okt 2007 Molle: Det er sjovt stor set alle indlæg jeg lige kigger i har du været inde og kommentere, og det er sjovt altid negativt du skriver, hold kæft du må virkelig ha en træls liv, hvis du skal gå og være så sur hver dag på alle mennesker.

• #13   23. okt 2007 FUCK hvor er folk nogle røvslikkere :|

• #14   23. okt 2007 Mhmm... Og vi er stolte af det smiley

• #15   23. okt 2007 Tjaa.. Det skal i da så bare have lov til at være smiley

• #16   23. okt 2007 Well, hvis du kalder det for at være "røvslikker", så vil jeg hellere være dét, fremfor at være så skide negativ smiley

• #17   23. okt 2007 Og igen.. Det skal du bare have helt lov til.. Man skal jo få folk til at ku lide en på éen eller anden måde..

• #18   23. okt 2007 Hej Sissel og Pernille

Tusinde tak for jeres svar blev lidt negativ da jeg blev sådan havlet ned...

• #19   23. okt 2007 Positiv energiiii smiley

• #20   23. okt 2007 Altså vil nok sige at det ikke var så smart gjort på så ung en hest og jeg vil fraråde dig at gøre det igen før den er blevet ældre (:

Der vil ikke ske noget ved det en gang, men det kan hurtigt beskadige ryggen...

Du har nu her været heldig, men han kunne lige så godt have været blevet sindsygt bange og fået en dårlig tur, som lige ledes ville have været slemt for så ung en hest...

Men held og lykke med ham fremover (;

• #21   23. okt 2007 øhhhh Molle bare fordi man ikke har haft hest før eller har gået til ridning kan man godt have læst en masse og passet Heste så jeg vil ikke sige at jeg er helt uvidene og jeg har også 4 hunde og ved godt at det ikke er helt det samme men der er da nogle ligninger....

• #22   23. okt 2007 Molle læs det hele jeg skriver også: og passet Heste.

• #23   23. okt 2007 Team Lindholm Tusinde tak....

• #24   23. okt 2007 Molle: Hahahaha -- Du er kun 14 år, du ahr meget og lære lille ven...

. Ja jeg er selv 14 også, men tilgengæld praler jeg ikke om havd jeg ved eller ikke ved !

Monica: Sødt føl (: rigtig dejlig..
    tillykke (:..
    - Skal nokk også snart have en lille en q:

• #25   23. okt 2007 Molle - HREFNA ER SNART TIL SALG !! : Hold op du er klog af din alder, dig kan man godt nok lære meget af...(ironi) Hvis du så bare kunne tale i en ordenlig og venlig tone, når du synes noget blev gjort forkert, er jeg sikker på folk ville tage dine seriøse og måske tage dine råd til sig.

Til Monica: Super lækker pony du har fået dig! Og godt du starter med en lille størrelse nu det er første gang du er heste ejer;)
    Selvfølgelig tager Noa ikke skade af at du lige så stille ligger din ben på ryggen af ham¨. Men så heller ikke mere end det. Og hvis jeg var dig, ville jeg hellere øve mig i at lægge f.eks et tæppe på ryggen af ham eller noget anden let.. på den måde får han også en fornemmelse af at have noget på ryggen.
    Held og lykke med ham, i skal nok få et godt sammen;)

Kommentér på:
Ïdag er jeg ikke så populær ved Noa :)

Annonce