377 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Folk kan ikke forstå mig..? Folk kan ikke forstå mig..?

Jeg har den dejligste fjordhest som hedder Gnist. Jeg købte hende af en rideskole som ikke kunne bruge hende, og det kan jeg godt forstå da hun kun kunne trave og galopere ligeud og det skulle helst gå hurtigt. Hun var meget svæt at stoppe og de små børn kunne ikke styre hende.
Jeg købte hende da jeg var den eneste der kunne ride hende, og har arbejdet med hende i snart 3 år. Hun er blevet så meget bedre, hun har selvfølgelig signe dårlige dage, men vi starter spring stævner, og hun er nemmere at styre nu.

Men når min veninder rider hende siger de alle, at de ikke kan forstå hvordan jeg kan holde ud, at ride på sådan en fjolle som ikke kan noget som helst, jeg ved godt der stadig er meget arbejde med hende, men der er bare ingen der kan lide hende, under rytter, og det jeg sp ked af..=(....... Folk syntes hun er for stærk og stædig og de foreslår alle at jeg skal gå ud og købe en DSP eller andet..... undskyld længden skulle bare lige ud med det er så trist....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Folk kan ikke forstå mig..?
  • #1   19. okt 2007 Jeg vil foreslå at du beder dem om at holde deres meninger for sig selv, hvis det gør dig trist. Nu er det jo ikke dem der ejer den pony, og hvis du har det godt sammen og oppe på hende, så synes jeg du skulle være ligeglad. Jeg kan også godt forstå at det må være svært når ens veninder siger det, men så snak med dem om det?

• #2   19. okt 2007 Vær du bare glad for at du elsker din hest. I stedet for at høre på de båtnakker.

• #3   19. okt 2007 Enig med Kine !

• #4   19. okt 2007 Så længe du kan lide den og kan styre den -så bed dem om at holde mund. Det er jo ikke dem der omgåes den til dagligt !

• #5   19. okt 2007 tak men tror ikke de mener det på en ond måde, de siger det på en rigtig pæn måde, men stadig er jeg lidt trist over det..=(

• #6   19. okt 2007 Vel fordi folk nu om dage ser sportsponyer og heste som det der er bedst og mest værd, og fjordheste er ikke værd at spilde tid på?

• #9   19. okt 2007 vent og se, når du en dag har en super hest, deres slet ikke kan måles med, så bliver du stolt, og de taber kæben..

• #10   19. okt 2007 Tja, hvis du er glad for din hest, og i er et godt team, så sys jeg de skal holde deres kæft.. Har selv prøvet lidt af det samme, så forstår helt klart, at du bliver såret når de siger sån noget..
    Håber det var en lille trøst.. smiley

• #11   19. okt 2007 Den er da super dejlig.. fik lige en høj af mig:)

• #12   19. okt 2007 mange tak alle sammen, hvor er i søde skal nok prøve at være ligeglad..=D

• #13   19. okt 2007 Den ser i øvrigt rigtig sød ud.. :b

• #14   19. okt 2007 Det vigtigste er hvad du syndes om hende ikke hvad alle andre syndes smiley

Jeg har har det på samme måde med en nordbakke der hedder Harry jeg er den eneste der kan li at ride på ham i teringet i ridehuset kan alle ride ham for der kan han jo ikke stikke af men de kan ikke styre ham men i teringet er det kun mig der kan styre ham
    ps han er rideskolehest....

• #17   19. okt 2007 hvorfor altid rakke ned på fjordhest

hvorfor altid mobbe dem som har dem

hvorfor kan folk ikke bare holde deres kæft når nogle fjordheste er lang sødere, meget gladere og 100 gange bedre end deres hest

hvorfor altid høre på fordommene om dem

hvorfor aldrig lukke hjernen op og se skønheden i denne race

hvorfor aldrig hakke ned på dsp'er bare fordi de ingen fordomme har

hvorfor i det hele taget ikke holde JERES kæft og bare lade os som har disse fanastiske dyr have dem i fred og tænk over HVORFOR det er i hader fjordhest!

GRR!

• #18   19. okt 2007 ^^ absolut kun skrevet til dem der siger:

Jeg hader fjordheste

- hvorfor?

- det gør jeg bare

• #19   19. okt 2007 ok måske et meget dårligt råd, men hvis det virkelig bliver for meget så giv dem igen af samme pose..

• #20   19. okt 2007 Alle mener det samme om toffi. men jeg kan li' der er udfordring i det smiley og at han da var for tung at ride på osv. men jeg er glad for ham og han er sku da dejlig og chamerende med den måde han er på smiley - du kan lig hesten så skal det ikke komme an på hvad andre syntes...<3

• #21   19. okt 2007 Jeg synes hun er fin. Og hvis de ikke kan lide at ride hende, kan de jo bare lade være at prøve hende. Men som de andre siger, så længe du selv er glad for hende. høj til jer.

• #22   19. okt 2007 Sådan sagde folk også om Mondi i starten. Hun var stærk, ville ikke gå ned med hovedet med nogen og var skide fræk. Jeg var villig til at tage udfordringen op, og nu efter 2 år, går hun super og kan de fleste pony dressurøvelser. Min ridelærer sagde også at hun troede ikke hun kunne nå så langt, og tager hatten af for det arbejde jeg har lagt i det, og alle gør også store øjne ad hende når de ser hvad hun kan nu (: det vigtigste var bare at JEG elskede hesten og ikke dem, de kan jo være ligeglade, for det er jo ikke deres hest? (:

• #23   19. okt 2007 ikke hør på dem. du ved du har en fantastisk hest, og så glem hvad de idoter siger. lad dem beholde deres "gode" ideer.
    i min verden har fjordhesten en helt speciel plads, og det er en fantastisk hest. en ven for livet smiley

og hende gnist ser rigtig godt ud smiley

• #24   19. okt 2007 Kan kun give kirstine cecilia N ret.. Så længe du selv elsker din hest, så kan det være fuldstændig ligemeget hvad andre synes ..

• #25   19. okt 2007 Nu blir jeg sikkert upopulær når jeg siger dette men med fare for dette.

Du skriver folk siger hvorfor køber du ikk en DSP - så tænker jeg lidt, hva skal man med en DV`er i pony mål?

Altså en sportspony er såvel som DV`er bare en masse blandet landhandel som andre blandings heste - nogle har af en eller anden grund bare fået den fæle ide at disse to skulle ha lov at kalde sig en race. Men næh nej om pinto og palomin kan få denne anerkendelse - de er jo bare blandinger... Hmm ja ligesom de andre to bare er blandinger i mine øjne.

Nej nej, behold din fjordhest som DU er glad ved. Hva tæller? At du er glad ved hende eller nogle andre med en dum mening der ikk forstår det fordi det ikk er deres elskede pony??

Vær dig selv - og vær stolt af det. Du har da noget at vise frem hvis i er kommet der til - bare vent til hun kan mere. Så har du vist dit værd!

• #30   19. okt 2007 Man kan da ikke hade en hest race... syntes det er da latterligt... men folk har lov til at have sine egne meninger... man kan aldrig forvente at alle mennesker kan lide den samme hest.. samme race... osv osv... folk har hver deres smag.. og heldigvis for det... ellers ville det blive svært at få en hest hvis alle vil have den samme.. jeg syntes kun det er godt folk kan lide den hest de nu engang har.. og burde ikke lade sig genere af andres meninger...

fjordheste er nogle dejlige heste.... men det er jo rigtig nok at det er stærke OG... ofte stædige heste... det ved jeg, da jeg selv har redet endel fjordheste i mine pony år.. og havde også part i en fjordhest.. samt redet en helt ung fjordhest.. der ikke kunne det store... de kræver en person der tør både at sætte sig igennem på dem.. og samtidige kunne lære at styre dem.. det er somsagt også en arbejdshest... så det er klart at det er stærke dyr.. ligesom haflinger... de er jo også nogle stærke heste... problemet med de to racer er så, at hestene godt VED.. de er stærke... og det er der altså nogen heste der lære ret hurtigt... og dermed bliver trælse at arbejde med..

men altså være du glad for dig hest.. være glad for at du er kommet så langt på den som du nu er.. man skal være stolt over sit eget arbejde, når man kan mærke det giver resultater...

jeg rider ind da en travhest fortiden.. hvilket heller ikke altid har sagt mig det helt store... men det er en kæmpe udfordring at ride den.. fordi det også er en stærk hest..

man skal huske at man lære utrolig meget af den slags heste... fordi at man lære at kontrollere dem... helst hvertfald.. smiley det er så bare ikke alle der egner sig til de forskellige type heste.... og det er jo igen kun godt.. for så er der jo heste for enhvers smag.. smiley

• #31   19. okt 2007 Og så kan jeg for i øvrigt godt lide din fjordhest - jeg sys den er fin!

• #32   19. okt 2007 jeg syntes du skal lade vær med at høre på de folk der siger det. det er din hest, og det skal du være stolt af!
    også en dag når din pony er blevet bedre så blær dig over for dem der har sagt det. så skal du se dem blive røde i bæret. smiley heh ej det var måske lidt ondt sagt.

men du skal være stolt over at ride fjordheste! og lad vær med at høre på de andre. de er sikkert misundelige smiley

(min mening)

Kommentér på:
Folk kan ikke forstå mig..?

Annonce