{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Hoste Hest ? {{forumTopicSubject}}

Heej . Min ene pony har haft et ret slemt anfald af asmatisk bronkitis her i sommers . det er næsten gået over . Men det er på de dummeste tidspunkter det viser sig . han har det næsten aldrig . men så pludselig ehvis jeg rider seriøs dressur eller spring kan han lige pludselig få hoste anfald . det er ikke hver gang jeg rider seriøst men bare en sjælden gang i mellem . altså. det er jo godt han nærmest er blevet rask . men det sidste hosten piner mig altså -.

Nogle der kender nogle urter eller noget jeg kan give ham som hjælper ?

:b

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoste Hest ?
  • #1   16. okt 2007 Skift til spåner, vand høet, undgå alt for støvede baner og fugtige ridehuse.

• #2   16. okt 2007 Sebastian har en slags leukemi, hvor han også hoster når vi rider indenfor om vinteren. Jeg plejer at få noget pulver af dyrlægen som han skal have 3 gange om dagen indtil bøtten er tom, og det tager hosten. Det hjalp også på min bedstemors hest som hostede pga støvallergi

• #3   16. okt 2007 Hej.
    Prøv med hybenpulver.

• #4   16. okt 2007 Tak allesammen . Vil genre prøve jeres allesammens råd . Nogle af dem overholder jeg i forvejen . men vil prøve det andet . mange tak for hjælpen :b

• #5   17. okt 2007
    Måske din hest ikke længere kan holde til seriøst træning?

Har selv haft en hest med astmatisk bronkitis og måtte desværre aflive af for nylig da han tilsidst havde det rigtig skidt. Alt i alt var han syg i 8 måneder med luftvejene så det kan gå rigtig stærkt fra det bliver syge til det er slut.

Hvis jeg var dig ville jeg undgå at presse din hest sådan at den hoster af det. At give den ting og sagder der gør du kan ride kan seriøst kan jeg bestemt ikke anbefale.

Tror du skal indse det slut med at ride seriøst med din hest, hvis du ønsker at beholde den mange år fremover.

Kommentér på:
Hoste Hest ?

Annonce