15. mar 2015 Følger: 145 Følgere: 129 Heste: 4 Emner: 40 Svar: 106
Bedste elhegn Bedste elhegn
Hej hg.
Jeg står og nu skal have mim tre dejlige heste hjem og stå.
Hvad er det bedste og mest effektive elhegn i forhold til stød, da mine godt kan udfordrer skæbnen, hvis hegnet enten er svaget eller der ikke er stød i.
Hvad bruger i? Og hvilken har i beds erfaring med
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.640
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 98 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 704
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
Både bånd og reb består af meget tynde tråde viklet ind i nylon eller lignende.
De meget tynde tråde knækker før eller siden - og når alle trådene i et elreb er knækket, ser hegnet måske pænt ud, men virker ikke før tråden udskiftes!
Jeg har gammeldags elhegn.
Det leder strømmen fint.
Tjek de tekniske specifikationer for din tråd, men løber dyr igennem, så strækker tråden sig og knækker.
Dvs burde have lav risiko for, at tråden vikler sig om benene, da det dels ikke flagre og vikler, da det dels knækker ved belastning.
Det er vigtigt, at hegnet er korrekt sat op, dvs inkl ingen kontakt med grene, græs osv der kan aflede strøm.
Makita laver en fin motoriseret græstrimmer, der også kan klippe tyndere grene. Den er jeg glad for, til at holde tråden fri.
Mærkevare?
Tjoe..
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.280
Jeg selv bruger en billig sag fra AKO, fordi jeg er sygt nærig og har en forholdsvis lille indhegning https://www.landogfritid.dk/Landbrugsartikler/AKO-Duo-Power-X1000/946539
Jeg kunne aldrig drømme om at bruge de der yndige reb med tråd i, som primær hegnstråd. Som de andre skriver, så holder det ikke, og derudover er det for vanskeligt at vedligeholde og reparere. Det vigtigste er at have nogle ordentlige klokker på pælene, så tråden ikke kommer til at røre noget med jordforbindelse. Og så at holde rent under og omkring hegnstråd.
Bedste elhegn