{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.666 visninger | Oprettet:

berider uddannelsen og fremtid ? {{forumTopicSubject}}

Jge har altid gerne ville uddanne mig som berider.

Men er efterhånden kommet til at tvilve lidt på det.

Jeg vil gerne selv åbne mit eget sted nå jeg bliver ældre med træning og avl, både med min e heste og andres.

Jeg vil også gerne komme langt i ridninigen både indenfor spring og dressur.

Derfor har jeg altid synes det har været oplagt at blive berider. Men jeg er efterhånden begyndt at tvivle lidt på det. For er det meget bedre at være berider end ikke at være berider? Jeg har kigget lidt på de proffessionelle og der er der mange som ikke er beridere, eller har nogen uddannelse indefor det.

Hvad ville i synes ville være bedst hvis man gerne vil ågne sit eget sted med træning og avl, både af sine egne heste og andres.

Jeg spørger da jeg går i 9. klasse nu og jeg skal snart vide om jeg er 100 % sikker på hvilken vej jeg vil med min fremtid.

Jeg har selv været i tvivl ret længe og vil gerne have hjælp af andre heste mennesker (:

- Pernille B.

med Kara.

undskyld stave fejene smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  berider uddannelsen og fremtid ?
  • #1   13. okt 2007 - Stald Melander -
    altås de vil ikke anbefale at blive berider ?
    hvorfor ? (:

• #2   13. okt 2007 Du kommer ikk ind på berider uddannelsen lige efter 9. klasse..
    Gennemsnitsalderen for a komme ind er 23.

• #3   13. okt 2007 Hej..

Jeg synes ikke du bør uddanne dig berider, da jeg har hørt at det skulle være svært at finde arbejde m.m.
    Har altid selv fået afvide at jeg ikke skulle tage 'heste-uddannelser', da uddannelserne er dårlige og/eller det er svært at finde arbejde bagefter..

Hvis du gerne vil åbne dit eget sted skulle du måske hellere vælge noget handelsskole noget, og hvis du er helt i tvivl om hvad du vil, og du klarer dig fint i skolen, så kan du jo altid tage på STX.. så har du 3 år til at bestemme dig smiley hehe..

Jeg har selv valgt STX

• #4   13. okt 2007 karen J
    jeg ved godt man skal på DCJ landbrugsskole , hvor jeg også er kommet ind. derefter kan man tage til optagelses prøven som 17 årig. Men jeg synes det er dumt at tage åp DCJ lnadbdurgsskole hvis jeg alligevel ikke skal brude det .
    udover det havde jeg skam heller ikke tænkt mig at atge til optagelses prøven før jeg var 18 - 19 år (:

• #5   13. okt 2007 lad vær!!
    som du selv siger, er der mange de ikke er beridere..
    er lund søstrene måske det? eller så mange andre,.

er du parat til i 6 år, det er lang tid, at muge 50 hestebokse HVER dag??? og blive svinet til fordi du ikk rider hestene ordentligt??!

ved godt jeg maler lidt barsk, men sådan er den verden..
    den romantiske drøm om at være berider, er, og bliver, en DRØM.. det er benhårdt arbejde, og tvivler man, overlever du ikk 6 år, sådan er det desværre..

• #6   13. okt 2007 Den Ædle Ganger
    Det er netop det jeg selv har gået og tænkt over.
    Men jeg ved bare ikke hvad jeg ellers skulle uddanne mig som, efter STX.
    og man har jo heller ikke så meget tid nå man skal i gymnasiet til sin hest har man ? :s

• #7   13. okt 2007 { Soulmate'n&&Geek' }
    det er netop det, jeg har aldrig tvivlet på det før. men først nu, og nu er det jo allermest vigtigt at jge ved hvad jeg vil!
    Jeg har bare heller ikke helt vildt mange penge som lund søstrene har skal det lige siges.

• #8   13. okt 2007 Dyrepasser uddannelsen med heste i speciale, er oz en mulighed, der kan du ha hest med på skole... og så arbejder du med dyr hver dag. men bare et forslag... hehe

• #9   13. okt 2007 men stadig, pengene skal sku ogs bruges når du bliver berider..

der er SÅ mange der går uden job.. du skal slå dit navn fast, og i stedet for at bruge 6 år i en stald, så brug dem på konkurrence banerne så folk ved hvem du er, så er de sku ligeglade med om du er berider smiley

• #10   13. okt 2007 Min drøm er at tage dyrlæge uddannelse med speciale i heste og landbrugsdyr, tage nogle berider kurser eller undervisnings kurser og så åbne mit eget sted med avl og træning som du siger (:

• #11   13. okt 2007 **HINGST TILSALG**
    Hvis jeg skulle tage sådan en uddannelse skulle det være en uddannelse som kun omfattede heste (:
    men ellers mange tak .

• #12   13. okt 2007 { Soulmate'n&&Geek' }
    ja, men så alligevel nå man skal åbne sit eget sted er det så ikke nemmere at få kunbder til hvis man kan sige mane r udd. berider ? (:

• #13   13. okt 2007 >'¤Christine & Trixie¤'<
    det lyder da faktisk som en meget god ide . (:

• #14   13. okt 2007 det er også mest med heste at gøre, for du kan arbejde på stutteriér, rideskoler og den slags når du er færdig... hehe men bare iorden!

• #15   13. okt 2007 nej, ikk umiddelbart.. for der er sku mange beridere der ikk er særlig dygtige.. og det er så få der rent faktisk bliver examineret...
    men spørg dig selv.. ville du helst sætte din hest i ridning hos danmark bedste rytter, eller hos en berider du aldrig havde hørt om, men som tog det samme..

for beridere tager kassen for at have heste i ridning..
    jeg ville vælge dk's bedste rytter.. de har sku nok lige god grundudannelse når det kommer til stykket (:

• #16   13. okt 2007 { Soulmate'n&&Geek' }
    det har du jo så nok ret i smiley

• #17   13. okt 2007 tjae, det er bare sådan det er ..
    desværre..
    benhård uddannelse som ikk giver en skid i den sidste ende x/
    nej, tag du dig hellere en stx eksamen, og så få redet en masse stævner så du kan bruge din faktiske erfaring frem for en uddannelse (:

• #18   13. okt 2007 { Soulmate'n&&Geek' }
    jeg tro skam også man får erfaring af berider udd.
    Men har surfet lidt rundt, og jeg tror jeg er kommet frem til en god løsning.
    Jeg tager STX , derefter tager jeg på DCJ landbrugsskole hvor jeg tager heste som linje fag.
    så vil jeg tage ud på¨et andet stutteri og arbejde der et års tid og få en MASSE erfaring, derefter vil jeg måske tage til udlandet og arbejde et års tid, og dererfter evt. åbne mit eget sted hvis pengene er til det.

Hvad synes i om det ?

• #19   13. okt 2007 evt. tage nogle kurser for berider uddannelsen ind i mellem .

• #20   13. okt 2007 da jeg var i praktik som berider blev jeg også frarådet at tage uddannelsen, da jeg så mødte ham senere og spurgte om jeg stadig havde planer om det, og jeg svarede nej sagde han at det var godt... Jeg er glad for jeg tog i praktik for jeg ville komme til at kede mig enormt

• #21   13. okt 2007 Tinna !
    hvor vildt at beridere selv fraråder at blive det egentlig ?
    hvorfor frårådede han det ?

• #22   13. okt 2007 fordi det er et lortejob, som han selv udtalte, der er utrolig mange arbejdstimer og det er rigtig dårlig betalt og selve uddannelsen skulle bare være ren udnyttelse, jeg har hørt at skal man have uddannelsen skal man tage den i Tyskland, der er den vidst også hurtigere overstået, og så tror jeg egentlig det giver et kæmpe plus hvis man kan sige man har været på den spanske rideskole

• #23   13. okt 2007 Tinna !
    okay (:
    jeg tror efterhånden jeg har fundet ud af at jge ikke skal være berider, og slet ikke i Dansmark smiley

• #24   13. okt 2007 Du kan sagtens være berider i DK det er bare bedre at tage uddannelsen i Tyskland, men det er jo en uddannelse der kræver en helveds masse penge, sådan er det jo generelt i hesteverdenen, noget rigtig møg, jeg ville smadder gerne langt med min dressur, men har lige droppet et stævne har ikke råd smiley

• #25   13. okt 2007 Tinna !
    men jeg torr alligevel ikke jeg vil uddanne mig i tyskalnd, jeg tror jeg tager en landmands uddannelse.
    og derefter får arbejde på et stutteri el. lign.

• #26   3. jun 2009 jeg synes at du skal gøre det, det er en god uddanelse

• #27   17. nov 2009 Hej
    Jeg har selv tænkt mig at tage den uddannelse, jeg går selv i 9 klasse. Som beriderelev, skal man muge 2 timer om dagen og ride 6 hest om dagen, man skal mindst have 4 timers undervisning af ens læremester, og så skal man have weekendvagten hver 3 weekend.... selvfølgelig er det en hård uddannelse, men hvis det virkelig er det som du holder af, så tag den uddannelse ; )

• #28   14. dec 2010 det er rigtig svært at finde praktikpladser, jeg ville også gerne selv være det men det er meget svært at finde en praktikplads så overvejer at blive noget andet smiley

• #29   8. jan 2011 Hvis det er noget du brænder virkelig for så synes jeg bare du skal gøre det. smiley

Kommentér på:
berider uddannelsen og fremtid ?

Annonce