Berider uddannelsen. :) {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg vil gerne hører om jeres meninger i forhold til uddannelsen, på både godt og ondt.
Jeg har sat og læst lidt om det, og har længe syntes det kunne være ekstrem fedt, at gå den vej.
Evt. Nogle der selv har taget uddannelsen?
aug 2010
Følger: 18 Følgere: 65 Heste: 7 Emner: 2 Svar: 211
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.069
Vil du fortælle hvordan det ændrede dit syn?
(Jeg har også tænkt på, at gå ind og tage nogle specifikke kurser, med henblik på noget undervisning osv. For interessens skyld udelukkende også have andet job ved siden af)
aug 2010
mar 2013
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 33
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Når man er på la/M niveau kan man godt få tjansen som "ren rytter", uden staldarbejde.
Fordelen er, at man lærer sprog, prøver at arbejde som "proff rytter", så finder man ud af at, det slet ikke er sjovt at ride 10 heste om dagen, ja så ser det pænt ud på ens CV, at man har lært sprog og arbejdet i udlandet.
Man skal huske at det er et meget specielt job, med meget hårdt arbejde, for megen lidt penge.
At man skal være rigtig god til at snakke med mennesker, også når der skal fortælles at deres hest er en uopdragen talentløs møgbuk, som man har knoklet med i en måned - og nu forstår kunden ikke at hesten ikke er klar til la.
Være rigtig god som ansat i rideklubber, hvor du skal samarbejde med skiftende bestyrelser, og være chef for en masse små teenagepiger med al det bøvl det giver.
At hvis du får en god hest i ridning, så bliver den højest sandsynlig solgt, lige når det er ved at blive rigtig sjovt.
At de færreste beridere ejer deres rideheste - og selv hvis de gør ofte er tvunget til at sælge dem, når de begynder at blive gode, fordi de jo skal tjene penge hjem på hestene.
At man skal stå og undervise hver aften, både i sol, regn og minusgrader. At man har weekendarbejde, og i det hele taget et "ikke-37-timer-om-ugen-job".
Når det er sagt, så synes jeg man skal gøre hvad man brænder for - men man skal huske at det ikke er en dans på roser, og opvisninger i Herning hingstekåring hele tiden.
Mvh Charlotte
aug 2004
Følger: 106 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 250 Svar: 4.332
dec 2008
Følger: 107 Følgere: 99 Heste: 3 Emner: 205 Svar: 1.459
Men har kun kendte nogen få som har gået den vej, og en ting er at være en dygtig rytter, men hvis du ikke har heste materiale til at vise det, kommer man hellere ingen vejene.
mar 2013
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.807
aug 2010
Ellers vil jeg anbefale dig at ringe ned til dem på JU i Århus. De er virkelig flinke og kan svare på de fleste spørgsmål.
mar 2013
Så jeg mangler nummer 2, men hvad jeg har læst mig frem til er det ikke et krav, før 5 år.
-Lige pt. går jeg på hhx, men det er bare ikke hvad jeg brænder for, ville det være smart at tage 1 år i stald som rytter? -For derefter at tage grundforløb osv.
aug 2004
Følger: 106 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 250 Svar: 4.332
Og ihvertfald et år i stald inden du starter, det er en dyr og hård uddannelse at tage hul på og for langt de fleste er der langt fra den drøm man har til virkeligheden
mar 2013
Ved du hvad uddannelsen ligger på prismæssigt?
-At der er en hård uddanelse er jeg helt indforstået med, men jeg har også været i stald, af 2 omgange på forskellige steder, og hved hvad det indeholder, og at ridningen i den første periode ikke vil være det der fylder mest, jeg er også rigtig glad for at undervisse derfor tænker jeg også det var en god vej for mig.
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.807
Berider uddannelsen. :)