{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

På Ansager i 14 dage:( {{forumTopicSubject}}

Søndag eftermiddag endte med det værst tænkelige... min hest var ude på fold at lege lidt, det endte med at joggede rundt på tre ben... jeg kigger lige på dens ben, og den har bare et kæmpe sår på venstre forben... tilkalder dyrlæge med det samme, og hun kigger lige på det, 2 timer senere er vi på vej til ansager dyrehospital...
Han revet sin overfladiske bøjesene 3/4 over... han er så blevet opereret i går morges.. det som er positivt er at det kun er senen der er beskadiget og ingen seneskeder.. så nu skal han stå på ansager i 10-14 dage, før jeg kan hente ham hjem igen.. muligheden for at han bliver ridehest igen er 50% changse... men dyrlægene siger at prosentene kan stige efter lidt tid, hvis det ikke går infektion i såret...
Så nu skal han have box ro i 6-9 mnd, før jeg lige så stille begynder at træne ham op igen.... men d er en changse jeg er villig til at tage for min hest så fremst han ikke lider under det...
Så tilbage er det kun at håbe og krydse fingre...
Er det nogen det ved noget om seneskader, eller har haft en hest der har været udsat for det samme, så vil jeg gerne i fortæller jers erfaringer....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  På Ansager i 14 dage:(
  • #1   2. okt 2007 Ej, det var da træls og uheldigt!

Men held og lykke med det. Man kan jo kun håbe på det bedste.

• #2   2. okt 2007 Hvor træls.
    Men godt at du ´beholder den(:

• #3   2. okt 2007 Nej puha smiley

• #4   2. okt 2007 Miranda er ikke nogen ridehest mere efter en sene skade i skulderen. Det skal siges at hun ikke kunne oppereres, så jeg ønsker dig/ jer alt held og lykke..( ps.. Miranda er vores hyggehest nu..)

• #5   2. okt 2007 Puha... hvor lyder det bare til at du har været rigtig uheldig... :S Min hoppe har brud i hovbenet... og har fået 12 ugers ro.. dog måtte hun gerne kommer på sygefold, også fordi at hun har føl ved siden.. jeg syntes bare 12 uger virker længe.. og du skal vente flere mrd.. puha da.. :S held og lykke med din hest..

• #6   4. okt 2007 ja d er fandeme uheldigt, men har snakket med ansager nu igen, og udsigten for min dejlige hest er gode, og d er jo altid noget:) så nu håber jeg bare på d bedste.
    De ville have sendt ham hjem neste week, med gips, for at så komme igen to uger efter, men jeg har sagt at jeg ønsker at han bliver stående til han er færdig med det gips værk... så er jeg fri for riskoen ved transport... alt for at han skal blive rask igen... ved ikke hvad jeg gør hvis han ikke bliver rask igen....:( men jeg ser positivt på det lige i tiden:)

• #7   4. okt 2007 Apollo har stået siden april med en gaffelbånds skade, eller der er en gammel, og så har han lavet en mere, fordi han stod så uroligt i boksen.

Han må godt gå på sygefold, men den skal være lille og 100% plan.
    Han har stået på hammerthor 2 gange, hvor han har fået behandlinger i koldvands spa, og det har hjulpet helt vildt(skulle gerne hjælpe på alle lsags seneskader) og gået på skridtbånd.
    Nu bliver han så svømmet en smule, ikke for at få kondition, men for kroppen ikke falder helt sammen, det sker for heste der står stille i lang tid ogskader helingen

Kommentér på:
På Ansager i 14 dage:(

Annonce