1.061 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

bid placering bid placering

Jeg har lige brug for hjælp, jeg har altid ejet vallaker, så at placerer biddet har været nemt for der skulle biddet bare ikke ramme tænderne ??

Men min part har jo ikke hingste tænder, så jeg står lidt på bar bund med placering af biddet, for lige nu synes jeg det sidder ret løst men hun har et par rynker i mundvigen ??

Hvordan skal det helt optimalt sidde?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bid placering
  • #1   10. apr 2021 Den forstår jeg ikke - tror du, at antallet af tænder eller mundens størrelse er kønsbestemt?

• #2   10. apr 2021 Det skal kun sidde til i mundvigen, der skal ikke være nogle rynker.

• #4   11. apr 2021 Mimre min vallak havde hingste tænder, så kinda ja ?? jeg ved nogle hopper kan have dem men det har min part altså ikke ?????

Tak så vil jeg sænke biddet lidt næste gang ??

• #5   12. apr 2021 Nogle kalder dem hingstetænder, andre kalder dem ulvetænder - men de er altså hverken begrænset til hingste eller ulve smiley
    Jeg synes, der er en tendens til at nogle racer får dem mere end andre - fx ses der en del ulvetænder hos Fjordhestene - og det er altså både hos hopper, hingste og vallakker.

Biddet skal placeres, så det hviler på hestens lader. Hvis hesten har ulvetænder, som bliver generet heraf, så fjerner man dem. Det er en meget lille operation, som kan ordnes med helt alm. bedøvelse (som man bruget det ved tandraspning).

• #7   12. apr 2021 Mimre jeg fik bare af vide det hed hingste tænder, og det var noget største delen af hingste og vallaker havde, det sagde hende heste tandlægen der fjernede dem på en ung pony ?? min gamle vallak var ikke påvirket af dem så jeg placerede bare biddet så det ikke sad i vejen for tænderne ??

• #8   12. apr 2021 Jeg tjekkede om det var samme str som det hun plejer at gå med, de er lige store, og det hun plejer at have sidder helt tæt til munden ??

• #9   12. apr 2021 Mimre: Det er nu ikke helt korrekt smiley Ulvetænder og hingstetænder er to forskellige ting. Man kan se begges placering her: https://www.hestemund.dk/wp-content/uploads/2012/09/hestemunddk.jpg

Ulvetænder er hverdagsnavnet for 1. præmolar, og svarer altså til os menneskers 1. kindtand. Så ulvetænder sidder altså bag biddet og, som du skriver, kan de ofte sidde i vejen for biddet og bliver fjernet. Og du har også ret i, at de findes lige hyppigt hos hopper og hingste/vallaker. Ulvetænder: http://www.hestetandpleje.dk/ulvetand.jpg (de forreste)

Hingstetænder er hverdagsnavnet for caninus tænderne, og svarer til menneskets hjørnetænder. Alle hingste/vallaker har dem (deraf navnet). Hopper kan godt, men det ses relativt sjældent. Hingstetænder fjernes meget sjældent, da det er en stor operation, og de er heller ikke normalt til gene. Hingstetænder sidder foran biddet, og det er derfor helt korrekt som trådstarter skriver, at på en hingst/vallak skal man lige holde øje med at biddet ikke rammer ned i hingstetænderne. Hingstetænder: https://scontent-cph2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/78264785_956883681348681_583757944689000448_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-3&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=ipSFMkqxy0cAX9uYlUv&_nc_ht=scontent-cph2-1.xx&oh=306910c86ab50ee7b936627275eda549&oe=609AC413

TS: Som de andre skriver, det skal sidde så det lige rør mundvigen uden rynker. Hvis det bøjer inde i munden og ligesom hænger, når det sidder passende i mundvigen, er det måske for langt, eller har dårlig pasform til hende smiley

• #10   12. apr 2021 Så blev jeg klogere - tak for det Anni smiley
    Jeg cil dog tillade mig at mene, at hvis biddet kommer i vejen for de forreste hjørnetænder, så er det placeret temmelig forkert i munden på hesten - eller størrelsen/formen er forkert.

• #11   12. apr 2021 Tusind tak Anni så lærte jeg også om ulvetænder ?? jeg vil rette biddet næste gang og se om det giver bedre effekt på hende ??

• #12   12. apr 2021 Mimre: Enig, på den måde kan de også være en nem indikator for om biddet passer, som man måske godt kan mangle på en hoppe, hvis man er vant til at bruge dem smiley
    TS: Så lidt, håber det kunne hjælpe smiley

• #13   12. apr 2021 Det kunne det helt sikkert, jeg har aldrig ejet en hoppe så jeg stod lidt på bar bund med biddet ??

Kommentér på:
bid placering

Annonce