1.261 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

hackamore placering.. hackamore placering..

Hej.

Dette er en hjælp til dem som rider med hackamore og ikke helt ved hvordan den skal placeres.

Jeg må indrømme at jeg alt for tit ser folk som ridder med hackamore alt for langt nede på næseryggen af heste ( Nede på det bløde punkt). Nej jeg kan ikke holde min mund når jeg ser det, så jeg siger det tit til personen ( Over nettet altid privat så personen ikke bliver udstillet eller andet).
Jeg møder også tit stor kritik over at ride i hackamore det den er "skarp". Men det kommer altså helt an på placering og hånden som der rides med.

Den skal helst sidde sådan her: http://hest2.webgallerier.dk/album/1655/628/471/8271117-vilde-valle-3

http://hest2.webgallerier.dk/album/1655/628/471/8271120-vilde-valle-3

Det skal lige siges at der galoperes på en åben mark, og der er ikke taget fat i tøjlerne, der holdes ved.
Nej en hackamore kan ikke brække næseryggen når den sidder helt der oppe, men det kan den hvis den sidder for lang nede.
For langt nede og bare små 2 centimeter længere nede. Jeg håber at der er nogle som kan bruge:)

Det skal lige siges at jeg intet har imod bid. Men det har min hest tydeligvist!. Hun vender altid hoved væk når hun skal ha bid på, men stikker faktisk selv hoved ned i transen når det er med hackamore - meget underligt.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hackamore placering..
  • #1   1. sep 2013 Jeg vil nu stadig sige den sidder for lavt nede :b

• #2   1. sep 2013 Ked af at sige det, men selv din hackamore sidder en my for langt nede smiley
    Ses tydeligt på billede 2...

• #3   1. sep 2013
    Hackamoren/næsebåndsdelen bliver presset ned af, fordi der er fat i tøjlen.
    Så fandt du et billed hvor du ikke har fat, så sidder den nok fint :o).

• #4   1. sep 2013 Synes din hackamore ser ud til at være en model der IKKE passer din hest. Den er for langt nede på næseryggen - men rammer hestens kindknogler (ser det ud til) - så nej, efter min mening synes jeg ikke den ser rigtig ud smiley

• #5   1. sep 2013 Vil påstå at placeringen også har at gøre med hvor 'stram' remmen omkring næseryggen på hesten er :P! Sidder den stramt giver den(desværre) et konsant tryk, men bliver siddende hvor den skal, men sidder den løst rykker det øverste stykke af hackamoren sig nedefter ved tag i tøjlen. En fin balance man skal lege med hele tiden.. Foretrækker personligt en løs hackamore frem for en stram smiley

• #6   1. sep 2013 En hackamore skal sidde således at stængernes øverste kant lige går fri af kindbenene på begge sider smiley så langt oppe som muligt men lige så kanten ikke genere smiley

• #7   1. sep 2013 Er selv hackamore rytter så kender dilemmaet! Og også folk der tror de ved hvordan den skal sidde, og tror at bare fordi man rider med hackamore hader man bid ....

Min mobil vil desværre ikke lade mig se billederne, men:
    Den øverste kant i ringen/firkanten hvor du sætter kindstykkerne i, skal være 2 fingre fra kindbenet - helt lissom et næsebånd smiley
    Kig evt. Billederne på Filuca og Primulas profiler for at sammenligne med din smiley

- Hvis du har flere spørgsmål om det sender du bare en PB!

• #8   1. sep 2013 Er rimelig sikker på din hackamore ikke passe hesten. Den sidder stadig for langt nede, og alligevel nager den på hestens kindknogler.

Kommentér på:
hackamore placering..

Annonce