{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

for gammel til føl?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Håber at kunne få lidt råd.... smiley Har en pragtfuld oldenborg hoppe (uden papirer) på 17 år. Hun holder sig godt og dyrelægen gættede på at hun kun var 7-8 år gammel.
Mit spørgsmål går så på,..... ved jo godt at hun ikke holder evigt, men hun har bare sådan et godt sind, så er hun for gammel at ifole?? (hun har med tidligere ejer haft føl). Vil gerne have at min næste ridehest er lige så super som hende.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  for gammel til føl??
  • #1   20. sep 2007 har hun haft føl før?
    men hvis ikk spørg din dyrlægen om det(:
    hvis hun har haft føl så kan du godt med ældre hopper har bare lidt svære ved at fole end andre unge hopper..

• #2   20. sep 2007 Ja hun har tidligere været ifolet..... og så vidt jeg ved uden problemer!!

• #3   20. sep 2007 Hvis man nu ikke vil have en eller anden fin avlshingst til at bedække. Hvor henvender man sig så?? for mig er det vigtigst at følet får et godt sind .

• #4   20. sep 2007 Kender en pony der er 24 år som stadig bliver avlet på...

• #5   20. sep 2007 så skal du kontakte avls forbundet de kan hjælpe dig videre

• #6   20. sep 2007 hvis hun har haft føl før, og hvis dyrlægen syntes at hendes helbred er fint, så skulle det ikke være et problem.
    Nu siger du at du ikke vil have en eller anden fin hingst på, og det syntes jeg er i orden, hver sin smag og der findes mange gode heste som ikke har papirer. Kig evt. under bedækning tilbydes på hestenettet, ellers er der en forening som hedder FUHA foreningen for uregistrerede hingstes afkom som du kan google.
    held og lykke

• #7   20. sep 2007 Hun er slet ikke for gammel .. Holstdams Maritza (vores maritza? ;b) fik føl sidste år som 19 årig .. hun er 20 i år .. og Bella var 24 da hun fik Bellsen ;b .. og bellsen er bare blevet en rigtig lækker hoppe nu (: så nej, overhovedet ikke (:

• #8   20. sep 2007 men du kan jo også inde dejlige og rolige hingste som stadig er rigtig fine .. (: vi har Gule nede på Holstdam .. harn er en rigtig dejlig og rolig hingst samtidig med at bare er så fin og ikke mindst suuuper charmerende (: det er bare A'kayzias kæreste, så ham kan du ikke låne ;b haha (;

• #9   20. sep 2007 Hvis den har haft føl før, burde der ikke ligge nogen problemer i at få dem ifolet... sålænger man sørger for at hestens sundhed er iorden inden man sætter den ifol.. og sørger for den for noget ordenligt foder, får ormekur, vaccinationer og bliver rørt så skulle der ikke være noget.. smiley

Du kan sagtens finde gode oldenborger/fuldblodshingste som ikke er så dyre i bedækningspris hvis det er prisen du tænker på? det bedste ville være du fandt en hingst der er avls godkendt.. så du også bedre kan finde ud af hvilke hingste der passer bedst til din hoppe.. finde hvad hoppens svage sider er.. og det samme med hingsten... det er vigtigt, når det er man vil avle et føl.. det er ikke nok at føllet bare er sød.. den skulle også helst være andet end sød.. og kunne bruges til fremtidige ridning.. du er også nødt til at tænke på at hvis du er tvunget til at sælge den.. så er det ikke lige meget at føllet er efter en pirat hingst. smiley så vælg en hingst med omtanke.. det er det klogeste valg... smiley

• #10   20. sep 2007 Takker for alle jeres indlæg...... Vist helt sikkert, at jeg bare skal igang med at lede efter den rette hingst!! Har lige snakket med min dyrelæge, og han siger god for det!! Er bare glad.........
    Nogen derude der har en dejlig hingst de gerne vil låne (selvfølgelig betaling)??

• #11   20. sep 2007 hæ hæ.......... Drømmehesten, hvordan den ser ud??? tror ikke jeg kan sige "sådan".... det er en følelse inden i. smiley
    Min hoppe har sådan set ikke nogen dårlige sider, hun er alt hvad man kan ønske og det er derfor jeg ønsker et føl på hende. Det faderen kan medgive er ikke det store, han skal bare helst være mindre end hende (hun er 160, og jeg kunne godt tænke mig at føllet kun ville blive 150/155), og så skal han bare have et godt sind!!

Kommentér på:
for gammel til føl??

Annonce