Metal næsebånd Metal næsebånd
hvad fuck sker der for hesteverden??
hvem er så meget menneskeligt affald at man opfinder et næsebånd i metal?
hey lad os da endelig tilføre hesten smerte i ansigtet hvor huden er aller tyndest.
jeg er målløs at det findes. og at det bliver brugt af ryttere. det er helt absurd vanvittigt og jeg har ikke ord for hvor frygteligt det er. stakkels heste.
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 98 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 705
maj 2015
Følger: 34 Følgere: 28 Emner: 21 Svar: 208
nov 2011
Følger: 353 Følgere: 411 Heste: 8 Emner: 65 Svar: 501
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
Jeg er 37 år.
Glad rytter i ca 6 år som teenager og 6 år som voksen.
Jeg har aldrig set metal næsebånd før, og har kun en gang hørt omtale af de bliver brugt. (meget indirekte - en gammel tråd på Hestenettet.dk, hvor en person omtaler at en anden persons hest engang har været redet med det.)
Faktisk - det er første gang jeg har set billeder?
Er det sådan, de ser ud?
Bortset fra det, så kan ovenstående savtakkede tingest ikke sammenlignes med en kapsun.
Næsestykket er det lavet af læderkerne, en tyk jernkæde eller metalnæsebånd beklædt med læder.
Solid metalversionen skulle være for at sikre at der netop ikke kan nives ved at Næsestykket bøjer sig om hestens snude.
Summa summarum.
Vi er blevet klogere siden metalnæsebånd var almindelige - hvis de nogensinde har været det? Heldigvis.
maj 2015
prøv at søg på picaderoelcerrillo på instagram.
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.451
Jeg ved intet og har aldrig brugt det. Jeg læste bare mange forskellige fagbøger som barn.
maj 2015
maj 2013
Følger: 78 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 43 Svar: 498
Jeg har desværre set forskellige videoer af folk fra Spanien som træner deres heste med disse, både fra jorden og fra ryggen af hesten.
Det værste er at huden på hestens hoved faktisk er en del tyndere en selve tænderne på næsebåndet, så ud fra den viden kan man forestille sig hvordan bare et lille tryk kan mærkes på hesten via dette næsebånd, især fordi der faktisk er så mange nerver i hestens hoved. Ren tortur..
Metal næsebånd