1.274 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Metal næsebånd Metal næsebånd

hvad fuck sker der for hesteverden??
hvem er så meget menneskeligt affald at man opfinder et næsebånd i metal?
hey lad os da endelig tilføre hesten smerte i ansigtet hvor huden er aller tyndest.

jeg er målløs at det findes. og at det bliver brugt af ryttere. det er helt absurd vanvittigt og jeg har ikke ord for hvor frygteligt det er. stakkels heste.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Metal næsebånd
  • #1   15. nov 2020 Metal bruges meget i kapsuner, MEN selvfølgelig IKKE med disse takker (de skal også tilpasses hesten). Har set nogle videoer hvor det på billedet bliver brugt og det ser ikke specielt rart ud. Mener det var spanske heste. Nogle mennesker altså...

• #2   15. nov 2020 ja de her er meget udbredte i Spanien. det er helt vanvittigt.

• #3   15. nov 2020 Ja, jeg bliver også forarget over det... Desværre ekstremt udbredt i Spanien, men folk mener det er "kultur" og derfor gør det ok... Hvilket det ikke er - kultur er ikke en undskyldning for mishandling... Det burde det ikke være.

• #4   15. nov 2020 Ret skal være ret.

Jeg er 37 år.
    Glad rytter i ca 6 år som teenager og 6 år som voksen.
    Jeg har aldrig set metal næsebånd før, og har kun en gang hørt omtale af de bliver brugt. (meget indirekte - en gammel tråd på Hestenettet.dk, hvor en person omtaler at en anden persons hest engang har været redet med det.)
    Faktisk - det er første gang jeg har set billeder?
    Er det sådan, de ser ud?

Bortset fra det, så kan ovenstående savtakkede tingest ikke sammenlignes med en kapsun.
    Næsestykket er det lavet af læderkerne, en tyk jernkæde eller metalnæsebånd beklædt med læder.
    Solid metalversionen skulle være for at sikre at der netop ikke kan nives ved at Næsestykket bøjer sig om hestens snude.

Summa summarum.
    Vi er blevet klogere siden metalnæsebånd var almindelige - hvis de nogensinde har været det? Heldigvis.

• #5   16. nov 2020 de bliver brugt meget i Spanien. og der findes forskellige versioner af den.
    prøv at søg på picaderoelcerrillo på instagram.

• #6   16. nov 2020 Jeg har en eller anden lidt ældre (90'erne?) bog om longering liggende. Der står denne kapsun nævnt ved siden af nogle andre, men også at den altid bør benyttes med rigeligt lammeskind eller andet for omkring. Jeg har ikke set hvordan den er brugt i Spanien nu, men på den nævnte måde, så tænker jeg ikke at det er meget værre end en tynd læderkapsun med cykelkæde i.

Jeg ved intet og har aldrig brugt det. Jeg læste bare mange forskellige fagbøger som barn.

• #7   16. nov 2020 de bliver brugt direkte på hestens hud. der er intet lam eller andet imellem. det er ren tortur

• #8   19. nov 2020 Det kaldes for et muserola metal næseband, som oftest bliver brugt i Spaninen som tidligere skrevet. Det kan utroligt nok stadig købes hos nogle rideudstyrs-forhandlere.
    Jeg har desværre set forskellige videoer af folk fra Spanien som træner deres heste med disse, både fra jorden og fra ryggen af hesten.
    Det værste er at huden på hestens hoved faktisk er en del tyndere en selve tænderne på næsebåndet, så ud fra den viden kan man forestille sig hvordan bare et lille tryk kan mærkes på hesten via dette næsebånd, især fordi der faktisk er så mange nerver i hestens hoved. Ren tortur..

Kommentér på:
Metal næsebånd

Annonce