{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

at pakke sin hest ind {{forumTopicSubject}}

Jeg kom til at tænke på at mennesker faktisk pakker deres hest rigtig meget ind. Altså der må ikke laves hurtige bevægleser eller man må ikke trampe for hårdt i gulvet. Det er jo nærmest menneskenes skyld at nogle heste er så nervøse som de er. Jeg ved at jeg selv har været ret pyldret omkring Bambi og der er da også flere gange at det har været mig der har hidset mig op over små ting hvor hun bare har stået og gloet på mig somom jeg var total åndsvag. Derfor har jeg besluttet mig for at når jeg får en ny hest vil jeg ikke hidse mig sådan op og tage sorgerne på forskud. Faktisk er det også en vanesag at stå op på venstre side af hesten, hvorfor ikke gøre det fra højre.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at pakke sin hest ind
  • #2   7. sep 2007 jeg udsætter mine for så meget 'farligt'' som jeg nu kan finde på smiley
    synes det giver en mere sikker hest smiley

• #3   7. sep 2007 ja.. enig.. synes også det er fint med dækken og gamcher men slab lidt af...

• #4   7. sep 2007 Samme som Susanne R smiley
    Og så står jeg op for den side jeg lige er på, Balthazar kan fra begge sider , desuden slider det meget på sadlen + ryggen - hvis man står op samme side xD

• #5   7. sep 2007 susanne R: det har du fuldstændig ret i, fordi i naturen kommer hesten jo ud for mange mærkelige ting som overhovedt ikke rør dem

• #6   7. sep 2007 Tja, jeg har nu aldrig pakket en hest ind i vat smiley Den gamle pony var ligeglad med biler, biler der dyttede, knallerter der kørte tæt på, flyvende plastik (Det troede han bare var mad xD), men til gengæld kunne et par køer skræmme ham fuldstændig? Og han er engang fuldstændig flippet ud over en miniature pony xD Skøre hest!

• #7   7. sep 2007 Mange folk ved ikke bedre end at de står op fra venstre side, det er jo det de lære på rideskolerne

• #8   7. sep 2007 jeg står op fra begge sider, jeg er komplet ligeglad med "reglen", det samme med at spænde gjorden, jeg spænder i begge sider, og spænder op i begge sider.

Det gør jeg fordi jeg ikke ønsker en skæv og slidt sadel!

• #9   7. sep 2007 Synes heller ikke at jeg er den mest pyldrede rytter. Min pony bliver trukket og håndteret fra begge sider. Når jeg er sammen med min pony er der ikke noget der hedder "den rigtige side" eller "den forkerte side." Jeg synes det er vigtigt at en hest kan blive håndteret fra begge sider.

• #10   7. sep 2007 Helt enig Nanna og godt du siger det! smiley

.JK q;! : Det er nemlig rigtigt! Jeg har læst en artikel om at heste kan blive skæve gennem hele kroppen pga. at rytteren altid stiger op på venstre side! Hesten skal desuden opveje rytterens vægt i højre side, ved at læne sig mere til højre, da rytteren stiger op i venstre.

• #11   7. sep 2007 Michelle: Det med gjorde gør jeg da også, hvad er det for en regel der er rigtig da? xD

• #12   7. sep 2007 det med at omgås hesten stille har jeg aldrig gjort. og der har aldrig været problemer med at den bliver forskrækket. selvfølgelig ved nye heste men når de vænner sig til det er det ok. men der med at spænde, gå på osv den rigtige side tager jeg heller ikke hensyn til, kun det emd at stige op og lægge sadel på fra venstre. det er nok mere en vanesag?

• #13   7. sep 2007 det er Linette susanne's datter smiley

altså Melissa er bange for alt, men er også først kommet i hænder i starten af juni som 3 års,

Chabli og Lotte kom begge i hånder omkring 1års alderen og de 2 er 500% trafiksikre går ture med dem langs hovedvejen og går stille og roligt og lige pludselig stamper jeg i jorden eller hopper rigtig højt og larmer !!
    tager pisken med og når de så lige er gået forbi et vejskildt eller lign med hovedet, så banker jeg der på med pisken sådan så det larmer bag dem, ja finder på noget nyt hver gang

og ja det virker!!

• #14   7. sep 2007 Haha...
    Vi rider mest i skoven, og hver gang skal vi under sådan en tunnel. Der har vi en regel med at stige op/ned fra højre side, så vi husker det (;

Og vi laver overlevelsesture for Fenja, gennem plastic og paraplyer! Langs veje og børnehaver!

• #15   7. sep 2007 Helt enig..
    Jeg pakker min hest ind i dækner og gamasher, men tilgengæld kaster jeg rundt med gamasherne, og vender hende til mange mærkelige ting (:
    Det skal siges min hest er 4 år, og den er bestemt ikke hysterisk eller nervøs fordi den fra første dag har været vandt til at jeg har kastet med tingene osv.

• #16   7. sep 2007 Min mors shetlændere bliver vænnet til alt muligt mærkeligt allerede som føl. Har bla. givet dem jakke hen over ryggen, halsen og hovedet for at vænne dem til at de engagn skal kunne gå med sadel og sele. Som voksne bliver de brugt til at give børn rideundervisning og som køreponyer.
    I begge tilfælde er det kæmpe vigtigt at de ikke lader sig skræmme af småting og er rolige og pålidelige.
    Krummi kan jeg ALT på og med, så længe jeg er fair overfor ham. Jeg har tit sadlet ham af mens jeg sad på ham og hopper op fra den side der nu passer bedst med hvilket knæ der er bedst lige den dag.. Rutcher også tit ned over krydset på ham når jeg skal af..
    Det er bare SÅ skønt med en rolig og fornuftig hyp!

• #17   7. sep 2007 er enig hader bare nar man stiger op pa den "forkerte" sidde for det findes ingen rigtig side og sa for man bare skeve blikke

• #18   7. sep 2007 jeg vil give jer ret, hestene bliver jo simpelhent pakket ind og man må ikke det ene og det andet.
    Jeg Har da også vendet de plage som jeg har passet til alt muligt mellem himmel og jord, og det man kan forvente en hest kommer til at møde anno 2007.
    Fik en gang en pony at passe som aldrig havde været i nærheden af veje og kun var blevet redeti ridehus, helt ærligt en hest der lever i dette århundred skal sku da være vant til biler.
    vil også sige at de fleste af de heste jeg har passet har fundet ud af at jeg er rablende sindsyg og vil havde dem til at på presigninger og under, og vi slår parablyer op, mobiltlf kan sige sjove smslyde og alt sådan noget, så de er godt rustet til hvaden hest nu kan møde i dette årstal.

• #19   7. sep 2007 jeg tror faktisk at jeg var grunden til at Bambi var så opmærksom på nye ting som hun var

Kommentér på:
at pakke sin hest ind

Annonce