{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.216 visninger | Oprettet:

"At pakke hesten ind" Jeres mening {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Dette er et rent hygge forum, hvor man kan komme med sin mening, dog med en god tone smiley

Jeg får tit af vide at jeg pakker min part ind, hvilket faktisk godt kan irritere mig lidt smiley

Det er min venindes hest jeg rider (Har hende som min egen, da min veninde ikke er så meget inde i hesteverdenen mere) og hun er skide dygtig hesten! Hun kan øvelser til MB dressur.

men men,
Hun blev klippet her i efteråret, da vi får undervisning ude hveranden uge, så hun fik dækken på på fold (Det er jo normalt)
Og så hvis det er rigtig koldt uden for, så får hun to fleece tæpper på når hun skal strigles og skidtes varm, ellers hvis det ikke er så koldt udenfor, så er det kun et tæppe (Igen ret normalt, vel?)
Jeg har ret mange forskellige sæt farver til hende i Eskadron og RBH (Blå, turkis, sort, lilla - samt matchende bandager) Det er måske en smule overdrevet, at skulle have så mange forskellige sæt, det indrømmer jeg gerne.

Så når vi skal til undervisning (Vi kører ud til en anden gård) der får hun transport gamacher på, samt en halebeskytter. Hun har ikke verdens bedste balance i trailer, og har en gang før gået ud af siden på traileren, da hun mistede balancen mens de kørte med hende (Jeg var ikke med på den tur) samt kan hun finde på at sætte sig ned, og knuppe sig på stangen bag hende i traileren (Derfor skal hun have halebeskytteren på, da hun har ødelagt sine halehår)

Hun får tit vasket hale med shampoo osv, da hun er oldenborg med en utrolig tyk hale, så den filtre nemt (Normalt, normalt)

Jeg bruger helst kun bandager, da jeg synes det ser bedst ud, men hvis det skal gå stærkt, så har jeg to par rbh gamacher. Hun får bandager og bandage underlag på (Dette er 100% for min skyld, da jeg synes at bandage underlagene hjælper helt utroligt meget med at få bandagerne til at ligge pænt, og ikke glide ned)
Hun får lammeskindsklokker på, da hun træder meget over med bagbenene, så hvis vi laver sidebevægelser, øgninger osv. så slår hun bagbenene ind i hendes forsko, så de bliver løse.

Hun får et lammeskinds pad under sadlen, da den ikke passer hundrede procent (Vi får meget snart sadelmager ud til hende) men ellers så har hun et eskadron underlag med skridsikkert på, som var lidt i den dyre ende, men den har hjulpet, da underlaget ikke glider tilbage på samme måde.

Jeg har fornyligt skiftet bid, som har hjulpet helt utroligt meget! Og købt en ny trense til hende, selvom hun har en OS trense.

Det er vores daglige procedure ;))
Jeg kunne godt tænke mig, at høre om I også er meget overbeskyttende med jeres heste, eller hvordan?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "At pakke hesten ind" Jeres mening
  • #1   4. apr 2015 Jeg synes ikke rigtig at det du skriver virker overbeskyttende, jeg tænker da det er meget normalt.
    Ude hvor min hest står er der også mange der rider med 2 tæpper, og bruger halebeskytter samt transportgamacher når de køre med deres så kan ikke rigtig se hvad de/du mener er overbeskyttende ved det du skriver smiley

• #2   4. apr 2015 Det er min venindes mor, der synes jeg er meget overbeskyttende, samt andre fra mit arbejde ;))

• #3   4. apr 2015 Sofie: Mon ikke det bare er uvidenhed? For jeg synes bestemt ikke du er overbeskyttende (-:

• #4   4. apr 2015 overhovedet intet overbeskyttende over det, nærmere normalt smiley har aldrig fået af vide jeg er for overbeskyttende over for min lille klovn af en hest, som har tonsvis af gamacher og klokker, da han træder på sig selv, og slår over sig selv, rider da osse selv med tæppe over vinteren og kold efterår/forår, bruger selv transport gamacher i trailer dog ikke halebeskytter da det ikke er nødvendigt for Sam smiley vasker ikke hale og det, men skal jeg træne ham får han vasket alle benene smiley rider osse med lammepad under min spring/kombi sadle, er dog holdt op under dressur sadlen da jeg låner (snart køber) en sadle der ligger perfekt smiley og ikke nok med lammepad har han lam på krydstrensen ( mellem næsebåndene) hackamoren har osse på næsebåndet, ene bidløse har i nakken og mener osse den har fået på kindstykkerne smiley men nu kom jeg da i tanke om at mine klokker og gamacher lige skal reparerer XD

• #5   4. apr 2015 og hvis folk så min hest, ville de mene jeg overfodre ham og passer ham for lidt, for der er "pletter" overalt i hans pels efter 1000 vis af sår og skrammer som han dagligt får 30 af XD

• #6   4. apr 2015 Ja jeg gør det samme som dig smiley hvis der er sådan 5- grader om vinteren for min pony nok 700 gram på ud og vi har tit fået at vide at "det er en hest den kan sagtens holde varmen" men hvis hesten er klippet så syntes jeg det er fair at man putter så meget på. Og min pony har altid transport gamacher på når vi skal ud og køre! Og om vinteren når det er koldt rider jeg også altid med to skridttæpper! Så er helt enig med dig smiley

• #7   4. apr 2015 Syntes da ikke du er overbeskyttende... Det er da meget normalt det du skriver.

Jeg vasker også tit halen på min da den er meget tyk og let bliver grim og fltret ellers. Og så skyller jeg altid mudder af hovene og lige børster dem, da de ellers bliver så tørre hvis mudderet får lov at sidde der og tørre ind.

• #8   4. apr 2015 Jeg rider altid med enten bandager eller gamacher samt klokker.
    Da han kører sine koder mod hinanden.

Tænker min har også tyk hale. Men vasker meget sjældent, bruger detangler fra solanum. Og han har bare så flot en hale.

• #9   4. apr 2015 Det lyder som et rigtigt luksus dyr. smiley
    - Det er der intet galt i. smiley

• #10   4. apr 2015 Synes ikke du er overbeskyttende... Jeg får det samme afvide men er ligeglad for det er jo min hest.
    Han går med klokker og gamacher på fold og har staldbandager på i stalden. Han har transportsgamacher på i traileren og er godt pakket ind. Når vi rider har han bandager og klokker på og hvis jeg har travlt får han choice på.
    Desuden er han klippet flere gange, og har et tykt dækken med hals på. Han går også alene på fold da han fik tæsk så ved ikke hvem der er mest pylret men sådan er det smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.701
    #12   4. apr 2015 syntes ikke det lyder unormalt, du er nok lidt mere fokuseret på mærke end funktion smiley

• #13   4. apr 2015 Jeg synes at du gør meget ud af det. Men jeg er sikker på at andre forkæler deres heste lige så meget! smiley
    Jeg gider ikke og ser egentlig heller ingen grund til at pakke mine heste ind. Jeg har nu også uklippede islændere, og så skal der jo ikke så meget til udover et fleecetæppe på i en times tid efter en hård ridetime. Dog er jeg omhyggelig med benene, hvis jeg skal have klokker på, ellers må de godt være lidt mudret, hvis jeg skal på tur eller lign. Jeg gider ikke bøvl med pynt så som gamacher eller bandager, som jeg ser det.

Men jeg tror at vi holder hest på to helt forskellige måder (og race af hest) og kan se at du har grunde til at have dine rutiner med hesten, og det ville jeg 100 % acceptere dig hvis jeg stod i stald med dig! Forstår ikke at din venindes mor er pylret over du pakker hesten ind, det er vel dig selv som betaler og gør arbejdet? smiley

• #14   4. apr 2015 I stedet for at vaske hale tit så giv halepose på

• #15   4. apr 2015 hør ts.... ja du pakker hesten ind! Men det jo ikke ens betydning med det du gør er forkert. husk nu det! smiley

Jeg selv har pakket min hest ind førhen og nu gør jeg det ikke mere. jeg var førhen rigtig bekymret over min hest skulle få en skade hvilket jeg ikke er så meget mere smiley Kan godt forstå det med pleje og ved transport men synes nok du overdriver en smule uder ridning. just saying smiley

Go påske forresten smiley

• #16   4. apr 2015 Vil heller ikke mene du er overbeskyttende(:

• #17   4. apr 2015 Tja jeg synes det er lidt overdrivelse. Især med den hale vask. Tindur har også tyk man og hale og han bliver vasket en gang om året. Jeg sprayer baby olie i man og hale og så bliver den nem at rede ud og holde fri for knuder smiley men i forhold til transport og ridning så er det jo hesten sin klodsenhed det bestemmer hvad der er nødvendig smiley
    Og hvis hesten ikke kan klare sig foruden dækken pga huld så er det forståeligt. Synes dog synd på de heste der får smidt dækken på for så sparer ejer arbejde med strigling... En hest er født uden dækken og medmindre den ikke kan holde varmen synes jeg det er synd og spild af penge smiley men det er min holdning smiley

Mvh TT

• #18   5. apr 2015 (Jeg ved jeg allerede har svaret, men syntes lige jeg ville skrive hvad jeg selv bruger til min hest).
    Som sagt synes jeg ikke du er overbeskyttende, men du gør nok alligevel mere ud af det end mig smiley

Min er klippet i vinter halvåret for ellers sveder hun helt ekstremt efter bare 30 mins ridning, jeg rider dog kun med 1 skridttæppe af gangen (jeg har et tyndt til når det er knap så varmt og et tykt til når det er en del køligere), jeg bruger altid benbeskyttelse når jeg rider (klokker og bandager eller gamacher).
    Vi er også begyndt at give hende gamacher og klokker på ud på folden nu da hun har stået skadet 3 gange nu grundet noget hun har lavet på fold. (Det skal dog lige siges at det ikke er mindre skader men 2 seneskader og en ukendt, hun stod halt et år ved den første seneskade, 3 måneder ved den ukendte skade og 1 uge ved den sidste seneskade, som hun fik for ca. 1 uge siden).
    Dog bruger jeg aldrig andet end er dækken når vi skal ud at køre da jeg ikke kan se det nødvendige ved transport gamacher i det de hurtigt kan gøre større skade end gavn smiley

• #19   5. apr 2015 Altså jo din hest bliver pakket ind, det kan du ikke komme udenom. Men det er da bestemt heller ikke en negativ ting, det er da kun godt du passer på den smiley

Men det med halen kan du jo bruge super-shine, det virker som balsam. Så behøver du ikke vaske den så tit. Min hest har også en ret tyk hale og den bliver kun vasket et par gange om året, men er altid super flot og udredt pga show-shine/super-shine smiley

• #20   5. apr 2015 Puha, altså jeg synes det er voldsomt, men jeg har aldrig været i nærheden af, at pakke min hest ind.

Rider aldrig med benbeskyttelse, også selvom vi rider tur, hvor vi godt kan finde på at tage en god galoptur. I vinters, selvom han var klippet, havde han sjældent tæppe på, når vi red. Han fik også allerede regndækken på i februar og han kommer ud uden dækken, hvis vejret tillader det.

Kommentér på:
"At pakke hesten ind" Jeres mening

Annonce