981 visninger
|
Oprettet:
Dækken eller ej på 2 års i løsdrift? {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg er lidt i tvivl om jeg bør give min 2 år og 4 måneder gamle DV vallak dækken på, som står i løsdrift.
I såfald, hvilket dækken ville i anbefale og hvor mange gram?
Hvad siger i? ;))
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Min fik dækken på den vinter hun var 2½ ca., da hun frøs udenfor og derfor brugte sin energi på at holde varmen - så hun fik dækken på. Hun endte med at gå med 300g midt vinter, men i lang tid kunne jeg nøjes med et regndækken eller med 100g Hun var også på boks hver nat.
Min pony er bare generelt kuldskær, hun er dog med årene begyndt at sætte mere vinterpels end hun gjorde som helt ung (hun er 9 nu, så ikke gammel jo ), men hun går med dækken hver vinter, da hun nu klippes hver vinter og derfor af gode grunde ikke har meget at stå imod med. Hvad hun går med skifter lidt, sidste vinter gik hun med mest da hun gik med 400g m. hals, men for nogle vintre siden var hun i en periode helt oppe på 600g, da hun frøs utrolig meget - jeg har dog held med at holde hende varm med færre gram, når hun har hals på
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Dog er der nogle heste som ikke sætte ret meget pels, så jeg ville se an om det går og ellers købe et Weatherbeeta m. halv hals på 50 g.
Hvis så det ikke er nok, ville jeg købe et 100 eller 200 g. alt efter hvor meget den fryser, men ofte handler det om at være tør og så vil 50 g. være tilstrækkeligt.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
jun 2011
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 48
Dækken eller ej på 2 års i løsdrift?