{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

For groft? {{forumTopicSubject}}

For nogle år siden var jeg så træt af at folk ikke kunne finde ud af at feje efter sig, og derfor satte jeg mig ned og skrev en vejledning til brug af kosten.

Den blev modtaget med noget blandede følelser af mine kære staldkammerater, en del blev meget fornærmede.

jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor. For synes selv den var skæg, og budskabet tydeligt:

Guide til brug af kosten

Inden man kan bruge en kost skal man først igennem en meget vild jagt efter denne, da den jo først skal fanges. Men her rejser der sig et kæmpe spørgsmål: Hvad er en kost?

Kort sagt er en kost det redskab der bruges til at feje, hvor der er meget beskidt på gulvet.

Men i første omgang kan kosten være svær at genkende. Den kan have det med at gemme sig bag andre redskab, måske har den endda camofleret sig som en rive!

Beskrivelsen af kosten: Et langt stykke rundt træ(kan være lavet af andet materialle). For enden af denne er der på monteret et stykke træ, hvorpå der er indopereret hår af plastik eller af andet materiale.

Hvordan bruges kosten så.

Man griber den om skaftet med begge hænder. Nu kommer det svære, da der er to forskellige måder at feje på. Man kan tage den lette måde, at gå bag kosten, læne sig lidt tilbage og skubbe kosten frem. Her vil det klart være en fordel at have enden med hårene mod jorden, da det ellers kan gå hen og blive en længere mission.

Man kan også bruge den metode de professionel benytter: Man går bag kosten og trækker den efter sig, og fejer hen imod sig selv. Det farlige ved denne situation er at man risikere at feje sig selv med.

Man kan også benytte dene metode: Jeg skubber kosten foran mig, og så håber jeg på at den mest skidt hopper ind foran kosten.

Det er vigtigt at huske på at kosten skal holdes i form, og den ikke har brug for at holde fri i flere dage i træk. Man kan risikere at den bliver hurtigt forpustet, hvis der er meget skidt.

En kost kan med tiden blive præget af alderdom. Her kan det ske at kostens hoved falder af. Dette kan dog klares med et mindre kirugisk indgreb.

HUSK at feje efter dig i stalden, og gør din kost glad

Var det for groft at hænge den i stalden? Ville i blive fornærmede?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For groft?
Kommentér på:
For groft?

Annonce