Tilbage på stald om natten ?? Tilbage på stald om natten ??
Til morgen kommer jeg ud til min ældre hoppe på 20, hendes muskler sitre på hele hendes krop.
Hestekyndig mener det var/er tæt på nyrerslag. Så hun bliver pakket godt ind og sat på boks. Smurt med massagecreme/varmegele over nyrer + bagdel.
Virker frisk og ingen forhøjet temp og efter 10 min sitre hendes muskler ikke mere og æder hø med velbehag.
Har dog redet sig en evt øjenbetændelse, behandles med saltvand og er der ikke bedring mandag kontaktes dyrlægen.
Hun stod inde i 4-5 timer og kom så ud på marken igen, dog med regndækken med hals og virker som hun plejer.
Jeg har dog lukket begge ponyer ind til natten, selvom de har strå foder og læskur udenfor.
Tror simpelthen det er for koldt for hoppe, er jeg pylret eller?
Andre der har lukket deres ind om natten igen selvom de var kommet ud om natten ??
jan 2008
Følger: 103 Følgere: 421 Heste: 13 Emner: 116 Svar: 1.343
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.142
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 116 Svar: 721
Hendes øje er også super fint igen, fortsætter dog dagen ud med at vaske det i saltvand.
Det er bare brænd ærgerligt at de skal til og på stald igen. De nyder virkelig at være ude i det fri :0)
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.112
I nat bliver de nødt til at blive ude, så de er puttet i regndækken, deres læskur er redt godt op med halm og hø, og de har fået adgang til en fold med mest læ for vest/sydvest vind.
Så jeg pusler også lidt
Mvh Charlotte
Tilbage på stald om natten ??